Nyttårsaften i utlandet

Tråd i 'Reisemål' startet av xoxoxo, 26. nov 2015.

  1. xoxoxo

    xoxoxo EBG

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg og noen kompiser har lyst til å feire nyttårsaften i utlandet. Har lest litt på nett og ser bl.a. Madeira som et potensielt sted. Problemet er jo at det er så sinnsykt dyrt å fly rundt nyttårstider. Noen som har erfaringer med å feire nyttårsaften i utlandet og har noen steder å anbefale hvor det ikke er altfor dyrt å fly til?
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Barcelona er vanligvis billig og garantert livlig på nyttårsaften.

    Ellers liker jeg å bruke Google Flights foe å finne billige reisemål dersom jeg er fleksibel.

    Bruk kartet og du der hva det koster til uansett sted i Europa.

    Www.google.com/flights
     
  3. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    De to siste årene har vennegjengen feiret på Svalbard og Reykjavik.. Begge steder fløy vi billig for rundt 1500.- t/r og ca 3 timers reisevei.
    Svalbard var helt spesielt, og selv om det ikke er utenlands føltes det sånn ut med prisene på drikkevarer.. Kan anbefale hundespann, scooterkjøring og nyttårsmiddag på Huset..

    Reykjavik var morsomt, ikke fult så spesielt som Svalbard men dog mer å finne på i gatene. Mange barer og restauranter. Fyrverkeriet var helt sjukt, de er kjent for det. Det er som en krigssone. Det smeller over alt og de skyter raketter i gågata..

    Ha en fin tur hvor enn du ender opp!
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært mange steder, en som skiller seg ut er Sydney, men det blir kanskje litt langt...
     
  5. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har feiret nyttårsaften i England noen ganger. Skal du feire dagen i London vil jeg anbefale deg å ha et hotell ikke langt unna der du skal feire. Vi gjorde generaltabben at vi hadde et hotell et lite stykke unna sentrum, og tok T-bane til sentrum tidlig på kvelden. Det var så mye folk i gatene at en nesten ble sprø. Noe fyrverkeri fikk vi heller ikke se, for det var en million andre mennesker foran oss i køen. Etterpå var det umulig å komme seg hjem. T-banen var stengt, alt av drosjer utilgjengelig. Dermed måtte en spasere et par timer hjem på natten for å få seg litt velfortjent søvn. God stemning på byen da! :)
     
    Last edited: 27. nov 2015
  6. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Tar opp denne tråden da jeg sitter å tenker på at jeg har svært lyst til å feire nyttårsaften i utlandet og da bør jeg vel være tidlig ute med fly og hotell bestilling?
    Ser i perioden 29.des - 02.jan , har sett på Paris men det er vel så overfylt og dyrt at det er uaktuelt, samme med London. Lyst til Dubai eller Hong Kong men dyre flybilletter (6 800) og overnatting. Andre forslag /erfaringer med feriering i utlandet mottas med takk
     
  7. Icarus

    Icarus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    394
    Likes mottatt:
    855
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er sterkt partisk, men Hogmany i Edinburgh er fantastisk og reisemessig billig. Det selges billetter til området rundt sentrum hvor det meste foregår, så om man ikke har noe i mot å legge ut litt får man god utsikt til det som er av fyrverkeri uten at det blir alt for trangt. Ellers er dagene før og etter nyttårsaften mer eller mindre en folkefest, og om man vil ha litt sen julestemning er det et flott Christmas Market å oppleve. Dessuten er det verdens fineste by.
     
  8. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    EDIT:
    Da har jeg kommet opp med et lite forslag, innspill mottas med takk:
    To netter 30-01 på Hilton Prague 4 237 full flex
    og Fly T/R OSL-Prague ble 1965
    (For å komme meg til Oslo bruker jeg bonuspoeng da Trondheim-Prague ble over 3 000 kr)
    Totalt 6 202 , billigere blir det vel ikke noen annen plass vil jeg tro ?
     
    Last edited: 18. juli 2017
  9. OysteinD

    OysteinD Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    13
    Feiret 15/16 i Beirut. Etter et rooftop-party på et av dei bedre hotella i byen endte vi opp i Armenia Street som har et veldig bra uteliv.

    Om du liker storslåtte fyrverkeri så er nok Beirut ikke plassen. Her var det for det meste AK-47 og sporlys :-D
    upload_2017-7-18_11-22-57.png
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,650
    Likes mottatt:
    32,499
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel ingen nyttårsaften som slår den i Sydney. Men der må du bestille tidlig på året om du skal ha sjangs til å få noe sentralt til fyrverkeriet på brua.
     
  11. LNAND

    LNAND Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    326
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er i Singapore nyttårsaften med to småunger (3 og 5) på slep. Om noen har noen tips til hva man kan gjøre der på nyttårsaften tar jeg gjerne imot tips.
     

Del denne siden