Har det kommet nyheter? Eller er det en ny spekulasjons-tråd eller ønske-tråd? Det er vel ikke gitt at vi får lounge alle steder det fins SkyTeam lounges? Det nærmeste jeg kommer "informasjon" så langt er slike kommentarer fra SAS i sosiale media:
Mulig jeg har misforstått noe, men i den siste mailen fra SAS står det følgende: Så la oss si jeg skal fly MUC-FRA-BGO: Jeg har ikke lounge i MUC siden det ikke et et internasjonalt leg, men jeg har det i FRA? Eller er det hele reisen som teller som internasjonalt?
Jeg tolker det slik at du har da en mellomlanding i FRA til en internasjonal flyvning og kan bruke lounge i MUC (Forutsatt selskapet du flyr med er ført opp i lounge finder. For tiden er det heller ingen selskap i ST som flyr denne ruten uansett).
Den fungerer på desktop. På mobil kan du velge "vis side for datamaskin" i Chrome. Enn så lenge står ikke SAS oppført i loungefinderen.
Kom over en webside hvor loungen i Praha stod som "Skyteam Lounge". Er mulig det ikke stemmer, sjekket ikke med flere kilder. Det var ikke meningen å spekulere eller komme med en ønskeliste, men å komme med nytt om endringer som vil skje.
Skjønner ikke helt meningen med tråden? SAS bomber meg daglig (som EBG) nå denne uken med mailer om ny allianse. Der, og på webben, har de jo forlengst bekreftet hvilket nivå i ST som SAS EB nivå tilsvarer. Dermed kommer man, gitt riktig nivå, inn på alle lounges som er listet på ST sin egen nettside (med noen litt "lure unntak" for ikke-internasjonale flights). Listen er lett tilgjengelig hos ST, og de har et rimelig bra antall - selv om jeg neppe blir fan sånn uten videre... One world for meg
Tipper vi får informasjon fortløpende i diverse tråder når vi begynner å reise med ST. Jeg er mer interessert i å vite mer om hvordan lounger vi får tilgang til på flyplasser jeg mest sannsynlig vil reise fra eller via er enn bare å vite at de eksisterer. Ikke alle lounger er verdt å besøke.
Enig, det er langt mer interessant. Jeg postet om LHR T4 i annen tråd i dag. Kontraktsloungen der får stort sett OK karakter, men heller ikke mer: https://insideflyer.no/forums/threa...-på-jfk-kjem-på-lax-og-bos.20779/#post-544278
For min del blir enten Finnair via HEL eller Lufthansa via FRA når jeg skal til LHR fremover fra OSL Kan strekke meg til å fly direkte med BA også da
Haha, enig, for Avios er jo en liten HEL-run alltid bra. Men har som regel ikke tiden til det (flyr mer enn nok til å holde BAEC statusen uansett), og liker BA direkte OSL-LHR. Ekte business, og går rimelig ofte. Tar bare drøye 2 timer, og så er det bare en bonus at man "vinner" en time på tidsforskjell Det er definitivt 100% OW for meg nå. Tok jo imot LH SEN, siden de delte det ut og jeg er mangeårig SAS EBG og EBD innimellom, men blir ingen tier-run for å beholde SEN nå som *A ikke lenger passer mine regulære ruter.
SAS har lagt en ny liste med oversikt til lounge tilgang etter 01.09.2024 https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/lounges/
Min første tanke var at Lufthansa skjønte at Norrsken ikke var et bra sted å sende sine passasjer og at det er greit å byttelåne litt til man finner ut av ting. LH business lounge hjelper også SK frem til terminalsituasjonen er avklart, selv lounge run til LHR ikke lenger er like avklart.
Dette betyr jo at kontraktlounger gjør et comeback i Sas! Selv om vi mangel på feriedestinasjoner/lavyield så langt, uansett forbedring og nye takter.
Dette er alternative lounger på flyplasser som vi enn så lenge har hatt tilgang til Star Alliance-lounger, men som mangler Skyteam-lounge. Men er jo lov å håpe det blir kontraktslounger på andre flyplasser etterhvert også