Oman Air hadde et tilbud for et par uker siden Milano-Bangkok via Muscat i C til ca 1000 euro. Tilbudet forsvant etter noen timer. Nå har jeg fått en e-post med valget mellom å få igjen pengene, fly i økonomi eller betale 1000 euro ekstra. De hevder at det var en feilprising. Oman Air skal bli med i One World i 2024, jeg booket billetter til påsken, så håpet var en bra TP-run med et spennende selskap hvis de rakk å bli med innen påsken. Noen som har erfaring med å få flyselskaper til å stå ved solgte billetter i slike situasjoner?
Ville nok ikke hatt for store håp om å få Oman Air til å snu her, om du synes €1k ekstra er verdt det så er det vel bare å gjennomføre.
Da British Airways hadde det som på diverse forum ble omtalt som «crazy Thursdays» tilbake i tid, hevdet de feilprising. Det var ekstremt rimelige priser fra hhv. Norge, Tyskland, og Tsjekkia. Jeg booket alle 3 torsdagene, men enden på visen ble at kun det som var markedsført i Norge, fra norske websiden, ble opprettholdt. Garantert noe med forskjell i markedsføringsregler.
Tror markedføringsregler er nøkkelord her. I Norge så må vel bedrifter stå for pris så lenge ikke forbruker opplagt måtte forstå at det var feil, og 1k euro er jo godt over variable kostnader og heller ikke helt uhørt som en tilbudspris. Men, så lenge avreise var Italia så gjelder vel regler der og prosessen må kjøres der.
You win some, you lose some. Jeg har fått kansellert en hel del slike tilbud oppgjennom, noen ganger står de seg og andre ganger ikke. Har aldri brukt mye energi på de som ble kansellert, jeg tror neppe det er verdt det men er du motivert så får du jo prøve tenker jeg. Oman Air vet jeg lite om, men midtøsten selskap slår meg ikke om de mest fleksible i å finne løsninger.