God morgen fra Olja. Her ute skal man etter planen på land i kveld, men om Gyda lager problemer for oss er vel usikkert enda. Viss det skjer, så er det den femte hjemreisen på rad som ikke går etter planen, men inntil videre får vi velge å tro på det beste! Siden SAS og Widerøe har valgt å fjerne kveldsavgangene mellom BGO og AES blir det overnatting på Clarion Bergen Airport. Ryktene skulle ha det til at til og med minibarene på hotellet var tømt for alkohol pga skjenkestoppen, men for å prøve å berolige meg selv og mine kolleger så kontaktet jeg hotellet for å undersøke dette, og det viste seg heldigvis å bare være rykter. Man kan til og med bestille drikke til rommet ved å scanne en QR kode ble vi fortalt. Da kan vi puste lettet ut og få oss en hjemreisepils eller to om man ønsker det Ha en fin onsdag, på rute og uten å bli plaga altfor mye av Gyda.
God morgen fra hjemmekontoret Jeg gikk for oppgraderings kampanjen fra amex og bestilte nytt kort når jeg kom hjem den 28.desember. Fortsatt ikke mottatt kort, nå må det snart komme om jeg skal nå omsetningskravet før 31.mars samt starte på en ny ct. Jaja, jeg får fortsette speide etter postmannen som et barn speider etter julenissen, det bør ikke være langt unna og i morgen er det TTT Ha en strålende onsdag alle IF-ere
God onsdag! Håper du kommer deg på land @Travellingalf ! Noen spennende dager i vente og ikke helt optimalt med taklegging på hytta midt i Gyda med regn og vind opptil 30 m/s Har tatt en del forhåndsregler og får håpe den og materialene står den igjennom. Langdag på kontoret i vente og mye som gjøres for å komme ajour denne uka. Det var fristende mye ledig SAS award til US denne måneden men vanskelig å få nok begrunnelse for en solotur igjen når en var i LA for 2 måneder siden. Jaja måtte fremtiden se lysere ut
God morgen. Her man litt usikker på om man skal være bekymret for bygget nord i Trøndelag, det blir jo angivelig ikke så ille der. Er sjukt reiselysten, så pusler litt med tanken på en liten tur OSL-LHR-CPH-OSL med innlagt pit stop i CPH. Avgjørelser, avgjørelser, avgjørelser…
God formiddag fra Porsgrunn. Fikk idag tilbake SAS poeng for en *A tur som ble avbestilt 3 januar. Ennå ikke hørt noe fra gullmailen.no- sendte et spørsmål 1 januar.. Savner Vibeke veldig altså.. Nå får verden bli normal snart. Satser på at det kan skjenkes fra fredagen? Har to gratisnetter via hotels.comm, og nok poeng til en NCC overnatting. Jeg vil ut, jeg må ut Jeg skal ut og drikke meg full Jeg vil være slem, jeg vil bort fra mitt hjem For å gjøre en mengde tull Ha en ukjedelig dag
Goooooooood morgen C=11 for oppfølgning, antall nye orker ikke sjekke engang... T-0 kaffe og 25 pax på listen før Blærum legevakt til 23.00... T-16 AmEx vi er på vei (TRALLA SKAL TØMMESSSSSSSSSSSS) T-X Lurer på hvor lenge fruen holder ut Ha en fin fin dag idag, må vi være Covid frie alle mann.
God morgen fra bortekontoret. Håndverkerne har inntatt heimen igjen, så nå skal de få bråke litt der uten innblanding fra oss. De sier de er ferdige i neste uke, fingrene krysses! Veldig mye ledig til/fra USA i løpet av den neste måneden. Fikset derfor litt på LA-turen i månedsskiftet. Alternativ B: SFO-CPH-OSL ble gjort om til LAX-CPH-OSL. Alternativ A: MIA-OSL står fortsatt. Fikk også booket en tur for 2 til MIA i november, og en tur for 2 til LAX i desember (slått sammen to enveis, og avbestilt en plan B retur). Reisedrømmen lever videre! Ha en fin onsdag! Her ser det ut til at solen snart vil vise seg, det er iallfall lov å håpe.
