NYC til SFO neste sommer

Tråd i 'Bonushjelp' startet av democomputer, 12. sept 2018.

  1. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,218
    Likes mottatt:
    5,383
    Bonuspoeng:
    183
    Heisann

    Har booket OSL-EWR og LAX-EWR med SAS neste sommer. MC premium og barnerabatt betyr 180k poeng for familien på fire i bis og plus. Valuta for p(o)engene.

    Så, hvordan flyr man fra NYC til California? Planen er å bile rundt fra San Fransisco og ende opp i LA.

    Fruen nevnte på at siden turen tross alt er 6 timer lang så hadde det vært greit å flytte et lite hakk fremover i bussen...

    Hvor lenge venter man får å finne gode tilbud?

    Ser ut som delta comfort+, deres premium economy kan fanges for $300, first, som vel er bisniss, for $500.

    United sin first (bisniss) er vanskelig å finne til under $6-700, og ofte det dobbelte eller triple. De har såvidt jeg skjønner ikke noe mellom first og economy...

    Hvis jeg skaffer meg et ekstra kredittkort ila høsten kan jeg nok karre meg opp til gullkort hos SAS, hvis det skulle gjøre noen forskjell.
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    114,459
    Bonuspoeng:
    350
    Det er ikke billig å fly innenlands i USA.
    Men for en 6 timers flight er det fint med first. Jeg fløy UA first fra EWR til LAX og det var helt ok.
    Om du har gullkort eller ikke har ingenting å si på prisen, men jager du status i Eurobonus er det jo UA du må fly....
     
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er fristende å foreslå at dere tar bil ferien på østkysten. EWR-MIA er en god tur(20Timer); men det er ting å se på veien. Om dere har satt av noen uker så ligger Orlando, Baltimore, Philadelphia og Washington på veien. Det er flott på vest kyseten, men mitt inntrykk er at det er rimelig dyrt å fly i USA. Vet ikke om det er rare greien du får på en vanlig buisness innenlands, så tror ikke deg er god valutta for pengene. Gullkort gir tilgang for alle på SAS loungene, og priorety boarding hos staralliance. Vil også legge til at SFO pier område er reine turistfellen, og var noe av det minst spennende på hele turen i California/Nevada.
     
  4. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Det finst mange fine roadtrip-ruter på begge kystane. Om de er bestemte på å fly over kontinentet til California ville eg sjekka prisane frå fleire forskjellige flyplassar på austkysten. Det er ikkje so langt frå NYC til f.eks. Washington eller Philadelphia.
     
  5. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,619
    Likes mottatt:
    34,779
    Bonuspoeng:
    293
    Du har jo " relativt" god tid.

    Om du setter deg litt inn i søkefunksjonen til google flights, kan du legge inn søk på aktuelle datoer som går fra flere flyplasser på østkysten, til aktuelle flyplasser på vestkysten med aktuelle flyselskap ut fra ditt opptjeningsønske.

    Også er det bare å lene seg tilbake og lese hundreogørten bortkastede eposter før det forhåpentligvis plinger inn en pris og bonuspotjening som du synes er bra.
     
    Avixlo liker dette
  6. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,218
    Likes mottatt:
    5,383
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, har det ikke veldig travelt men planlegging er halve gleden

    Takk for gode tips. Planen ligger nok ganske fast, så får bare lage alerts på Google flights.

    Noen som har handlet på salg hos UA før?

    Og om penger skulle bli viktigere enn poeng (?), erfaringer med Delta Comfort+?

    K
     

Del denne siden