Omsider var vi atter engang avgårde for å få eit gjensyn med LH F Reiserute : BGO-CPH-MUC-IAD-CLT-ORD-ARN-OSL-CPH Første strekk foregår med SAS BGO-CPH før Lufthansa overtar til MUC og IAD, deretter skal vi stifte nytt bekjentskap med United Domestic First og eit aldri sålite strekk i United Eco På Flesland regner det Flygningen til CPH som morgenfly generelt foregikk uten de store sprellene Straks ser eg for meg at LH skal servere kaffien i krus istedet for syltynne blå pappbeger
Foreløpig går det på skinner Noe bedre plass hjå Lufthansa på rad 1 enn hjå sas på rad 5, en trenger heller ikkje være nervøs for om midtsetet blir okkupert
Lufthansa CPH-MUC A320 Neo Frokost servering, velsmakende Beinplass på rad 1, ingenting og utsette her Kaffi og appelsinjuice i krus, reisefølget @Zendus påstår at en ikkje kan drikke alkohol før 12 ?!?!?!? Eg har sansen for eple og sjokolade, hyggelig avveksling fra den evinnelige posen med chips som det ofte blir hjå SAS Alt i alt en hyggelig flytur, ift prisene på SAS Plus vil eg påstå Lufthansa business er meir valuta for pengene
Litt usikker hvilken tilhørighet han har, men kan melde om at min mor er kasserer i indremisjonen Uten at det har stoppet meg fra å dra nytte av fri servering
Whiskey smaking og utsikt skader ingen Har komt fram til hva som er favoritten En må selvfølgelig skylle ned gummibjørner med champagne
I restaurant avdelingen er det selvfølgelig en rikholdig meny En begynner med Tom gha Kai, meget god Fortsetter med biff og tilbehør Alt akkompagnert av god service og tilstedeværende ansatte Loungen på satellitten i München vil eg definitivt påstå er den beste loungen eg har vore i noengang, det kan og ha med å gjøre at det er forholdsvis lite folk her, dermed flere ansatte enn passasjerer
Dårlig med bading denne gangen, fant ut en heller kunne bruke mer tid på restaurant og flyspotting Men badeand må en ha ! Det var 2 ulike varianter men LH har tydeligvis iverksatt sparetiltak med at det er berre 1 pr stk Tenker det er vel alt etter hvem en treffer på
Velkommen ombord I motsetning til forrige gang kom vi oss faktisk innpå A340 og fikk servert både champagne og nøtter Før avgang kom begge vertinnene i First og hilste på, samt purser og Kapteinen ! Kapteinene hadde vi faktisk en lenger samtale med Det skader jo ikkje å være fly interessert og få førstehåndsforklaringer på korfor og korleis A380 og B747 samt A340 garantert kommer til å tape for A350 og nye B777 Inside info, første A350 med nye Allegris kommer i mars neste år
Det ble påtide med en liten amuse bouche, den kunne de like godt spart seg Men ok, en sier jo sjeldent nei Skyller ned amuse bouch’en med champagne og portvin
Etter en runde med meny lesning, gjekk en sjølvsagt for kaviar med tilbehør Reisefølget mener det er rundt 4,5år siden sist vi var i LH F , det er uansett godt å være tilbake Forrett nr 2 ble porsjon nr 2 med kaviar Det var berre oss i First heilt til en betalte for oppgradering ombord Dessverre usikker på hva han betalte men kortterminalen var kjapt på plass, vedkommende gjorde uansett ikkje mykje av seg, spiste sov og jobbet… Det er uansett en mulighet om en skulle ha lysst til å prøve dette
Forrett 3 ble dagens spinatsuppe Hovedrett surf and turf Til og med en biff som ikkje var grå Vin hører også med Uansett gode smaker på alt, servering velger en selv når en ønsker, glassene gjekk aldri tomme LH F leverer bedre enn eg kan huske