Om tonen på forumet

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av Ida, 08. april 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det skal ikke være sånn, men det er synd om ikke du ser den nedlatende tonen enkelte har mot enkeltindivider her inne. It's highly present.

2. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,535
    Bonuspoeng:
    113
    Heisann, Ida. Du er representert på mange forskjellige forum rundt om og måten du blir mottatt på er veldig likt.

Det vi her snakker om er ganske så forskjellig.

Jeg liker deg veldig godt personlig og tar gjerne en debatt med deg og setter veldig pris på det du bidrar med. Men du har sterke meninger og går ofte veldig langt, lengre enn alle andre.

Overrasker det deg dersom jeg forteller at siden vi startet dette forumet, av reported post er alle bortsett fra 6 om deg? ;)

Anton80 liker dette
  3. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,535
    Bonuspoeng:
    113
    Splittet dette emnet ut.

4. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Jøss, Tommy da. Stalker du meg? :) Gidder du minne meg på, hvilke forum det er jeg er representert på? Siden du har stålkontroll på de, og hvordan jeg mottas på alle?
    Jeg er ikke alene om å ha sagt FU til ex scanair. Dette er et forum som ble hostilt mot alle som hadde tilknytning til luftfarten, og 90% trakk seg bort. Jeg er overhodet ikke alene om å synes det, og nårtid var det jeg ble "hodejaget" ut derfra? Jo, så fort jeg hadde en fot innafor luftfartens operative verden. Før det var det da en særdeles positiv tone mellom meg og andre, og jeg fikk være med på mange spennende ting bak kulissene.
    Synes det er litt utidig at du forsøker å velte det over på min personlighet eller framtoning, framfor de faktiske forhold. Ex scanair-forumet hadde en gullgruve av past and present mennesker fra operativ luftfart, innblandet historikere og entusiaster, som fikk en felles møteplass. Men dette klarte man ikke forvalte, overhodet. Og det, kommer man ikke unna uansett hvordan man vrir og vender på det.

Det er en del sutregubber i Sverige også, men de holder stort sett kjeft nå. En gjennomgående god tone per dags dato.

Deretter har du dette forumet, hvor det finnes enkeltpersoner som direkte fotfølger meg og mine innlegg, og som virker å få bedre selvtillitt av å karakterisere meg på diverse sett. Dette har jeg rapportert, uten å få noe svar. En ting er om jeg påstår noe, en annen ting er om jeg sier "jeg synes", og det kommer noen som sier at jeg ter meg som en bedrevitende eldre kjerring? Det er jo ikke akkurat en GOD tone? Særlig når det kom 100% uprovosert fram fra den andre part. Ikke at jeg gråter noen tårer for det, jeg kommer til å fly en god del mindre framover så det er nå litt "whatever". Men rett skal være rett, og når du sa at du følte det er en god tone, så følte jeg for å si at kremt, det er vel en sannhet med modifikasjoner. Litt nordnorsk kjerring er man jo, trossalt. Men jeg vil helst kalle meg selv det, om jeg får lov.

5. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    526
    Bonuspoeng:
    93
    Ida du er jo ikke akkurat rundt i kantene selv, mulig der er nordlendingen i deg :) Du ba om redegjørelse fra meg på 3.0, men fikk ikke noe svar fra deg ;)

tommy777 liker dette
  6. Ursa

Ursa Bonusnisse

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Ville bare slenge meg på og si at jeg opplever miljøet her som kanskje det beste norske forumet jeg noen gang har vært på. Når det er sagt er jo flygning litt snobbete i seg selv, og å kalle coach for "monkey class" kan jo oppfattes negativt. Men jeg selv som er en veldig fintfølende person synes jo det er hysterisk festlig likevel ☺

God chat til alle i helga!

7. chrt

chrt EBD men vurderer nå andre allianser...

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg kjenner ikke Ida, jeg kjenner heller ikke Tommy.
    Men et sitat som dette - oppfattes av meg som "skittkasting" om det uansett er ment godt eller sagt med et smil om øyet. Problemet med forum er at man ikke kan se eller lese avsenders smil/sinne/intensjoner og da kan det være lurt å skrive ting med omhu, og av og til sende direkte svar om man ønsker å sette noen i et "dårlig lys" eller annet.

