Ny kampanje fra SAS & SAS Mastercard

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Rohass, 16. april 2015.

  1. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Dukket opp i mailen idag. Vet ikke om den er generell for alle, eller om det er "target" kampanje.

    Konkurranse - Vi 10-dobler EuroBonus-poengene til de som vinner!
    Nå har du mulighet til å vinne en 10-dobling av de EuroBonus Ekstrapoeng du opptjener i perioden 1. mai – 31. mai 2015.

    Har du for eksempel opptjent 1 000 Ekstrapoeng på kortet i kampanjeperioden, og er blant de 100 heldige vinnerne, setter vi 10 000 Ekstrapoeng inn på din EuroBonus-konto som en samlet poengsum. Meld deg på her og vær med i loddtrekningen.
     
  2. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hvert fall fått den
     
  3. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke fått som vanlig... Rimelig irriterende de kampanje greiene.
     
  4. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Denne kampanjen ligger ute på nettsidene deres, så tror nok den gjelder for alle. I tillegg får man nå 5000 poeng i signup-bonus for SAS Eurobonus Mastercard, hvis man bruker det i løpet av 30 dager. (Vanligvis er det 3000)
     
    Travelmate liker dette
  5. Travelmate

    Travelmate Guest

    Hvor står det at det er 5000 i signup bonus? Står bare 3000 der jeg går inn.

    - Jeg fant det....
     
    Last edited by a moderator: 16. april 2015
  6. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Link til kampanjen? Jeg har bare fått en generisk AMEX reklame på e-post så langt.
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    view liker dette
  8. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Takk! Det så ut til å fungere helt fint :)
     
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Et spørsmål helt på siden - og uten å ville kuppe tråden: Jeg har både SAS/EB Mastercard og Norwegian Reward Visa. Førstnevnte gir normalt 10 % EB-poengopptjening på kjøpene, mens Norwegian normalt gir 1 % i rede penger. Men hvilken deal er best? Bare på fire måneder har jeg tjent opp ca. 1600 kr. med Norwegian, som man kan si gir tre reiser Oslo-København. Med Norwegians normalopptjening, så tilsier vel dette 160 000 kr. i kredittkortbruk (selv om summen ikke er helt reell pga. ekstra opptjening osv., men la oss holde oss til normalen). For å få tre reiser Oslo-København tilsvarende med SAS, behøver man minimum 18 000 EB-poeng, som vel tilsier kortbruk for 180 000 kr (igjen basert på normalen). Her er det fristende å si at Norwegian Reward Visa gir best deal, men så kommer det inn i regnestykket at SAS jo normalt er litt dyrere enn Norwegian, slik at 18K/180K ikke er en upris allikevel.

    Hva mener dere? Eller rettere sagt: Hvilket av kortene burde man bruke mest?
     
  10. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Dette har vært diskutert mang en gang, og det er ikke noe riktig svar.

    Det man må tenke på når det gjelder SAS sine EB-poeng er at det er dårlig value å bruke disse på billige flybilletter, type OSL-CPH.
    Prøv å finne noen DY billetter til Svalbard fra feks Bergen eller Trondheim til under 2K tur/retur det finnes ikke. Men her må man bare ut med 10K EB poeng pluss skatter.

    Jeg mener at 20.000 EB er mer verdt enn 1500 cash poeng
    Billige flybilletter kan man alltids betale med hard core cash, men der bonuspoeng har sin styrke er at de kan brukes på ellers ganske dyre billetter, som last minute innenlands i norge der det fort koster 1500kr TRD-OSL
     
  11. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man ikke flyr mye så er også Norwegian Reward gusntigs, siden man ikke må ha et minimumsbeløp før uttak. Og regnestykket over med hva du har av spendning for en SAS-tur er ikke helt korrekt. Må ta inn skatter/avgifter i regnestykket også. Samme med opptjening hos DY, siden man ikke får opptjening på skatt/avgift/fueltillegg. Husk også at DY gir 10-20% på Flex-billetter!
     
  12. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    484
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    93
    Svarer ikke direkte på spørsmålet ditt, da dette kan bli komplisert & mye synsing.
    Med et såpass høyt forbruk på kortene så ville det jo gitt seg et veldig bra utslag om du vurderte å byttet til SAS Diners, eller AMEX, om disse er brukbare for ditt behov.
    Da vil du jo øke EB inntjeningen din minst 50% tvert.
    Jeg benytter for øyeblikket SAS Diners for alle mine fly & hoteller, og med et ganske tett innenlands reisemønster etc, så utgjør det jevnt 4000 - 6000 EB i måneden bare fra Diners
     
  13. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det står ikke mye om spending på Norwegian-VISA, man kan tjene opp 1600 kroner på Norwegian-kontoen ved spendning på under 10.000 kroner hvis man flyr på DY-flex-billetter i Europa
     

Del denne siden