Ombooking

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av blystan, 15. mai 2015.

  1. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har bestilt meg reise som er blitt booket på denne måten:
    Utreise: OSL-ARN
    Hjemreise: ARN-HAM-OSL

    Jeg har søkt om oppgradering og har alle ganger tidligere fått dette i Z, så satser på å få dette nå også.
    Problemet mitt er at jeg vet ikke om jeg får booket om dette som jeg ønsker vis jeg skulle få Z

    For jeg skal egentlig til HAM og trenger litt tid der. Men har fått forespørsel om jeg kan ta en litt lengre stop og ta et lite møte på ARN. Men har bare 1t transfer der ca. Så skal jeg klare dette så vil jeg ikke rekke flyet. Og vil da trenge å utsette ARN-HAM. Men dette krever da en mellomlanding. Jeg vil da også trenge å reise senere enn det som er booka HAM-OSL.

    Så denne ruta må i såfall bookes om til OSL-ARN, ARN-CPH/OSL-HAM-CPH-OSL.

    Jeg vet at SAS ikke godtar så mange stopp, og lurer derfor på om dette lar seg løse ved en ombooking med at dem da godtar det eller med at det endres så det blir registrert som utreise OSL-ARN-CPH/OSL-HAM og hjemreise HAM-CPH-OSL for eksempel. Prøvde å spørre på chatten, men der var det ca null hjelp å få på dette.

    Vis dette ikke er mulig, så vil jeg måtte avbestille (Vis jeg blir oppgradert) og bestille dette som OSL-ARN-OSL og OSL-HAM-CPH-OSL. Men vil da øke prisen så mye at jeg ikke orker stresset og heller da bare tar min tur til HAM.

    Regner egentlig med at det ikke lar seg løse, men har jo et lite håp da. (Vet at det vil komme på noen hundre i flyplass avgifter, men dette overlever jeg)
     
  2. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Endring av dato krever ikke at billetten blir endret, og det er enkelt for SAS å være fleksible. Hvis du endrer antall legs eller destinasjon så må billetten lages på nytt, og da regnes prisen ut på nytt ihht ny rute (er hvertfall sånn det stort sett funker). Mao. så blir en "ombooking" slik du ønsker egentlig en kansellering og nybestilling.
     
  3. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Alt dette er på en og samme billett. Men det beste jeg kan gjøre er vel bare å vente og se om det blir oppgradering, og ringe dem for å prøve å fikse det. Ser at med flyplass avgifter så vil det bli en 500 dyrere i avgifter. Så det overlever jeg vis dem klarer å være fleksible nok til at det går :)
     

Del denne siden