Ombooking av SAS revenue-billetter

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av bombusfervidus, 24. mai 2022.

1. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Hei. Familiereise til Japan med SAS i juli ble kansellert nylig. Vi har derfor bestemt oss å ta en lang juleferie i Japan. Problemet mitt nå er at en av barna fyller 12 år i november. Agenten jeg snakket med etter å ha hørt med sin supervisor mener hun at hele reisen må avbestilles og bookes på nytt så 12 åringen får riktig billett. Dette betyr at jeg må betale mye mer om vi fremdeles vil fly i samme klasse. Reisen er allerede booket om, men billettene ikke skrevet ut ennå. Jeg sa til agenten at jeg trenger litt mer tenketid og la på.

Så det store spørsmålet er, hva bør jeg gjøre nå?

2. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    113
    Siden det er revenue-billetter, ville jeg bare tatt refusjon og flydd med et annet selskap. Om de ikke bare vil justere billetten til 12-åringen (som sikkert ikke blir veldig stor endring), så synes jeg du kan ta pengene dine et annet sted.

bombusfervidus liker dette
  3. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Forresten, vet noen om det er mulig å avbestille en av passasjerene i en booking når det er snakk om revenue-billett? (Har lest at det lar seg gjøre når det er bonusbilletter) Jeg er villig til å avbestille 12 åringen, og booke egen billett til ham slik at hele familien fremdeles får reist i biz.

Last edited: 24. mai 2022
  4. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,578
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, teknisk sett gjøres det ved å splitte en pax ut på egen bookingref, og deretter kansellere denne.

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,735
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal gå an å splitte PNR så han kommer på egen booking, for så å avbestille den ene.

Ulempen er selvfølgelig at han da vil være på egen booking i etterkant, og hvis det skjer noe underveis, så vil dere ikke nødvendigvis bli booket om liket feks.

Men, det går an å få dem til å skrive en kommentar om at de to PNR'ene reiser sammen.

Del denne siden