Er alle på reise? Ingen god morgen post!? Vel-vel på T+4 går vi og tripper og venter på prøvesvarene på gårsdagens koronatester. Popper en kork når de tikker inn etterpå. Ha en fin en alle sammen!
God morgen fra Strømmen! Her er det 2 intensive arbeidsdager før man begynner med ferie. Ferien starter med å reise til Trondheim i 3 dager. Skal ha med svigermor som er redd for å fly, så da er det greit å kunne dra med oss slik at hun får tilgang til loungen med et par glass innabords . Ferien blir kortet ned noe grunnet at noen sjefer skal jobbe i sommer med masse obligatoriske møter etc.. Så da må man drasse med seg jobbpc på ferie... Woho
God tirsdagsmorgen fra det sørlandske. Ustabilt sommervær, men så lenge meteorologene "bommer på riktig side" skal vi ikke klage så veldig høylydt. T-1 til en høyst ordinær KRS-BGO for langhelg. Der venter Trillian med en "to-do-liste" Man sliter seg langsomt fremover mot en CT, men før den tid må det sannsynligvis gjøres noen rokeringer på allerede booket tur (AKA "den store S. Amerikaturen"). Begynner å bli mer og mer redd for reisesituasjonen til S. Amerika i jan. -22. Ha en fortreffelig tirsdag, og de ferierende oppfordres til å håndtere solfaktor og væskebalanse på beste måte
God morgon frå Sunnfjord. I dag har bestemora tatt seg av barnehageleveringa, slik at eg får vere heime og kvile etter ei tøff natt. Strevsomt å drøyme at ein flyr direktefly TOS-ICN med SK. Skal ein tru Vinmonopolappen kjem flaskene mine med Montaubret Vintage 2012 i dag. Det skal bli godt, men det spørst om ikkje dei må lagrast nokre år før dei konsumerast. Eksperten min seier den ikkje er drikkeklar endå. Er ekspertisen her inne samd?
God morgen fra Østfold! Solen skinner, og det skal den gjøre frem til i kveld en gang. Igår var det heftig lyn og torden, og deler av øya mistet strømmen. Her gikk bare en sikring. Nyt dagen! (Husker ikke hvilken dag det er lenger, er på ferie..)
Ikke ekspertise, men novise. Jeg takker for tip'et og har noen flasker i bestilling selv. Det tryggeste er selvfølgelig å prøvesmake
God morgen fra det som burde ha vært hjemmekontoret. JobbPC nekter å starte opp, sak er meldt til IT og nå er det bare å vente på en løsning. Kjipt. Kan dessverre ikke bruke andre maskiner jeg har hjemme til jobben fordi datasettet jeg jobber med kun kan være på sikker sone. Får jobbe med å øke kompetansen min... greit det også. Ha en fin dag!
God morgen fra solkysten, livet kjennes lettere ut nå når det er helg … Varmt og godt, men litt grått ute. Snart hytte, men noen «trøndere» skal bruke den først ..
God morgen fra Jessheim I skrivende stund er vi akkurat inne i et aldri så lite skybrudd her. Det er det vi på trøndersk kaller duskregn (med andre ord regn som er så kraftig at det treffer bakken og spretter opp i dusken). Jaja, det gir seg vel etter hvert (det er fordelen med Østlandet kontra Trøndelag - det slutter faktisk å regne... ). T-1 til vaksine #2 og det som kan bli bråstart på ferien dersom jeg reagerer på samme måte som de fleste andre jeg kjenner. Må snart klare å bestemme meg for hotell i Chicago. Det virker så fjernt, men er nå bare 3 måneder unna Ellers lite spennende å melde herfra Ha en strålende en!
God tirsdag fra Oslo, ute høljer det ned, men ifølge værradaren er det kun kortvarig så bikkja får vente litt med morgenrunden. Ellers T-5 til sommer - prøver å finne ut siste krav, dokumentasjonsplikter osv for reise, men sannelig ikke lett. Spesielt når internett er fullt av gamle lag med informasjon. Har lært the hard way å sjekke dato før jeg begynner å lese lange infosider. Hvorvidt man i november 2020 måtte ha test eller ikke tenker jeg ikke er så relevant akkurat nå.
Gravøl? Vel vi får finne noe i kjelleren. Ellers sier jeg som Mae West; "Champagne bør være kald, tørr og gratis."
God formiddag fra Sørlandet. Dagens sykkeltur er gjennomført. Siden Yr sier det kan komme litt regn på ettermiddagen, så tenker vi å ta oss en pol-til-pol-til-pol-til-pol tur. Det er mulig det finnes noen skatter her og der…
Godt vi er spreke og skal på poltur i ferietiden. Selv henter jeg flere flasker Montaubret i dag, og det uten prøvesmaking. Hvor lenge ble Champagneministeriet enige om at de bør ligge? I en kjeller som er litt for varm for ideel lagring?
God formiddag fra Bon Bon Land, gode barndomsminner Har man sesongkort på Tusenfryd er det fri adgang her. Ha en strålende ettermiddag
Det er vel framleis slik at ein ved å smake berre ein eksemplar (n=1) ikkje kan få eit statistisk signifikant resultat?
God ettermiddag folkens, fra innenriksloungen til SAS på OSL. Endelig er det flytur igjen, første siden 9 oktober 2020. Ferden går til KTW, via FRA med Lufthansa. Men knappe 200k status miles fra 2020 og under 6 mnd igjen av 2021 så er vel HON lite trolig. Men er i det optimistiske hjørnet akkurat nå så skal jammen gi det ett forsøk.