Onsdag! (Eller Lillelørdag om du vil...)

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kjakan, 10. des 2014.

  1. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Bare 14 dager igjen til julaften, og små og store gleder seg!
    I dag blir det Nordisk møte/workshop med gode kolleger fra Norge, Sverige, Danmark og Finland. Blir hyggelig og bra håper jeg. Ellers grisvær med regn og vind, så det er greit å holde seg innendørs.
    Lag deg en god dag!
     
  2. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen ca herfra. Fenomenal Londontur igår, og nå er det en kort kontortur.

    Har skeiet ut og kjøpt en bolle. Det er dagens store nyhet
     
    PettR liker dette
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Hovedflyplassen.
    Her kunne vi ha arrangert 5000 meter lengdeløp på skøyter uten sving og rundetider i dag.
     
    Kjakan liker dette
  4. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    BA booket på BA.com 5000,-, BA booket på finnair.com 2000,-. Finnair inkluderer også bagasje.

    Ha en fin onsdag.
     
    Last edited: 10. des 2014
    Fnate, Islending and tommy777 like this.
  5. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Springer runt en massa indier i turban här just nu och jag har fått ett mail med texten "your time has come". Det kan bara betyda att en uppgradering är på gång och det blir en fint lite produktiv dag.
     
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Heppsan fra det Sørlandske!

    Er i live etter en heftig turbulent tur fra Oslo i går kveld. Det hoppet og spratt. Ute var det storm og regn i bøtter og spann. Men tro det eller ei var landingen på KRS silkemyk. Var sikker på vi skulle dundre i bakken. Enda godt piloten hadde flydd før, sier nå jeg.

    Etter lite søvn i natt også, er man på kontoret. Vurderer å sove lunsj i dag. I kveld venter juleforestilling på skolen til de håpefulle, og i morgen julebord til Danmark igjen i 4 meter bølger. Gjelder å bygge opp med akevitt da.....

    Hu og hei!
     
  7. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke så veldig produktiv dag her i Trondheim, må ut elkjøp dg hente QC15 som jeg leverte inn pga defekt i høyre klokke, satser på å få noen helt nye ;)
     
  8. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    G'morgen !! Da var fridagen over og det var å forberede seg på en tredagers arbeidsuke. Mao så er det mandag i dag. Man må passe på å holde ukedagene riktig.

    Null grader, himmelen rødmer i det fjerne og det ser ut til å bli en relativt fin dag.

    Mao. ingen nyheter her ....
     
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Det høres utrolig kjedelig ut. Det gøyeste med lengdeløp på skøyter, er jo svingene.
     
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det må da inkludere kryssing av motorvei, noe som vil ta litt av spenningen tilbake?
     
    Cecilie and Henning like this.
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Chicago. Mye jobb over natt, teknikkere som sliter med å få ting på plass er alltid morro. :p

    Da er kaffen klar mens man venter på å finne ut om våre venner i Seattle feiler eller finner ut av ting før Bingo time.

    Tipper det blir å rulle tilbake, ja... Me får sjå

    Ha en bedre onsdag
     
  12. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    God kveld fra Oslo!

    Bestilte jeg en t/r til chicago 5-9 mars for 30k poeng i går? Who knows.

    Forresten, vet ikke om dette er diskutert noe sted, men vil de nye gull og diamant grensene tre i kraft for alle medlemmer 1 januar? Mao, vil jeg som har 90k poeng i år automatisk bli diamant 1 januar?

    Ha en fin kveld!
     
    KristianSk and Fnate like this.
  13. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel egentlig ingen som vet (SAS vet det sikkert ikke selv en gang), men etter hva jeg har lest så blir du nok det.

    Om du blir oppgradert til Diamant lurer jeg først og fremst på hvordan det fungerer på det motsatte kjønn når man forteller at man har Diamantkort i Eurobonus.
     
  14. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Min erfaring er at ca 20% av det motsatte kjønn blir imponert av gullkortet. Så med diamant burde det jo bli 30%? Er ikke det sånn reglene er?
     
    KristianSk liker dette
  15. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skulle imponere en fyr en gang. Dro opp CPH Advantage-kortet mitt. Har ikke hørt fra han siden.
     
    TOS, Jørgen, AndersB and 5 others like this.
  16. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at også dette devalueres fra 1. Januar. Gull går fra 20% til 10% og Diamant fra 30% til 12%. SAS sier riktignok at folk flest ikke vil merke forskjell, og at man ved å kombinere Eurobonuskortet med et co-branded kredittkort vil kunne øke tiltrekningskraften betraktelig.
     
    Fnate and PettR like this.
  17. PettR

    PettR パイロット

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Det er jo helt bak mål! Har ikke de peiling på hvor mange S/G/D kunder som bruker status som sjekketriks? NÅ renner det over her!!
     
    Fnate and KristianSk like this.
  18. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan du oppgradere fra å sjekke opp golddiggers til å sjekke opp diamonddiggers ;)
     
    Fnate and KristianSk like this.
  19. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Nesten som Smart-club kort på tidlig 2000 tallet
     
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nå lønner det seg normalt ikke å spørre meg om sånt. Men min beskjedne teori er at gullkort lønner seg over diamantkort

    1) Nesten alle har hørt termen "gullkort". Om det er hos SAS, hos Her & Nå eller hos tannlegen. Gullkort er status.

    2) De som har hørt om Diamantkort er enten:
      1. Like (eller mer) interessert i fly enn deg, eller
      2. del av en gruppe mennesker som vet at gull ikke er det nobleste.
    3) Om svaret er 2.1 må du bestemme deg for om du virkelig vil ha en dame/mann som irettesetter deg når du forteller en røverhistorie om da du fløy i tredjeetasje på en jumbojet over Nordpolen, og tipset pianisten nok til å få synge sjæl.

    4) Om svaret er 2.2, så er sjansen overhengende for at vedkommende drømmeprins(esse) har betydelige vedlikeholdskostnader. "En 3-stjerner ved beatch'en" holder plutselig ikke lenger.

    Så om du finner noen som lyser "weeeeeeee..." av ordet gullkort, så bør du slå til (it's a keeper). Har du Diamant og imponerer bør du vurdere å løpe som rakkern.

    Slik lyder Fnates ord. ;)
     
    wilhelm, Storg, PettR and 10 others like this.

Del denne siden