Nye bagasjeregler på diverse light economy alternativer - Sas, Lufthansa etc

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av mrhermano, 21. mars 2018.

1. mrhermano

mrhermano Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Det blir jo mindre og mindre oversiktlig når man bestiller reiser gjennom online reisebyråer. De fleste steder er det svært vanskelig å se om innsjekket bagasje er inkludert. Et eksempel er en reise jeg ser på til Orlando i desember. På tripmonster.com kan man se om bagasje er inkludert. Der står det blant annet at reiser med lufthansa har inkludert bagasje selv om det er de billigste billettene. Men KLM står det at kun håndbagasje er med, men det må jo være feil???? KLM har jo innsjekket bagasje inkludert på alle interkontinentale flights?

Dersom man bestiller til Orlando gjennom ticket står det ingenting om bagasje. Hva er det da som gjelder?

Noen som er klokere enn meg på dette?

2. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    ...Hva spør du egentlig om?

Foreslår du går på de respektive selskapene sin nettside og ser hvilke regler som gjelder for de ulike billettene.

3. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Dei fleste selskap har no kutta ut innsjekka bagasje på sine transatlantiske ruter(og ein del andre ruter) for å konkurrere med billigselskapa og kvarandre, difor bør ein ta utgangspunkt i at det ikkje er inkludert. Sjølv ikkje med staus.

Del denne siden