Da var målet med denne "galskapen" nådd, tur er endelig bestilt Men i det jeg nevner reiseruten så kommer vel de fleste her inne til å synes at jeg er gal som bruker opp alle poengene mine på denne reisen, men jeg har blitt av basillen så det vil sikkert komme flere muligheter til å fokusere mer på flyreisen i årene fremover. Vi flyr M/Y/X, altså økonomi, hele veien til New Zealand... Og det smerter å vite at de 240 000 poengene + CT som jeg har brukt på denne reisen kunne brakt meg og min kone til samme sted i førsteklasse, gitt at vi hadde funnet billetter. Med tanke på at vi drar i høysesong så blir reisen bort ikke den mest optimale, med blant annet 14 timer i PEK, så der blir det bare til å smøre seg med tålmodighet og håpe at 5-åringen trives på en stor flyplass. Gullstatus skal være i boks innen vi drar, og jeg håper at jeg slipper å sette fra meg enten kone eller barn på utsiden av en av loungene, og at de slipper inn hele vår lille familie. Vi får kle oss pent og smile bredt så kanskje det går
Jeg skal også legge til at Tallinn har vært veldig tålmodige med meg, og både lette etter ledige legs på eget initiativ, og på de jeg foreslo basert på United, AwardFares og SAS sitt eget søk. Jeg har også innsett at bonus og *A fordelene ikke er beregnet for familier, det meste er lagt opp til at det er 2 som skal være på reise mtp. at CT ikke kan brukes på online bestilling med 3, og den strenge regelen med at det kun er tillatt med 1 gjest på *A lounger.
Å bruke opp poeng til NZ i seg selv er ikke galskap. Poeng er til å bli brukt. Men å reise i øko hele veien til AKL er litt galskap... Da vil jeg mest sannsynlig ha betalt med cash og spare poeng til biz- eller F-turer senere.
Hvis dere reiser «direkte» kommer dere til å være slakt når dere kommer frem. Men enig i at poeng skal brukes. God tur!
Vi fikk billetter til New Zealand over nyttår for 4 personer i F/C så det er ikke umulig. Åpner seg nok flere seter når det nærmer seg, så legg inn varsel i Awardfares
Selv økobilletter er dyrt til NZ i høysesong, men sett verdien av poengene kombinert med CT ville jeg betalt en slik tur med cash. Uansett, turen blir sikkert knall. Ikke slutt å følg med på tilbud, for plutselig blir det billig å kjøpe billettene istedet, og da er det bare å kansellere bonusbillettene og bruke de på en C/F tur