OK å rappe fra loungen for å ta med på flyturen?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av tobeornot999, 02. febr 2025.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,440
    Bonuspoeng:
    183
    Moral-spørsmål til IF: Kan man rappe med seg bokser med drikke fra loungen istedet for å kjøpe ombord når man sitter i eco og må betale drikken?

Ideen har ikke slått meg, og jeg har/ville aldri gjort det etter hundrevis av ganger i lounges.

Settingen er denne: sitter på en veldig behagelig eco exit row hos BA. Jeg fikk som gull ledig nabo-sete igjen. 2 seter bortenfor meg sitter en kar. 2,5 timer flight.

Siden raden bare var halv-full ble det veldig tydelig at han hadde vært i lounge, hver gang han underveis i turen åpnet det som endte på 3 mini-bokser med brus og ginger ale. Og I motsetning til meg ikke kjøpte noe fra tralle.

Hva tenker IF? Er det OK å rappe med bokser fra lounge for å drikke ombord, istedet for å kjøpe underveis hvis man er tørst? Selv kjøpte jeg det jeg ville drikke, og synes svaret er selvsagt. Men folk kan ha forskjellige meninger.

EndreD and kongenamundsen like this.
  2. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,653
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det er ikke greit. Men jeg har spurt om å ta med en flaske vann og aldri fått nei til det.

FlyerOslo, Rapolo, Wiolenze and 4 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,098
    Bonuspoeng:
    293
  4. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,071
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, med mindre lounge har skilt som oppfordrer til å ta med slikt. Der de har små vannflasker med skrukork i lounge tenker jeg det er greit å ta med resten av en flaske man har åpnet uten å spørre.

FlyerOslo, Rapolo and tobeornot999 like this.
  5. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,309
    Bonuspoeng:
    113
    En gang jeg var på senatorloungen i FRA kom det en kar med et breddfullt glass og en uåpnet helflaske vin og satte seg ved siden av meg. Glasset med vin gikk i mannen og flasken gikk i bagen. Ble ganske så målløs da jeg så hva som skjedde.

Selv er jeg enig i at en åpnet vannflaske må være ok, men jeg tror ikke jeg noensinne har hatt behov for å ta med meg en. Alt annet er no-go.

Last edited: 03. febr 2025
    tobeornot999, tafta and Ololsen like this.
  6. Ololsen

Ololsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,925
    Bonuspoeng:
    93
    Nei og dersom det er alkohol vil det jo uansett bli regnet som medbrakt ombord og det er iallefall ikke lov.

FlyerOslo, Wiolenze, Earl and 2 others like this.
  7. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    Det kunne jo være vedkommende planla å drikke den hjemme/på hotellrommet senere, og ikke ombord. Uansett ikke greit i det hele tatt.

FlyerOslo, tobeornot999 and tafta like this.
  8. Ololsen

Ololsen Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,925
    Bonuspoeng:
    93
    Spørsmålet til trådstarter var om det var ok å rappe i loungen for å drikke ombord. Ingen av delene er ok for øvrig.

tobeornot999 liker dette
  9. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    778
    Bonuspoeng:
    93
    Har en gang tatt med meg en cola boks fra Lufthansa loungen og en gang ei banan på innenlands loungen på Gardermoen ;) Boksen var alt åpen og banana spiste jeg på når jeg gikk ut av loungen.

En kaffe i beger, flaskevann, boks brus (der de har dette) eller frukt i hånda tenker jeg må være helt ok.

Men å fylle sekken er ikke ok!

Earl, Nordlands, ari1000 and 3 others like this.
  10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke greit å fylle sekken nei, men har tatt med meg en boks på veien og en frukt.

Earl, ari1000, tobeornot999 and 3 others like this.
  11. tafta

tafta Nytt Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Ikkje greit å fylle sekken nei, men som andre seier her så hender det eg tar med ein frukt/kjeks/vaffel e.l. to go.

Skarven liker dette
  12. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har aldr sett skilt at det ikke r lov å ta med ut? Så den føles noe selvpåført. Har titt og ofte tatt med en brus og en frukt(noen ganger har man jo veldig hastverk også) på vei ut. Ser ikke noe galt i det egentlig. Er det bedre moral å trøkke innpå før avreise:)

13. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    973
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har pleid å ta med med meg en frukt eller to siden jeg ofte savner frukt på flyreisen. Men ellers ikke noe drikke eller noe annet. Har sett at folk (mest i USA egentlig) har fylt på drikkeflasker fra brusdispensere...

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,440
    Bonuspoeng:
    183
    Litt kleint hvis de setter opp stort skilt ved utgangen som sier det selvsagte om å ikke ta med proviant/drikke ut. Selv om jeg er enig med mange her om påbegynt flaske, vann, en frukt og lign.

Det jeg snakker om er å fylle håndbagasjen med alt drikke du trenger ombord, og la være å kjøpe det på flyet når muligheten er der.

Likevel, mange steder har jeg sett små skilt ved drikke-dispensere som sier at alt må konsumeres i loungen.

SAS gullstue på OSL har en vri hvor de på skilt ved godsakene forteller at norsk lov forbyr at man tar med alkohol ut av lounge. Men det er en litt annen historie enn den jeg TS'et her.

Earl, Skarven, NoLimit and 1 other person like this.
  15. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    43
    Absolutt, men da sier de alkohol ikke er lov. Når det ikke står noe om det andre er en logisk fortolkning at det er lov.

16. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,106
    Bonuspoeng:
    93
    Det står vel et skilt om at man ikke kan ta med mat/drikke ut fra SAS lounge innland?

RoadKing and Preference like this.
  17. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,066
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, men i januar i fjor blei eg faktisk oppmoda til det av ein kar som jobba i Polaris loungen på ORD. Ettersom det er ein rein business lounge, og folk uansett har fri flyt ombord, reknar eg med det ikkje er noko problem at folk tek med seg frå loungen.

MrBister and Skarven like this.
  18. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    I føge trådstarter var det ikke alkohol.

19. MrBister

MrBister Medlem

Likes mottatt:
    508
    Bonuspoeng:
    93
    Ja opplevde det samme som @Sunnfjordingen for litt tid siden ved Polaris SFO, da en kar (i kvinneklær) insisterte på at fruen skulle ta med en pellegrino-flaske med seg på flyet. Det tilbudet fikk ikke jeg :)

20. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,440
    Bonuspoeng:
    183
    Du om det.

Bra alle andre her (og jeg) mener noe annet enn deg. Ellers hadde loungene trengt vakt på vei ut, ikke bare inn.

Pleier du å ta med den halvfulle rullen med toalettpapir fra doen i loungen også? Står jo ingenting om at det er forbudt, så da er det vel lov?

Last edited: 03. febr 2025
    magnusant, jonss, Kalsnes and 3 others like this.

Del denne siden