Moral-spørsmål til IF: Kan man rappe med seg bokser med drikke fra loungen istedet for å kjøpe ombord når man sitter i eco og må betale drikken? Ideen har ikke slått meg, og jeg har/ville aldri gjort det etter hundrevis av ganger i lounges. Settingen er denne: sitter på en veldig behagelig eco exit row hos BA. Jeg fikk som gull ledig nabo-sete igjen. 2 seter bortenfor meg sitter en kar. 2,5 timer flight. Siden raden bare var halv-full ble det veldig tydelig at han hadde vært i lounge, hver gang han underveis i turen åpnet det som endte på 3 mini-bokser med brus og ginger ale. Og I motsetning til meg ikke kjøpte noe fra tralle. Hva tenker IF? Er det OK å rappe med bokser fra lounge for å drikke ombord, istedet for å kjøpe underveis hvis man er tørst? Selv kjøpte jeg det jeg ville drikke, og synes svaret er selvsagt. Men folk kan ha forskjellige meninger.
Nei, med mindre lounge har skilt som oppfordrer til å ta med slikt. Der de har små vannflasker med skrukork i lounge tenker jeg det er greit å ta med resten av en flaske man har åpnet uten å spørre.
En gang jeg var på senatorloungen i FRA kom det en kar med et breddfullt glass og en uåpnet helflaske vin og satte seg ved siden av meg. Glasset med vin gikk i mannen og flasken gikk i bagen. Ble ganske så målløs da jeg så hva som skjedde. Selv er jeg enig i at en åpnet vannflaske må være ok, men jeg tror ikke jeg noensinne har hatt behov for å ta med meg en. Alt annet er no-go.
Nei og dersom det er alkohol vil det jo uansett bli regnet som medbrakt ombord og det er iallefall ikke lov.
Det kunne jo være vedkommende planla å drikke den hjemme/på hotellrommet senere, og ikke ombord. Uansett ikke greit i det hele tatt.
Spørsmålet til trådstarter var om det var ok å rappe i loungen for å drikke ombord. Ingen av delene er ok for øvrig.
Har en gang tatt med meg en cola boks fra Lufthansa loungen og en gang ei banan på innenlands loungen på Gardermoen Boksen var alt åpen og banana spiste jeg på når jeg gikk ut av loungen. En kaffe i beger, flaskevann, boks brus (der de har dette) eller frukt i hånda tenker jeg må være helt ok. Men å fylle sekken er ikke ok!
Ikkje greit å fylle sekken nei, men som andre seier her så hender det eg tar med ein frukt/kjeks/vaffel e.l. to go.
Jeg har aldr sett skilt at det ikke r lov å ta med ut? Så den føles noe selvpåført. Har titt og ofte tatt med en brus og en frukt(noen ganger har man jo veldig hastverk også) på vei ut. Ser ikke noe galt i det egentlig. Er det bedre moral å trøkke innpå før avreise
Jeg har pleid å ta med med meg en frukt eller to siden jeg ofte savner frukt på flyreisen. Men ellers ikke noe drikke eller noe annet. Har sett at folk (mest i USA egentlig) har fylt på drikkeflasker fra brusdispensere...
Litt kleint hvis de setter opp stort skilt ved utgangen som sier det selvsagte om å ikke ta med proviant/drikke ut. Selv om jeg er enig med mange her om påbegynt flaske, vann, en frukt og lign. Det jeg snakker om er å fylle håndbagasjen med alt drikke du trenger ombord, og la være å kjøpe det på flyet når muligheten er der. Likevel, mange steder har jeg sett små skilt ved drikke-dispensere som sier at alt må konsumeres i loungen. SAS gullstue på OSL har en vri hvor de på skilt ved godsakene forteller at norsk lov forbyr at man tar med alkohol ut av lounge. Men det er en litt annen historie enn den jeg TS'et her.
Absolutt, men da sier de alkohol ikke er lov. Når det ikke står noe om det andre er en logisk fortolkning at det er lov.
Nei, men i januar i fjor blei eg faktisk oppmoda til det av ein kar som jobba i Polaris loungen på ORD. Ettersom det er ein rein business lounge, og folk uansett har fri flyt ombord, reknar eg med det ikkje er noko problem at folk tek med seg frå loungen.
Ja opplevde det samme som @Sunnfjordingen for litt tid siden ved Polaris SFO, da en kar (i kvinneklær) insisterte på at fruen skulle ta med en pellegrino-flaske med seg på flyet. Det tilbudet fikk ikke jeg
Du om det. Bra alle andre her (og jeg) mener noe annet enn deg. Ellers hadde loungene trengt vakt på vei ut, ikke bare inn. Pleier du å ta med den halvfulle rullen med toalettpapir fra doen i loungen også? Står jo ingenting om at det er forbudt, så da er det vel lov?