Hei Jeg har nettopp fått min første Companion Ticket og tenker å bruke den sommeren 2020. Har lyst å utnytte den godt og reise langt, tenker å reise til Asia. Har i skrivende stund 200k poeng, og samler opp en del mer til neste sommer.. Vil gjerne fly i business eller first, men det er ikke et must.. Hvordan kan jeg få mest mulig ut av min CT, og hva må jeg passe på? Håper på god hjelp!
Skal du reise aleine så har du jo masse poeng allerede. Reiser du 2stk så treng du 225k poeng for first til Asia. Mange slepp billettar 330dagar før. Du kan fint finne biz eller first til Asia, eventuelt biz ein veg og first ein veg som me har på vår neste reise til Australia. 250k poeng for 2 med CT.
Takk for svar. Jeg reiser med dama, så da trenger vi vell noen poeng til. Hvordan er det best å booke hvis man ønsker å innom forskjellige steder, får man til å lage en slags rundtur med en CT, eller er det umulig?
Book «Open Jaw» reise til ein plass og retur frå ein anna plass. Så bestiller du bare fly sjølv for og reise litt rundt. Det er billig med fly intra asia. Betalte f.eks 700,- NOK for og fly BKI-KUL-DPS. Sjå i tråden @veeegard linka til så ser du diverse bookingar som er gjort med CT.
Skal du ha mest mulig for poengene så er det first class til Australia eller New Zealand med enten Singapore Airlines eller Thai som gjelder
Hvor vanskelig er det å booke slike flyvninger, for eksempel om sommeren. Det florerer vel ikke av slike billetter?
Er du ute i god tid, altså frå når det opnar opp normalt 330dagar før er det god sjans. Eventuelt kan du booke Biz, så endre til First nærmare avreise. Thai opnar også opp eindel F seter 14dagar før. Akkuratt som LH. For vår reise i November så har me SQ C ned til Brisbane og TG F heim frå Sydney. Booka vel i Mars/April i år. Men dette var for reise i November.
Jeg ringte og booket i april 2018 for en reise i januar 2019. Thai F FRA-BKK-SYD, SQ F AKL-SIN, SQ C SIN-AMS Har sjekket litt fremover på samme ruten for morro skyll men finner fint lite eller ingenting.
En annen rute man får mye value er: FRA-HND ANA F, HND-BKK TG F, BKK-SIN TG C. Også hjemreisen SIN-PEK SQ F suites. PEK-FRA LH F Evt hjemreise: SIN-BKK TG C BKK-CDG TG F
Kan eg spørja korleis du som student har tjent so masse EB? Får jo nesten ingen eurobonus på studentbillettar med SAS
Korrekt. Bak eller frem, alt etter hva som er tilgjengelig (har sett mer tilgjengelighet av Europa til TYO med ANA F enn TYO til Europa)
Les deg gjennom trådene om AmEx, Mastercard, Trumf og Viatrumf her inne så blir du bonusmillionær etterhvert du også.
Veldig enkelt å skaffe seg mye poeng, selv som student og uten å bruke noe mer penger enn hva som er innafor. Bare å lese seg opp på en del av trådene her, så går det greit. Klarte selv nesten 250k poeng (uten å fly) på første året, og vi er to som tjener rett under snittet av gjennomsnittslønn hver.
Dersom man flyr litt i tillegg og det blir en 5 timers forsinkelse hver gang så sanker man inn 60.000 eb poeng der hver gang. Fått den 2 ganger siste året
Har ikke gjort noe spesielt jeg heller, bare spart et par år.. Bruker til vanlig kun kredittkort og har fulgt med litt når det er diverse kampanjer som går. Anbefaler å benytte seg av velkomstbonuser som feks Fjordkraft strøm, Widerøe kredittkort osv.