Da drømmen om jorden rundt i F brast med SAS sin fjerning av Asia via USA option - var det alle mann til pumpene for å få til en tilsvarende tur i høst basert på de mulighetene som står igjen i en CT. Mine bekymringer om at F tilgjengelighet sakte men sikkert kryper nedover, og SAS sine innstramninger på hvilke ruter de tillater i sitt system, gjorde at vi raskt startet planleggingen av en tur før jul. Formål: Flest mulig F produkter på færrest mulig dager Destinasjon: Den som best tilrettelegger for at formålet oppfylles. Avreise er fredag 3.november, med retur til Oslo tirsdag 7.november. Destinasjon er Jakarta hvor vi overnatter 1 natt på Four Seasons Jakarta. Enn så lenge har mye av planleggingen gått vår vei, og per i dag står vi oppført med følgende: OSL-FRA / LH Biz FRA-SIN / LH Economy SIN-CGK / SQ First CGK-SIN / SQ First SIN-BKK / TG Biz BKK-ICN / TG First + Biz ICN-FRA / OZ First FRA-OSL / LH Biz Vår største utfordring har hittil vært å få 2 seter på TG658 (BKK-ICN) noe jeg begynner å miste forhåpninger om. Jeg finner per i dag ingen flyvninger her som har sluppet 2 seter i F, dog mener jeg å ha lest her inne at noen har fått det til. Uansett - neste steg blir å få på plass LH F på vei ned, fortrinnsvis vie PEK eller HND. Antall solgte seter på disse flyvningene følges med argusøyne. MUC som via er også en option dersom "alt" feiler Status på potensielle LH ruter er som følger 30 dager før avreise: LH772 — Frankfurt — Bangkok— 2/8 ledige LH716 — Frankfurt — Tokyo— 3/8 ledige LH796 — Frankfurt — HongKong— 8/8 ledige LH778 — Frankfurt — Singapore — 5/8 ledige LH728 — Frankfurt — Shanghai— Utsolgt… LH720 — Frankfurt — Beijing— 8/8 ledige LH754 — Frankfurt — Bangalore— 8/8 ledige LH726 — München — Shanghai— 6/8 ledige LH714 — München — Tokyo— 7/8 ledige LH718 — München — Seoul— 7/8 ledige Det blir interessant å se hvordan disse åpner opp. Prosessen er som seg hør og bør dokumentert på https://medium.com/travelbox/5-dage...flytyper-4-førsteklasseprodukter-ebb836807b42 Og turen i sin helhet vil live dokumenteres på den eminente Instagramplattformen med både bilder, video og livesendinger -> https://www.instagram.com/pictureperfectravels/ -> så følg oss gjerne der. Det vil selvfølgelig også bli reisebrev i denne tråden
Leser ut fra dette at dere er 2 stk, som bruker 1 CT hver? Ville det ikke være bedre å overføre og dra på 2 turer med 2 CT? Jeg ser du skriver dere har nok av poeng, så derfor tenker jeg bare høyt, kanskje det er litt dumt å svi av 2 CT? Når dere for mindre poeng kan reise begge på samme CT? C
Vi er to kolleger som begge brant inne med hver vår CT. Vi ønsker i tillegg å bruke av vår egen poengpott og ikke ta alt fra den enes konto. Kunne sikkert ha løst det på måten du nevner, men CTer og poeng er uansett under kontinuerlig påfyll
Annen fordel er jo at dere kan mixe biz/first på samme flighter også da ut i fra tilgjengelighet, det er jo mer begrensa med 1 CT
Dette ser ut til å bli en strålende tur, håper dere får gevinst på LH F også. Blir spennende å følge med på denne turen
Ser du har lufthansa fra frankfurt til singapore i økonomi, er det greit å fly et leg business, neste i økonomi, så neste i business feks, hvis man ikke finner alt i business?
Så kom den evinnelige agentruletten i spill i dag. Forsøker å posisjonere oss gjennom Beijing på vei ned, og Air China har per i dag 2 ledige seter på FRA-PEK. Derfra er CA sin 787-9 ledig i biz ned til Singapore. Min hyggelige (nye mannlige?) agent i går forsøkte i det lengste å få dette til, men måtte krype til korset da Air China sine systemer visstnok var nede. Forsøkte igjen i dag og kom til en forsåvidt hyggelig dame, som stod beinhardt på at 8 segmenter er maksimum for en CT. Dette rotet skaper kun forutsigbarhet - og hun burde ha sett i sin historikk (om de har dette) at vi faktisk hadde 9 segmenter for bare noen dager siden... Har tilogmed kolleger med 10 segmenter. Måtte høflig avslutte samtalen, med håp om at det i morgen kommer en ny dag og nye muligheter. Antall timer brukt i kø hos Tallin nærmer seg et tall jeg ikke er spesielt begeistret for.
Ref min post i går. I dag kom jeg gjennom til en svensk agent for første gang - og makan til steg opp i servicenivå! Mannen var jo magisk å samarbeide med - og vi endte tilslutt opp med hele 10 segmenter på billetten, i tillegg til at han strøk endringsgebyret som et "plaster på såret" for at vi måtte fly såpass mange legs.... Dagens rute ser slik ut: OSL-FRA / LH Biz FRA-CTU / CA Biz CTU-SIN / CA Biz SIN-CGK / SQ First CGK-SIN / SQ First SIN-BKK / TG Biz BKK-ICN / TG First + Biz ICN-FRA / OZ First FRA-CPH / SK Plus CPH-OSL / SK Plus
Kan melde om suksessfull endring til LH F Veldig fornøyd enn så lenge, tiltross for at vi endte opp med backpackerklasse fra Beijing til Singapore. Følger med videre på FRA-HND/NRT-SIN og FRA-SIN direkte. Per i dag ser vår rute slik ut: OSL-FRA / LH Biz FRA-PEK / LH First PEK-SIN / CA Eco SIN-CGK / SQ First CGK-SIN / SQ First SIN-BKK / TG Biz BKK-ICN / TG First + Biz ICN-FRA / OZ First FRA-CPH / SK Plus CPH-OSL / SK Plus
Konge rute! Jeg er tydelig vis newbie sammenliknet med nivået her inne, men hvordan får du satt sammen så mange strekk på turen? Hvis jeg f eks skal bestille en CT til BKK fra Oslo, hvordan kan jeg da fly via SIN eller andre destinasjoner? Kan jeg søke opp det på United, eller må comp ticket servicen søke for meg? Takk for svar