Nybegynner for å tjene eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av AAspeedway, 07. jan 2020.

1. AAspeedway

AAspeedway Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Heisann.
    Er ny her og lest mange tråder angående dette,men de fleste er eldre poster..
    Har nå bestilt SAS EB MasterCard og skaffa meg Trumf .. (andre skriver også at en burde ha Shell master kortet?) leser mye om regningsbetaling via apper for å tjene poeng ,strømleverandører osv.
    Noen som har gode tips/triks for å komme godt igang? Jeg reiser 2-3 ganger i året til Thailand ,men aldri benyttet meg av slikt.
    Håper på mange gode tips og anbefalinger:)
    MVH Bent

jgroneng liker dette
  2. cooolcatz

cooolcatz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    804
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, og velkommen til "bonusgalskapens" verden

Jeg startet i min tid (6 mnd siden) å lese denne tråden.

https://insideflyer.no/forums/threads/fra-0-til-100-000-eurobonuspoeng-på-12-mnd-nå-i-2019.13755/

Ikke alt gjelder der lengre, men det finner du ut av ved å lese deg godt opp på forumet.

Ellers les denne ift trumf https://insideflyer.no/trumf-og-viatrumf-alt-du-behover-a-vite/

Og egen guide til eurobonus her https://www.smartepenger.no/forbruker/2227-sas-eurobonus-poeng

Ved å investere tid og penger har jeg til nå opptjent 200000+ EB poeng og oppnådd EBG for første gang.

3. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,013
    Bonuspoeng:
    93
    Feilpost.

Last edited: 07. jan 2020
  4. Nardus

Nardus EBG

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Noen kjappe tips.

1. Handle alt med SAS MC
    2. Bruk Trumf både til dagligvare (Trippel Trumf neste torsdag), men også til klær, hotell osv på viatrumf
    3. Fyll drivstoff på bemannede Shell stasjoner (trekk Trumf først og betal med SAS MC)
    4. Link kredittkortene dine til Eurobonus konto for ekstra poeng på restauranter og andre butikker
    5. Insister på å legge ut via jobb, ferier, restaurantbesøk osv
    6. Bruk widerøes kredittkort for bestilling av deres flybilletter (30p pr 100kr)
    7. Bruk SAS AMEX til SAS flybilletter (30p pr 100kr)

Payr som tidligere ga poeng ved betaling av faktura er ikke lenger i drift.

Shell Mastercard er ikke vits hvis du kjører Trumf og SAS MC

lykke til!
    Jeg har spart inn 90000p siste 4mnd, og jeg har ikke reist særlig mye :)

NB! Husk å koble Trumf mot Kiwi Plus, Joker Glad osv, ellers får du ikke poengene ;)

Telyset, BonusLady, jonss and 3 others like this.
  5. mbx

mbx Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Er fersk her selv og prøver å få en viss oversikt, så jeg benytter anledningen til å skyte inn et spørsmål:
    Jeg har tenkt at det naturlige er å handle alt med SAS Amex til man har opparbeidet seg CT for året. Hvis ikke, hvor kommer typisk opptjening av CT inn i bildet?

6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,147
    Bonuspoeng:
    293

Hvis du velger å ha Amex så er det som du skriver naturlig å bruke det kortet, både pga grei opptjening og pga omsetningskrav så mye som mulig. For noen med store utlegg i jobb feks, vil omsetningskravet uansett ikke by på problemer, men for en singeløkonomi uten sånne utlegg så må det jobbes litt for å oppnå 2 CT.

Når det er sagt, så er det ikke alle som " investerer" i et Amex. Det koster jo endel tusen i året å ha, og det forutsetter at du både klarer omsetning, og faktisk bruker dine opptjente CT nogen lunde fornuftig. Mener jeg.

Ellers er det vel noen som heller satser på SASMc og rabatten en får innenfor SAS, og da særlig på longhaul, som er god, men som krever litt planlegging for å utnytte.

Også er det vel veldig mange her inne, som sørger for at både CT blir opptjent og at poengopptjeningen per 12 måneder er så god at en har begge mulighetene tilgjengelig.

ChrisTW, AAspeedway, mbx and 2 others like this.
  7. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    Mitt tips er å lage et regneark der du loggfører Trumf/ViaTrumf-bonusene, omsetningen på kredittkortene, og EBP-inntjeningen dette genererer. Dette gir deg kontroll på at du får de pengene/poengene du faktisk skal ha, og en bedre oversikt over eget forbruk (hvis du ikke har stålkontroll fra før da). I tillegg vil du etter hvert se hvilke kredittkort det er regningssvarende å ha.

La det første året være et prøve/feile år, og ikke bli oppgitt om du ikke treffer på alt.

AAspeedway and mbx like this.
  8. Mortenb

Mortenb Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Eg skyter inn et oppfølgingsspørsmål. Er det kun mulig å kjøpe Extra point og ikkje status point på sas sine sider? Jobber mot å få Gullkortet og skal snart en t/r Haugesund-Oslo. På økonomi reise så gir det svært lite basis poeng, men lurte på å oppgradere til Plus for ca 1000 kr, for å få ca 2000 baisis poeng , men eg ser at eg kan kjøpe 1000 poeng for 200 kr. Men lure på om det er kun extra poeng?

9. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Man kan kjøpe grunnpoeng også. Men det er visse kriterier som må være møtt. Se forøvrig her for spørsmål og svar:

https://points.flysas.com/faq

10. Mortenb

Mortenb Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Takker for godt svar, då lønner det seg å vente og heller eventuelt kjøpe grunnpoeng i slutten av opptjeningsperioden. :)

Travellingalf liker dette
  11. AAspeedway

AAspeedway Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Takker for mange gode tips:) men da kommer det et spørsmål til jeg ikke skjønner/ finner ut av...
    Hadde nå bestilt SAS EuroBonus kreditkort og trumf sitt dobbel trumf kort , så ser jeg nå at en må ha AmEx kort for å kunne bruke poengene med CT reiser? Dvs da at jeg må ha et av de kortene også for å kunne benytte meg av CT reiser ? Eller er det da like greit å kutte SAS EuroBonus kredittkortet og kun bruke amex kort? Litt forvirret her nå,hehe
    Bent

12. TigerTravel

TigerTravel Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,209
    Bonuspoeng:
    93
    Det som gir meg desidert mest poeng, utenom reise, er som nevnt over å trekke/vis Trumf kortet på Kiwi etc for deretter å betale med AMEX / SAS MC. Samme gjelder på Shell (eller Esso); først Trumf kortet deretter SAS MC (siden de ikke tar Amex).

Legg også inn kort(ene) dine her for å tjene poeng i butikker som gir EB poeng. Tidligere var dette mye mere tungvint hvor man måtte ha med det fysiske EB kortet, men skal nå gå automatisk etter kortregstrering .
    https://eurobonus.shopping/nb/

13. Nardus

Nardus EBG

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    SAS AMEX gir CT
    SAS MC gir premium

CT gir deg halv pris på billett nr 2, men høyeste nivå på Premium gjør at du betaler SAS GO-pris for Business eller 1st class billetter.

man må nesten bare velge hva man vil gå for, om ikke begge :)

Både CT og Premium må betales med poeng.

AAspeedway liker dette
  14. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke vits i å skaffe seg AMEX for å oppnå en CT i år om du ikke kommer til å ha nok poeng til å reise :) Mange ser seg blindt på dette med CT og skaffer seg AMEX kortet enda de bare oppnår 30-40 000 poeng i året og sparer til 165 000 poeng for å komme seg til Asia i Business... :)

Ddan, awt and Lars J like this.
  15. ChrisTW

ChrisTW Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    463
    Bonuspoeng:
    63
    1st class har de nok ikke begynt med hos SAS ennå, men business billetter kan du ihvertfall få til Go-pris med Fly Premium. :p

RoadKing liker dette
  16. AAspeedway

AAspeedway Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Det jeg tenkte på var at sjelden flyr med SAS ,men endel av de i star Alliance , SAS kortet gjelder vel kun reiser med SAS ?

17. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    SAS Mastercard er et helt vanlig mastercard som kan brukes til hva som helst. Med dette tjener du opp Eurobonuspoeng når du bruker det. Disse eurobonuspoengene kan brukes for å booke reiser både med SAS og Star Alliance.

Dette er nøyaktig det samme for AmEx, men når du oppnår en viss omsetning på AmEx (150.000 NOK) så får du en Companion Ticket (CT) i tillegg til eurobonuspoengene.

AAspeedway liker dette
  18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    Det @Arvid2063 skrev.
    Si at du har 20 000 poeng nå idag og du skaffer deg SAS Mastercard og SAS AMEX Premium. Du bruker begge kortene flittig og du får til 150 000 i omsetning på AMEX kortet slik at du får deg en CT (Companion Ticket) også bruker du 100 000 kr på SAS Mastercardet i løpet av året her. Det gir deg totalt 22 500 poeng på AMEX kortet og 15 000 poeng på SAS Mastercard kortet. Da vil den totale saldoen din bli 57 500. Da mangler du fortsatt 107 500 poeng for å få 165 000 poeng slik at du kan reise 2 for 1 på en Companion Ticket gjennom AMEX. Reiser du alene så får du halvpris som er 82 500 poeng.

AAspeedway liker dette
  19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,876
    Bonuspoeng:
    293
    Som @paramberg og @Arvid2063 sa, i tillegg vil jeg føye til at Plus/Biz for Go (SASMc) Bare gir kortfordeler for SAS' rutenett og hvilken del avhenger av hvilken variant av kortet du velger. CT (Amex) inkluderer *A rutenett utenom dårligste variant av kortet.

paramberg liker dette
  20. mbx

mbx Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hvor kommer dette tallet fra? Trodde det var fast pris 80k med SAS Plus eller 100k med SAS Business til Asia/USA.

Del denne siden