Kom grytidlig (04.15) på OSL Fredag 28.2 og der glimtet SAS til med egen Pandion skranke kun merket med en fugl.. Hvor mange Pandion finnes egentlig? og hvor mange av disse reise ut fra Oslo? For all del er ikke i mot fordelen når den er fortjent, men mulig ressursbruken er dårlig..
Det kan jo være at de har såpass kontroll at de kun har en slik skranke åpen når de vet at det er Pandion ute og flyr. Som med LH for eksempel, det er ikke alltid at de annonserer ombordstigningsgruppe 1, fordi det ikke er HON-medlem eller F-passasjerer på flighten.
Det stemmer til en viss grad kanskje. Jeg flydde til USA på,fredag via OSL og på Kastrup overhørte jeg gate-lead fortelle til de andre at det var seks pandion og at de skulle boardes etter de med assistanse. Det ble så annonsert at pandion-medlemmer kunne boarde, hvorpå gud og hvermann selvfølgelig uansett bare gjøv på mot gaten og ble avvist en etter en. Heldigvis plass til å gå forbi for min del og kom som nr1 etter de med assistanse. Jeg kjente igjen to personer fra OSL-flighten som kom like etter meg. Det var nok de to som sjekket inn i skranken på OSL. Da vi ankom USA så stod vi sammen og ventet på bagasjen og han ene hadde med fire innsjekkede kolli og han andre hadde en diger sak som måtte ha vært spesialbagasje ellers. Ellers til spørsmålet over så skal det angivelig være 2000 pandion og spekulasjonene er mange om kriteriene, men det er folk som bruker flere hundre tusen på SAS.
Var Pandion pre-boarding på OSL-SVG mandag morning. Vet det var flere Pandion men var bare en som turte å stå fram, hehe
Slik jeg har forstått det har ganske mange Pandion Travel Pass i bunn. Hadde forøvrig en kollega med Pandion, han reiste SAS med to mellomlandinger for å komme til samme destinasjon i USA hvor jeg reiste direktefly med annet selskap.. Men på en vingård tur der vi usle gull og diamant medlemmer ble nektet å sjekke inn kasser med vin ble det plutselig ikke noe problem når han viste Pandion kortet..
Jeg synes det er bra at SAS nå gjør grep for å please gode og lojale kunder. Andre selskap har lignende ting. F.eks. er det egne parkeringsplasser på flyplassen i Salzburg holdt av til HON/F-passasjerer. Dette finnes sikkert mange plasser i DE/AU/ZH. Her i ABJ er det også egne parkeringsplasser rett ved inngangen for La Premier-passasjerer.
Ble også annonsert sist uke da jeg skulle fly OSL - TRD, "Pandion kan boarde her manuelt på den andre siden" Et par som ikke hørt helt etter, prøvde seg med at de ikke hørte helt etter, de var jo Gold. Det gikk ikke... Synes også det er ok at folk som legger igjen såpass med penger hos et selskap får ekstra oppmerksomhet. De har vel ikke fått pandion ved å ha amex elite og dnb saga.
Skulle hjem fra SFO i vinter og ved innsjekk ville agenten absolutt veie håndbagasjen min på betalt biz-billett. Jeg hadde alt mulig av elektronikk i den så den veide jo 10kg, som er for mye og jeg fikk beskjed om at det ikke gikk. Da tok jeg frem kortet og spurte: «Even for Pandions in business class?». Da måtte hun gå å spørre manager og kom tilbake etter et halvt minutt med «I’m so sorry, I’m new here and I’ve never seen that status before and didn’t know what to do». Og så var alt i orden. Hadde ikke vært en krise for jeg reiser alltid med en liten tettpakket ryggsekk som er kjempeliten når den er pakket. Jeg var forberedt på å stå der demonstrativt og laste over i ryggsekken om det hadde kommet til det.
Jeg forstår ikke at det skal være noe skjemmende å bli annonsert som pandion? Kanskje det er selvtillit eller noen form for selvoppofrende sosialdemokratisk som gjør at en holder igjen. For min del bryr jeg meg bare om å komme meg fortest ombord og få håndbagasjen min plassert der jeg vil ha den.
Usikker på hvilket "kallenavn / internlingo" de bruker om oss. Men Pandion er ikke en svane, men fiskeørn: "The Pandion Haliaetus is an amazing bird. It nests in Scandinavia, but spends winters in tropical latitudes as far away as Africa. Each spring the bird returns to its nesting grounds in the north" Når det kommer til Pandion pre-boarding, så er gate personalet foreløpig veldig inkonsekvent. Denne uke har jeg opplevd Pandion pre-boaring 1 av 3 ganger. Får se hvordan det blir i ettermiddag om det ender på 25% eller 50%
De kjørte Pandion-innsjekk på OSL-BGO i dag (to stykk som meldte seg), men la like mye merke til at de nå omtalte tidligere SAS Plus, som SAS Business, da den gruppen kom. Det er vel litt prematurt...?
På BGO-OSL tidligere i dag var vi trolig 60 stk som skulle presse oss inn i pre-boarding.Neida, ikke for mange med status altså.
Det føles jo litt ut aom krig, men når vi er typ 60 som føler oss bedre enn alle andre så blir det kaos. Her snakker je man litt frritt ut fra personlie erfarinfger. q
Minner meg om en scene med boarding på DY flight BCN-OSL for noen år tilbake. Stappfullt fly, ca 160 i Priority-boarding køen, 20 i "Vanlig" kø. God business for DY, dårlig value for passasjerene...
Virket som nesten like mange som skulle til Tromsø i går. Var mange som fremdeles ikke hadde fått sjekket inn da de åpnet opp for flere, så ble et salig kaos.
Det er vel også et spørsmål om hvor mange pandion som faktisk er ved gate når pri-boarding starter. Sas har jo startet boarding så latterlig tidlige nå at jeg ofte ikke rekker frem før sone 4 er i gang.