Ny bonusjeger - Hovedsak Choice, noen spørsmål =)

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av LinnW, 09. mai 2019.

  1. LinnW

    LinnW Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Hei hei!
    Ble veldig inspirert av artikkelen i VG. Med en mann som reiser ca 30 uker i året passer det bra å sette dette i system. Har i dag tatt en skikkelig gjennomgang av trumf (Hvorfor i alle dager har jeg ikke gjort det før!) Overført alle trumf kroner til choice. Firmaet til mannen velger først og fremst choice deretter scandic. Så vi har allerede fått tatt ut en del bonusnetter =)

    Så til mine spørsmål som jeg ikke har funnet svar på.
    Han er i dag gull og rundt 40 000 poeng unna platinum. Om vi tar ut en bonusnatt, vil denne da stige? faller man i "level" eller vil det fortsatt være 40 000 poeng til platinum? På antall netter tror vi ikke at vi klarer å nå platinum før nytt år starter.

    Når vi selv skal bestille på choice; Blir den mest bonus opparbeidende måten denne:
    Logge inn på viatrumf, bestille på choice sin egen side (Blir fortsatt egen side, selv om det er viatrumf?) og betale med choice mastercard? (Ble bestilt i dag =D )

    Setter pris på om noen har tid til å svare meg på dette. Tusen takk!
     
    Baldrick liker dette
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Les den eminente(eg er litt inhabil) guiden: https://insideflyer.no/fra-0-til-gull-pa-80-dager-nordic-choice-club/

    Men du beheld statuspoeng, men dei vert ikkje tilgjengelege for bestilling. Så statuspoenga i statusbaren endrer seg ikkje, men saldo går ned.

    Mest poeng frå du ved å gå via viatrumf, booke på choice.no også betale med NCC mastercard.

    Om du treng å få opp statuspoeng, så kan du føre over frå trumf. Eg fekk over 50 000 poeng frå min trumfkonto eller kjøp av trumf, og vart platinum.

    I tillegg så er det fantastisk verdi å booke bonusnetter i Køben eller på comfort på travle tider. Er også glad i garantert bonusuttak som platinum har
     
  3. LinnW

    LinnW Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Herlig! Tusen takk for raskt og oppklarende svar =D
     
  4. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Husk på skattereglene iforhold til uttak.

    Og vil du få enda mer fart i opptjeningen så er det greit å sjekke ut Payr. Der virker vel fortsatt Choice MC. Sjekk ut egen tråd om Payr.

    Edit: dessuten er vel shellmc ett godt kort for ncc via trumf, men det funker ikke i Payr..
     
    Last edited: 09. mai 2019
    LinnW liker dette
  5. LinnW

    LinnW Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    På choice sin side står det 10 poeng pr 100,- på alle kjøp. Går regning som kjøp mon tro? Kan lett få 3000 poeng pr mnd i så fall =)
     
  6. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Du finner svaret i første post her:

    https://insideflyer.no/forums/threa...ay-og-andre-slike-tjenester-en-oversikt.9026/

    Svaret er uansett ja(men du må bruke Payr, ikke betale via choice nettbanken), men det er noen tidsbegrensninger der som jeg aldri helt har forstått. Men funker greit.

    Bare man klarer å holde orden på alt så kan man jo ha hver sine kort, hver sin Payr osv osv. Men da går også poengene til to ulike kontoer (alternativet er kanskje ekstrakort hos choice om det er mulig. Da kan man samle alle poengene på en konto).
     
    LinnW liker dette
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Nordic choice kort har begrensing på 5000 kr per 96 timer, og gjer poeng. Payr har begrensing på 30k per 30 dager, dvs gratis.
     
    LinnW liker dette
  8. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Overføring til Revolut har noen andre begrensninger som jeg ikke blir helt klok på. Virker som at det går i motbakke for meg på ca. 10k per dag/30k per måned. Screenshot_20190509-224344_Revolut.jpg
     

Del denne siden