Jeg er i Los Angeles og skal til Oslo via Stockholm i dag. Flyet til Stockholm er 2.5 timer forsinket så jeg rekker ikke flyet til Oslo. For å unngå kø i Stockholm og for å sikre meg plass på neste fly ringte jeg nå SAS for å booke om. Jeg var forundret over svaret. "Jeg ser at flyet fra LAX er 2.5 timer forsinket og at du ikke rekker flyet til Oslo. Jeg kan booke deg om nå, men det må du betale for! Ønsker du ikke å betale må du vente til du lander i Stockholm og gå til serviceluken". Er dette vanlig? Uansett er det dårlig service. Jeg er Diamant og reiser i Business.
Har ikkje opplevd den, men har normalt sett fått ein tekstmelding med ny routing når eg har landa. Litt tvilsom uansett, kjekt å få slikt på plass før alle skal stokkast om på nytt. Eg ringte inn i stad for å booke ein bonusreise då sas.no var ustabil att, og då møtte eg den verste personen ever i den andre enden. Kanskje du møtte same fyr?
SAS starter ikke prosessen med å booke om videreforbindelser fra en forsinket avgang før den har tatt av. Årsaken til dette er at oppstår det en ny forsinkelse eller at flyet blir enda mer forsinket så må man starte på nytt med jobben. Sas har dedikerte personer som jobber med dette i Skandinavia , og hele situasjonen blir ivaretatt på en god måte
Ja, jeg er sikker på at det blir ordnet. Dette har skjedd meg to ganger før fra LAX, og hver gang må jeg stille meg i kø foran serviceluken i Stockholm, med mulighet for at neste fly ryker også. Det burde i alle fall vært automatisk. En tekst som "Du er ombooket til SK..... Gå rett til gaten"?
Det skal fungere slik at du får en tekstmelding automatisk ved ombooking, så det virker litt rart at du ikke har fått det.. Skjer det ofte at du ikke får tekstmelding , så ville jeg kontaktet Sas og bedt om de kan sjekke årsaken.
Av erfaring fra OSL og SFO med Swiss og LH, har jeg alltid fått byttet gratis i loungen/gate/service-post når jeg har sagt at jeg vet jeg ikke kommer til å rekke neste flight når jeg skal mellomlande. Rart at du måtte betale.
Ofte velger de å drøye ombookinger til de er sikre på ankomsttid. Du sier SK940 er 2,5 t forsinket. De har flydd inn mye og det ligger nå an til kun 2 timer forsinket avgang. Denne kan plutselig bli 1.45 om ting går greit. Flyr de inn 30-45 min hjemover i tillegg kan ombookingsbehovet endre seg. Og som det skrives over her, det kan jo bli ytterligere forsinkelse pga what ever og da må det ombookes igjen...
Hver hang det har skjedd meg LAX - ARN har jeg (og alle andre) fått beskjed om gå til service skranken på ARN.
Det er uansett ingen muligheter når jeg har 50 minutter connection i Stockholm. På den tiden skal jeg også gjennom immigrasjon og sikkerhetskontroll. For å klare det må de kjøre inn 3 timer på hjemveien. Det er umulig.
Det er forskjell på folk. Fra en sur mann i morges til en hyggelig dame ved innsjekking i LAX. "Selvsagt skal jeg booke deg om med en gang for å være sikker på at du kommer med neste fly. Det er uhørt at du fikk beskjed om å betale ved ombooking før ankomst til Stockholm"! Slik skal det være!
Slik jeg forsto det var sas flyet fra lax til arn forsinket og han at han fikk bytte til et annet fly som gikk før med et annet selskap.
Jeg flyr med SAS. LAX-ARN er ca 2 timer forsinket. Ombookingen er ARN-OSL da jeg ikke rekker den opprinnelige.
Med EBD så er det vel bare å dra kortet i kølapp-maskinen og vipps, du er først? Skjønner det er irriterende, men plutselig så rekker du flyet likevel. Len deg tilbake, ta deg en øl på loungen i LAX og nyt turen hjem