Litt andre vilkår denne gangen: - Status match til Silver eller Gold (ikke noe match til Platinum altså). - Gjelder hvis du har status hos et flyselskap hvis program har hovedkontor i Sverige, Tyskland eller Franrike, og må være del av en global allianse. - Første leg i bookingen må være fra ARN. - Minst ett leg i bookingen må være mellom ARN og LAX eller JFK. - Gjelder nye bookinger gjort mellom 16. juni og 7. juli, og du må reise mellom 17. juni og 31. oktober. Terms & conditions: https://www.finnair.com/se-en/direct-flights-from-stockholm
Hva skal man velge her tro.............nja......tror jeg hadde fått for business hvis det først skulle opp et hakk fra eco gitt.... - men vanskelig valg ja
Ja Finnair har akkurat lansert premium eco. Alle vil prøve det. Business Class har de hatt siden 1923
Mest sannsynlig. Den nye Business Class har jo ikke engang seter man kan kjøre ned. Gleder meg til å prøve den snart (foreløpig bare på New York og Singapore ruten)
Men feil retning, om jeg forstår deg riktig? Hvem vil ha Flying Blue status i bytte mot gull+ hos Finnair? Selv stiller jeg meg ikke opp i køen
Det eneste jeg kommer på er hvis man har man kontoen full av poeng hos Flying Blue og får matchet til Platinum så får man booket Air France La Première Men har man kontoen full av poeng hos Flying Blue så har man kanskje også status der fra før.
Forstod ikke helt hvordan det ene utelukker det andre? Om jeg har tenkt riktig så ender man opp med status hos både Finnair og Flying Blue om matcher i rekkefølge: EB -> Finnair -> FB Ikke det at FB egentlig er verdt så mye når EB snart gir fordeler hos Skyteam uansett da. I tillegg koster det penger å statusmatche ser jeg nå.
Nettopp det siste der ja. Veldig lite bang for the buck når det gjelder FB-biten av det hele. Men derimot Finnair Gold+ er supert å ha siden det gir OW Sapphire status (som tilsvarer *A Gold) i hele alliansen, med lounger, setevalg og alt som hører med.