Høstferien er i gang, og startskuddet har gått for første av to planlagte turer over dammen med avkommet. Jeg har forhandlet meg til den heldige posisjon og ta med husets trettenåringe tvillinggutter til NYC, i to omganger. Så mer reise for far og potensielt litt enklere å holde oversikten. Runde to er i vinterferien. Så dette er nærmest som en testtur for nummer to, som ser for seg å plukke av erfaringene når hans reise planlegges. Akkurat nå er vi straks på OSL, derfra skal vi via BGO og CPH før vi lander på JFK i kveld/natt. Jr får med dette også oppleve SAS langdistanse biz for første gang. Jeg skal se om jeg kan få noen betraktninger fra den kanten om hva som funker opp mot de andre selskapene han har testet (KLM. Singapore, TAP og Turkish).
Riktig god tur, gleder meg til å se storbyen både gjennom øynene til en 13åring og å få høre om far er fornøyd med SAS Biz.
Jeg trodde først dagens lunsj her i innlandsloungen var en eller annen challenge eller deromkring. Baguett med smør og kjeks, whattnow? Forklaringen var imidlertid at SAS kjeksene rullet for bra under transportetappe.
Endelig boardet SK266 til BGO. Tydeligvis ny rekkefølge på Priority boarding, hvor status går før pluss, så endte med rødt skilt i slusen når jeg prøvde å scanne det ene boardingkortet. Snappy remark fra duden i skranken om at jeg burde ha hørt nøyere på opplesningen. Da jeg sa at ok, men scann meg som gull først og gjest jr inn på meg, kom det frem at dette visstnok var nytt av dagen? I og for seg helt greit inndeling, men litt overraskende og også unødvendig å bli belært dersom dette faktisk er et flunkende nytt opplegg.
Det var vel nytt fra 1/10, og burde ikke ha gitt snappy remark fra duden i skranken. Minuspoeng til ham fra meg. Mener jeg leste noe om det i en artikkel om hva som kom frem på et av disse Diamond-arrangementene? Edit: Fra i dag faktisk.
Godt spørsmål. Prøvde å finne info på SAS.no, men det var ikke så enkelt. Kanskje noen andre har funnet info om dette på nett?
Takker, stor forvirring rundt dette! Gate manager her på BGO mente det trådte i kraft en time tidligere i dag og at boardingkort nå skulle merkes med gruppe 1, 2, 3 eller 4. Våre har begge B, frem til CPH-JFK som har A, så noe grums i systemet her. Men føler meg noenlunde unnskyldt for å proppe slusen på OSL når dette er såpass nytt og dårlig kommunisert/ gjennomført.
Det er sakset fra EuroBonusguiden.com eller noe, så det er ikke sas selv som skriver dette. Det gjorde de vel også, når han scannet sitt eget først, og ikke jr sitt?
Tror det, hun i gaten her mente datasystemene ikke var oppdatert (vet det kan være tilnærmet umulig å tro)
Ser det er gjort oppdatering i løpet av dagen rundt boarding grupper. Sjekka inn på en tur i morgen. Når jeg sjekka inn fikk både jeg og min statusløse datter på samme booking Boarding Group A. Sjekka nå og ser at det er oppdatert til Boarding Group 1.
Men i følge quoten din fra sas, skal også Jr sitt boardingcard bli oppdatert til ny gruppe når de reiser sammen. Jaja, det viktigste var at de kom ombord selv om blikkene sikkert kunne kjennes i nakken en liten stund....
Begivenhetsløst med CRJ mellom BGO og CPH. Men lavt skydekke og regn under innflygningen så glad vi skal videre