Ny shorthaul kabin hos British Airways - tried&tested!!!

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 25. aug 2014.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har vært bra skeptisk til BA sine planer om å bytte ut de gamle sofaene til NEK seter. Visst var de gamle og slitte, men de var også rimelig comfy å sitte i. Brede og fine var de også fremme i Club.

    Når jeg hørte de skulle "oppgradere" hele flåten så jeg for meg de nyere A320'ene som jeg tror kom fra BMI. M.a.o at de skulle rulle ut de setene på hele flåten. Det er det akkurat samme fjomseseter som på SAS, LH og hele gjengen.

    Men, mine damer og herrer, det skulle de ikke...

    Da jeg boardet BA763 idag tidlig fikk jeg en A320 som nettopp har fått full cabin retro-fit. Og hvilken silkesmud kabin det var...

    [​IMG]
    Ja, det er så klart en variant av NEK-setene. Men det er ekstra padding, ekstra nakkestøtte og skikkelig fjonge broderinger av sømmer. Tepper og galleyvegger er også oppgradert i mørkeblå tema og med tykke, myke tapeter. Det føltes litt som å kjenne på tapeten i et 200 år gammelt hus.

    BA logoen er støffa inn i nakkeputen
    [​IMG]

    Ellers er det også litt fjongt med padding på bordet mellom A&C samt D&F setene foran i balja. Skikkelige sømmer og kraftig skinn padding på bordene.

    [​IMG]
    I det hele tatt, en skikkelig opptur.

    Det er så fett at det er noen sjapper som gjør det lille ekstra. Man skjønner jo at man må ta ut sofaer og sette inn "karbonseter", men når noen gidder legge litt stolthet og personlighet i det så blir det så mye bedre.

    Det hører med at det også var 7 fulle rader med business class til London idag. D.v.s, rad en var ikke full. Det hadde jo ikke gått. Men de andre var fulle.

    Nå skal det innrømmes at jeg sitter på The Clubhouse på LHR T3, som nok er den cooooleste loungen jeg noensinne har vært på. Jeg har fått vin og er litt "høyt der oppe". Bare sånn som en liten disclaimer.

    Happy flighting.
     
    Poul, Darkcho, Islending and 6 others like this.
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde samme setene tidligere i sommer og er enig i at Ba har gjort en fenomenal jobb. De er mye bedre enn hva de andre selskapene har levert av slimme NEK seter, særlig med tanke på nakkeputa, men du får nok samme tresmaken, dog 52 minutter senere enn SAS , Hansen og co
     
    Fnate liker dette
  3. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Dette så fresht ut:) Tommel opp for BA!
     
    Fnate liker dette

Del denne siden