Hei alle!
I jobben fremover vil det bli mye reising. Jeg var for eksempel i Houston i uke 51, skal til Delhi uke 4, så til UAE uke 5 før det blir Brazil uke 7. Slik fortsetter det mer eller mindre med forventet antall (utenlands)reisedøgn på rundt 150 i år. Alle flights betales av jobben og vi flyr alltid Business, med mindre det er korte innenlandsflights eller europaflights.
Hva bør jeg nå gjøre for å dra nytte av disse opptjente poengene?
Har hittil tenkt; Flyr mye Finnair, da dette er korteste vei til østen (via helsinki) så har meldt meg inn i deres plus program. Flyr også en del BA og United, da spesielt til Houston, som jeg er i 3-5 ganger pa. Utover dette brukes Emirates sin direkterute fra Oslo til Dubai når vi skal til Emiratene.
Sas brukes mye i europa samt når det må mellomlandes i frankfurt/London. Jeg har Amex Platinum som jeg bestiller alt av flights og hoteller med, så det går jo noen hundretusen på det kortet i året.
Begynte nylig i stillingen så jeg står sånn sett på "bar bakke" hva angår poeng (har vel 60,000 poeng i star alliance, men akkurat ikke 45,000 "ekte" poeng slik at jeg akkurat ikke fikk EBG for 2018...
Denne ble lang... tar imot alt av tips! -og glad for at jeg fant denne siden
//HVis alt...