Norwegian med ny rute Stavanger - København

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Bizflyer, 25. nov 2015.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det sies at Norwegian skal åpne sesongrute mellom Stavanger og København fra neste sommer av.
    Frem til å nå har vel SAS vært alene på denne ruten, og jeg synes kanskje det er litt rart at ikke DY allerede hadde forsøkt seg på den ruta.

    Noen som vet om de har flydd den før?

    De skal dog bare fly den 2 ganger ukentlig, mandag og fredag, mens SAS har opp til 7 daglige på strekningen.

    For meg høres det rart ut at ikke DY satser på minst 2 daglige her? De har jo også mye trafikk ut av CPH?
     
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    SAS flyr vel bare en liten Fokker på den strekningen, gjør de ikke? I alle fall et lite propellfly (jeg er elendig på flytyper). De gangene jeg har flydd den, så har fyllingsgraden vært alt annet enn stor.
     
  3. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Et raskt søk gjennom gamle bookinger tilsier at mine tre ganger med denne ruten alle var med en ATR-72-600, som et like raskt googlesøk viser at har propell og tar 70 passasjerer. Mulig dette var ekstraordinært for akkurat de få gangene med få dagers mellomrom jeg fløy denne ruta i fjor, men jeg står ved a) lite propellfly, b) forbløffende liten fyllingsgrad på disse flyvningene - jeg vil si under 30 %. Med det sagt, så er heller ikke CRJ900 akkurat et spesielt stort fly, jetmotor til tross, og det overrasker meg heller ikke at belegget på SVG-CPH har gått opp etter at alt og alle la ned sine direkte utenlandsruter fra førstnevnte.
     
  4. ScanNor

    ScanNor Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Litt usikker på når du reiste, men aner meg at du reiste i ferietiden i sommer. Da ble ATR brukt på en del uvanlige ruter da forretningstrafikken er nesten fraværende. Ellers bruker SAS CRJ900 og hele Airbus serien nå.

    @Ida en liten kuriositet, men A319 er Airbus sitt svar på 737-700. Begge har 141 seter. -600 har vel bare 120 eller 123 om jeg husker riktig.
     
  5. Anders Hansen

    Anders Hansen Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg flyr denne ruten relativ ofte. For min del så er flytypene for det meste CRJ900 og A320/A321. Ofte er load factor 90-100% vil jeg tro.

    Det skjer enkelte gange at her blir brukt en 736, men det er ikke ofte så vidt jeg kan se.
    A318/A319 har jeg ikke selv opplevd på ruten.
     
    helged, SASlovah4evah and havlam like this.
  6. Anders Hansen

    Anders Hansen Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Helt tilfeldig ser det faktisk ut til at SK1879 er satt opp med en A319 i morgen.
    Opprinnelig var den satt opp med CRJ900... Så A319 brukes også på denne ruten åpenbar :)
     
  7. TWo

    TWo Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Fløy en a319 med retro decals for en måned siden fra CPH :)
     

Del denne siden