NZ med Stjerne allianse - Auckland eller Kristuskirke?

Tråd i 'Reisemål' startet av TElg78, 13. mai 2017.

1. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,484
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har begynt å planlegge påskeferie tip neste år. Målet står fast - New Zealand.

Noen som kan anbefale em måte å komme seg til denne delen av verden? Jeg tenker Economy pluss (biz er litt for dyrt) og gjerne Star Alliance, men til slutt skal jeg ankomme på en bra måte.

2. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Her er bilde av Singapore sitt eco plus sete i ein A380 om det skulle friste. Eg veit ikkje om dette setet er i bruk på andre fly.
    IMAG1770.jpg

Seta på Air New Zealand i plus såg også bra ut men eg prøvde dei ikkje, tok ikkje bilde heller. Men der fins sikkert masse reviews på nett. Høyrde verken smerteskrik eller krangling frå plusskabinen i løpet av turen frå SIN til AKL, så eg vil tru at folk hadde det bra der.

Ellers har eg begrensa erfaring med reiser til NZ og reisemåla der, men eg kan om ikkje anna anbefale Auckland. Og uansett kvar du havnar eller korleis du reiser dit er eg sikker på at du kjem til å få ein flott opplevelse. Lykke til og god tur!

3. helged

helged Sølvrev

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Naturen er mye mer storslått på Sørøya, uten tvil. Jeg brukte 8 uker på Sørøya alene, og hadde fortsatt masse å utforske. Men det innebærer at du er glad i natur da.

Dog litt mer "unorsk" på nordøya, med vulkaner og varme kilder.

Ryktene sier at det begynner å bli veldig mye turister der nede, og at de sliter med å dekke inn etterspørselen mtp hoteller osv.

4. Ursa

Ursa Bonusnisse

Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg var i Auckland i august, og jeg tror samtlige Uber-sjåfører vi brukte der anbefalte oss å dra til Wellington og Christchurch.

Nå er det ingenting galt med Auckland, men det er noe med disse "I-lands-storbyene" som er litt kjedelig. Flyselskapene markedsfører disse byer som "unike" og "trendsettende" og vil at vi skal reise dit siden det er dit flyene deres går, men jeg klarer sjelden å skille en H&M eller Starbucks fra en by til en annen.

Dersom turen går til Auckland hadde vi det superflott i tårnet, zooen og aviation-muséet der. Hobbitun er et godt stykke unna ca 4 timer på buss hver vei. Mulig man kommer nærmere fra en annen flyplass?

kaijoar liker dette
  5. helged

helged Sølvrev

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Vil aldri i livet anbefale å fly jorda rundt for å besøke Auckland i seg selv. En helt standard generisk moderne storby. Mye bedre å reise til div byer i Europa eller USA da.

Det NZ har som er unikt er natur, ekstremsport og Ringenes Herre, samt en veldig hyggelig befolkning. Alt annet finner du bedre andre, og nærmere plasser.

Christchurch og Wellington er heller ikke veldig spennende byer i og for seg, men kan være et godt utgangspunkt for å komme seg ut i naturen, som er fantastisk!

6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,886
    Bonuspoeng:
    293
    Vi gjorde en roadtrip på en Harley. Langt å foretrekke over storbyweekend :)

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Mener vi brukte 2,5 - 3 timer hver vei nå i begynnelsen av mai og det var en fin-fin tur i minibuss med en veldig trivelig og kunnskapsrik guide. Stoppet underveis gjorde vi også.
    Forøvrig synes jeg Auckland var en fin by som jeg gjerne reiser tilbake til. Mye man kan finne på i nærområdet også.

Ursa liker dette

Del denne siden