Men når Tommy da mener at enkeltperson står for så mange "reported post" og at det kun finnes 6 andre tilfeller, så vil jeg som tidligere journalist oppfordre deg til å legge ut en detaljert liste (hvor av navn kan sensureres), som viser antall brukere og antall "reported post", slik at det gis et konkret inntrykk av hvor "ille" eller bra dette måtte være. En slik setning kan ikke Ida eller noen andre utenforstående si noe imot, bortsett fra at dette er en ufin "hersketeknikk" som stort sett ikke har noe annet bidrag enn å tråkke ned på noen - og sette seg selv i et "smådumt" søkelys.

Jeg er ikke den som er mest aktiv her, og ja; de som stikker hodet frem med sterke meninger må måtte tåle å bli møtte med motargumenter og andre synspunkter. Men usakligheter og hersketeknikker som moderator bør man nok være forsiktig med om man skal lykkes med å utvikle et forum.

Til lykke med en herlig debatterende og høytflygende fredag :)

RoadKing liker dette
  8. Edin

Edin Senior Medlem

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Enig med @Ursa angående opplevelsen av forumet. For min del har forumet bidratt til masse konkrekte og gode tips som har gitt ekstra poeng, oppgraderte flights eller bedre reiseopplevelser.

Jeg satt også med samme oppfatning som @chrt i forhold til innlegget om "reported post", men chrt fikk til å artikulere det i en litt for tøff tone (he he)....

chrt liker dette
  9. kiev

kiev Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,094
    Bonuspoeng:
    93
    Oyoy ... rolig nå.
    Som nok en nordlending synes jeg ikke det er greit at hele landsdelen blir tillagt hissig-stempel. Selv om det tilfeldigvis skulle slumpe til å være sant;)

Stemningen og tonen i et forum bestemmes selvfølgelig av de som poster og "bor" der. Tror de fleste av oss her på Insideflyer også er medlemer i de to andre store nordisk-språklige flyforum, og jeg bruker de i alle fall ganske bevisst til forskjellige ting. BC har klart god respons på bonus/reisemål/lounge/etc spørsmål, mens flyprat har flere med ekstremekspertise på flyfag og hva som skjer bak kulissene. Men jeg henger likevel mest rundt her pga god tone og mange morsomme kommentarer. Inside har generelt veldig bred dekning av det meste innen reisen, men det er jo det sosiale aspektet på forumet som gjør at det er verdt å tilbringe mye tid her inne.
    Så til alle sammen: just keep it up - båten blir til mens vi ror.

Robert H, Ursa, Kjakan and 2 others like this.
  10. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,535
    Bonuspoeng:
    113

Ikke noe hersketeknikk på gang her, tvert imot. Ida og jeg er godt kjent. Men jeg ønsket ikke å slette Ida's poster om emnet da hun har rett til å bli hørt.

Poenget mitt (som åpenbart ikke kom godt nok frem ;)) var at generelt sett er det ekstremt sivilisert her inne, mye mer enn andre forum jeg har/ har hatt ansvaret for.

Gikk inn i loggen for å sjekke og til nå i år har vi hatt 3 tråder (av totalt ca. 200 + nye tråder) som har fått folk til å trykke på rapporter knappen.

Den ene var tråden om sure dansker. Den andre var om etikk, Qatar Airways, den siste var om Eurobonus 3.0.

Med andre ord er det forsvinnende lite å sette fingeren på, folket her er stort sett sivilisert og oppfører seg bedre enn folk flest .

Så take away her er at Ida er en del av vårt lille nettsamfunn og hun føler at noen oppfører seg nedlatende mot henne. Jeg tar det til meg, håper de andre gjør det samme.

RoadKing, John in The Tower and kiev like this.
  11. mariusbb

mariusbb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg føler kanskje det er litt upassende å opprette denne tråden, selv om jeg er sikker på tanken er god. For det blir så opplagt at dette handler om Ida, og - sorry at jeg sier det - men er ikke akkurat hun som får flest like på "kritiske" innlegg når det blir diskusjoner. Greit nok å diskutere generelt om tonen på forumet, men tror denne tråden startet feil... Hvis moderatorer har noe de vil ta opp med Ida, så kan det gjøres på private meldinger eller lignende. Er sikkert mye man kan si om enkeltpersoners innlegg, men er vel derfor det er en rapporter-knapp og moderatorer her til å reagere?

12. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,535
    Bonuspoeng:
    113
    Enig i det, så jeg fortsetter å diskutere med Ida på bakrommet.

God helg!

Flight Cancelled, mariusbb and Kjakan like this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden