Ser på en enveis billett til San Francisco i Oktober, men Sas selger ikke enveis billetter til "normal" pris, da koster den fort oppmot 10k. Alternativene jeg har da er: OSL - CPH - SFO med sas tur/retur (Velger vilkårlig retur) og søke refusjon av skatter/avgifter for ubenyttet returreise i etterkant. Pris ca 3k OSL -SFO (Oakland) med Norwegian. 2100kr inkl bagasje og mat. OSL -LHR - SFO med BA: 2700kr. Vet noen om reisebyrå som selger Sas enveis billetter? Tidligere gjor Kilroy dette, men får ikke opp noe nå. Har noen sett Sas tur/retur til SFO under 3300kr? Så de hadde Boston til 2500 på Torsdag. Har Sas EBG så Sas er mest aktuelt siden jeg da kan by på oppgradering.
Har forsøkt å få til EB billett lenge men ingen utvalg på de dagene som er aktuelle. Ganske kjipt siden jeg har premium med biz for go pris :/
Vær klar over at det kan hende at SAS endrer prisen til en enveis om du i ettertid søker om refusjon av ubenyttede skatter. Da blir det dyre skatter. Så mitt råd er å bare la returen gå ut og ikke tenke på skattene der.
Jobbet hos ulike reisebyrå i 15 år. Kansellerer vi ubrukt retur og krever skatter tilbake får vi faktura for forskjellen mellom kjøpt pris og enveisbillett for utreise fordi det er en endring av reisen.
Kansellering av ubrukt retur er en endring, og ved endring av billetter må den skrives om. No show er noe de ser gjennom fingrene med, men ikke kansellering og refusjon av skatter
Utrolig keitete opplegg å fly en vei. Dessverre er nok den enkleste løsningen å booke Norwegian en vei. De har jo også bid for upgrade, så mulighetene er jo der!
Jeg var i en situasjon her om dagen at jeg hadde nok poeng med United en vei til USA. Valgte SFO som destinasjon da det var mulig med billig enveis på returen med Norwegian. Når jeg skal reise i oktober fant jeg ut at det var billigst å velge Norwegian hjem til Norge fremfor til USA. Hjelper kanskje ikke trådstarter som skal TIL SFO.
Lurte på hvordan billetten beregnes over til én-veis. Historisk pris, dagens, høyeste/laveste Fare Basis? Er det andre variabler. Har flyselskap felles rutine for dette?
De vil endre til enveispris basert på fare basis på billetteringsdato, og om det ikke finnes enveispris i bookingklassen som er brukt vil de bruke rimeligste enveispris.