Ny "hemmelig" SAS-forbedring: Fra 2 til 1 håndbagasje i Plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av samirunway, 24. mars 2018.

  1. samirunway

    samirunway Medlem

    Innlegg:
    99
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    63
    Så langt har det vært tillatt for SAS Plus-passasjerer å ta med to stk håndbagasje. Noe som har vært en god fordel for forretningsreisende som ønsker å spare tid ved ankomst og ikke vil risikere at bagasjen blir forsinket eller blir borte på veien. Men nå har SAS endret vilkårene, så det er bare tillatt å med en håndbagasje, står det på Final Call.

    https://finalcall.travel/da/sas-forringer-haandbagagevilkaar-sas-plus-passager/
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,902
    Likes mottatt:
    57,545
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes egentlig det er helt greit. (Men, jeg er ikke forretningsreisende).

    Det er ikke mer plass i hattehyllen på Plus, så hvorfor skal man få ha med seg mer bagasje?

    Dersom det alltid hadde vært seatblock i Plus kunne jeg vært enig.

    På long haul er det mer plass, da burde man kunne ha en perk som dette.
     
  3. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er det jo slik at de som flyr Business fremdeles kan ha med seg to stk håndbagasje. Men det er en forringelse av Plus-produktet. Innenlands trenger man vel neppe to?

    På reiser på 8 dager eller mindre reiser jeg kun med ét stk håndbagasje og ingenting innsjekket.

    Men skjønner hvis det er spesielle verktøy osv en trenger slik at en havner på to stk.
     
  4. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge de ikke blir helt LCC og ikke tillater ekstra PC-veske/sekk (i tillegg til carry-on), så har dette liten betydning for meg.

    Jeg prøver (så langt det lar seg gjøre) å unngå innsjekket bagasje, så jeg reiser nesten alltid med carry-on og en liten ryggsekk/bag. Det holder bra lenge for min del.
     
    kaijoar liker dette
  5. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    753
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde heller satt pris på at man begynt å slå hardt ned på de opplagte misbrukerne av håndbagasje enn å innføre rutiner for å sjekke absolutt alle (jfr det som står i artikkelen om kontroller). Når noen kommer slepende med en diger North Face duffel inn i kabinen bør det ringe noen bjeller....

    Og aldri forstått hvorfor SAS bare har 8kg når lavprisaktøren har 10, og faktisk hele 15kg på flexbilletter.
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Helt greit for min del. Rister like mye på hodet hver gang jeg ser folk kommer inn i kabinen med hele flyttelass! Noen har jo med seg så mye at dem omtrent ikke klarer å gå nedover midtgangen engang.
     
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,447
    Likes mottatt:
    29,518
    Bonuspoeng:
    183
    Dette hang igjen fra tiden når SK hadde ledig midtsete(og sjampis). Når har de vel innsett at det ikke er mer plass foran "gardina" enn bak og tatt action..
     
    kaijoar liker dette
  8. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    379
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Greit nok at det ikke er mer plass foran - men så lenge SAS tar bedre betalt for Plus enn Go så må de ha noe å differensiere produktene med. Her var en ekstra håndbagasje en fin ting...
     
    samirunway liker dette
  9. epletyv

    epletyv Aktivt Medlem

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Kanskje løsningen blir å gjøre Go til et dårligere produkt?
     
  10. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113

Del denne siden