Raste gjennom følgende tråd: http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/6457846/ Vet ikke hvor mye hold det er i hva som skrives, men nå er visst neste rute fra sas OSL-MIA. Skal lanseres til uken.
MIA har vært omtalt her inne ved flere anledninger og ikke alle har utrykt glede.. Her går eventuelt SAS rett i strupen på DY..
Jepp, men i motsetning til tidligere diskusjoner er det flere forum som tar opp dette nå. Vi får vente til onsdagen og se, men jeg tror denne gangen at MIA er opplest og vedtatt og at den kjøres igang en eller annen gang i vintersesongen.
Jeg kommer til å juble vis det blir direkte rute med SAS til Miami Vil bli lettere å komme seg til Florida og statene rundt med SAS og UN videre.
Dette er jo gode nyheter hvis ryktene skal vise seg å være sanne. Flere intercontinentale ruter fra Norge har vært etterlyst.
Interessant hvis dette blir en realitet. Da forutsetter jeg selvfølgelig at MIA også blir med på fremtidige "vip-kampanjer" og at de åpner en del awardseter i biz..
Har alt en bonusreise til FLL via EWR til vinteren. Hadde vært gull å få bytta den til direkte MIA og slippe mangfoldige timer på EWR.
Under foredraget på Megado6 hos SAS, hvor vi ble vist listen over passasjertall til ulike byer, så mener jeg å huske at MIA var nesten på toppen blant de byene som SAS ikke dekker i dag, med et passasjergrunnlag som burde tilsi en direkterute. Interessant om denne ruten blir lansert. Reiser til MIA i påsken neste år, da med BA/AA direkte fra London, og for oss bergensere så er jo det en kortere vei enn via OSL ;-)
Jeg tror at denne ruten blir en realitet innen kort tid. Når det gjelder pris har BA vært veldig aggresiv den siste tiden, men jeg har ikke så mye imot å bytte fly på OSL istedenfor LHR.
Når det først skulle bli enda en rute til USA, så synes jeg Miami er ett av de bedre alternativene. Håper det blir realitet!
Hadde heller håpet på en rute fra Oslo til vestkysten, men Miami er også greit. Håper de klarer å få nok yield på ruten...
Er det gode muligheter videre til Latin-Amerikanske hovedsteder? Kan jo i tilfelle være et godt one-stop alternativ for Oslo-reisende.
Har ikke sas et godt samarbeid med connections med AA? Da burde vel latin Amerika være grei videre fra MIA. De er vel stor på det derifra.
Yes! Er i Miami minst en gang i året, så den ruta er kjærkommen! Synd jeg har booka for i år allerede med BA...
First we take Manhatten, Then we take MIAmi. Godt forslag. De som velger en tur dit, har jeg mange gode konservative tips til. MIA er party fra ende til annen. Beste periode er feb-jun // sep-okt. Bo på South-Beach, ikke spar på kruttet; styr unna en uke i mai, hvor det er "all-black", og du står med norsk-pass og alle tror du er helt idiot (solbrent men ikke i nærheten av de lokale). Ikke lei bil, hvis du ikke skal kjøre, UBER fikser det meste. SOLKREM, SOLKREM & SOLKREM