Ny og forvirret :D

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Klopp, 07. juli 2019.

  1. Klopp

    Klopp Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei


    Er helt ny, men har lyst til å prøve. Var inne og sjekket at jeg faktisk hadde en Eurobonus-konto, noe jeg hadde og der var det 6500 poeng som ble foreldet 1.juli i år. God start :D Jeg fikk med meg at det var en Widerøekort-kampanje med godt tilbud, den varte ikke lenger. SÅ jeg har ikke kommet så godt i gang. Men hva trenger jeg tro. Jeg er Coop-medlem, Trumf-medlem og har Æ-app. Har bestilt Shell MC og har forstått det slik at det er lurt å betale det med SAS-kredittkort. De har 30 000 velkomstpoeng på SAS AE og 3 000,- på SAS MC og 10 000 på SAS MC Premium. Poeng på kjøp er 10 poeng på MC og 15 på MC Premium og AE, men så kommer jo kostnader for de forskjellige kortene.

    Vi er en familie på seks med et forbruk på ca 150 000,- i året på dagligvarer + 150-200 000,- i div. byggevarer o.l. + regninger til strøm/hus/bil etc. Reiser typisk 3 ganger i året, men aldri veldig langt, rundt om i europa, så flybonuser er ikke noe jeg har tenkt på tidligere, (derav mine foreldete poeng).

    Er takknemlig om noen kan peke meg litt i riktig retning:)
     
  2. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,210
    Likes mottatt:
    22,268
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til InsideFlyer! Ynskjer du å begynne å reise langt? I so fall er Eurobonus heilt klart noko for deg. På kortare turar har dei relativt sett mindre verdi, men det kan nok vere nokon gode deals om du er avhengig av å reise i skuleferiar og har høve til å bestille bonusbillettar lang tid (knapt eit år) i forkant.

    Det ser ut som om du har god kontroll på kredittkorta. Eit par tips til er:
    - netthandel via ViaTrumf
    - sjekk ut kvar du kan fylle drivstoff og få mest mogleg trumf pr liter. Samanlikn Shell og Esso.
    - handle frukt, grønsaker og ferskpakka fisk hjå Kiwi
     
  3. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,412
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mest sannsynligvis slutt på mulighet på sanking av eb-poeng på regningsbetaling ganske snart. Så det er dessverre kun reelle kjøp som genererer en-poeng fra 1. august.

    En familie på seks øker også vanskelighetsgrad betydelig da det ikke alltid slippes så mange bonusbilletter hos SAS og andre *A-flyselskaper.
     
    Last edited: 07. juli 2019
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    I forhold til bonuspoeng på SAS er jeg redd Coop medlemskap og Æ-app ikke er spesielt nyttig.
    Trumf derimot er det du skal satse på. Gjerne kombinert med å betale med SAS am-ex på din lokale Kiwi. Sørg også for å legge storhandelen til Trippel-trumf-torsdag. Spesielt frukt/grønt og fersk fisk gir virkelig god uttelling på disse dagene.

    Som @Sunnfjordingen er inne på: Viatrumf på netthandel er viktig for å maksimere trumf. Alle hotellnetter f.eks. kan bestilles ved å gå "omvegen" via Viatrumf. Om du bruker mye på byggevarer er byggmax via Viatrumf det du bør satse på.

    Strøm og mobilabonnement er noe mange bruker aktivt for å tjene bonuspoeng. Led deg gjerne opp på dette på forumet her.

    For en familie på 6 bør det være store muligheter til å tjene opp mye bonuspoeng om man er bevisst på hvor man handler
     

Del denne siden