God morgon frå Sunnfjord. No er det frukost, snart er det teamsmøte. Gyda er koma på vitjing. Det vert nok tøffe tak når uværet er oppkalla etter kona til Hårek den Hardbalne. Elles spørst det om ikkje det må leitast litt etter flybillettar. Det er sikkert lurt å ha ein backup-plan for sommaren i tilfelle Asia bestemmer seg for at dei ikkje vil ha oss på besøk.
God morgen fra heimen. Minus 4, klarvær og langt unna Gyda. Det er helt greit. Gullmailen ser ut til å ha adoptert Postens rutiner, leverer tre dager en uke og to dager den neste. Bortsett fra at nå leverer de ikke noe, to ubesvarte mailer pr nu. Og svaret blir vel at de dessverre ikke kan gjøre noe. Neste gang skal jeg be om en liste over hva de faktisk kan og vil gjøre, så kan vi alle spare tid og frustrasjoner. Håper alle på reise i vårt værutsatte land kommer vel frem. Ha en strålende dag, alle IFere!
God morgen fra hjemmekontoret! T-0 for vaksinedose 3. Har allerede skrevet ut coviddokumentasjon for de første to, i tilfelle det skulle bli krøll med nr 3 datoen som muligens er for nær en flytur. Har ikke lest meg opp nok på dette, men har da i allefall dokumentene i orden, for det er 2 som gjelder foreløpig, ikke 3. Fikk værvarsel på sms fra kommunen. Uvanlig, tror faktisk det er første gang. Men da er det bare å belage seg på masse regn, vind, flom, jordskrev osv i nær fremtid. Glad for at jeg bor på fjellgrunn og at tomta skråner 7 meter nedover så vannsamling kommer ikke til å skje her. Hadde nok ikke følt meg så veldig trygg dersom huset hadde stått på kvikkleire. Ha en flott dag alle sammen!
Jeg skal etter planen ta tredje dose på torsdag og har gjort det samme som deg. Tror det skal gå greit med en tredje dose i dokumentasjonen uansett og har lest om andre som bekrefter det (til USA), men tar ingen sjanser.
God morgen fra MBT, enda hjemmekontor som gjelder. Men i kveld er det flight igjen, SK til SVG. Jobbing i morgen, men ingen avgang mellom 8 og 14 OSL-SVG så reiser i kveld å prøver å finne krypinn for natta. Regner vel med det er Radisson Atlantic som gjelder? Edit: lounger på OSL med Pepsi og gull;
God formiddag fra Trondheim Her jobber man i regnet , ser ikke så verst ut pr. nå...tror vi går klar av den verste vinden ref. Windy-appen på telefonen. Ha en forblåst dag
Halveis i uka.. Ingen ting slår 40 timers arbeidsuke, fulltidsstudier og småbarn! Viktig å ikke ha noen hull i timeplanen. Japan turen i Mars går nok i vasken, så er på utkikk etter nye reisemål! Sola skiinner heldigvis og kan ikke klage på utsikten Hvis det er noen her som er eksperter på risiko i obligasjonslån send meg gjerne en PM, skriver en babchlor oppgave oppi alt sammen også
Du er velkommen til å hospitere på et legekontor, med på tvungen legevakt kjør, grunnet retten til fritak hos alle som er "i den eldre garden" og oppskalering av bemanning siden pandemien 03.2020...Kan fint klokken inn alt ifra 50-100 timers uker... Så håper den ¤&%# Covid`n snart dør ut! PS. lykke til med bacheloroppgaven.
God formiddag fra nærområdene til OSL Her truer mildværet de fantastiske skiforholdene vi har i Romeriksåsen. Nå kom riktignok det varslede regnet i går i fast form, men det er ikke mer snø enn at noen dager mildvær kan være litt kritisk. Har brukt litt tid på formiddagen til å booke om fjorårets CT til NY i november, for å forhåpentligvis løpe New York Marathon. Ble TAP via Lisboa denne gangen, som straff for at jeg sov i timen ved 330 dagers slippet hos SAS. Har hørt positiv omtale av den ruten via LIS her inne så det blir nok bra. Blir litt melkerute på hjemveien, men foretrakk det framfor direkte flight LIS-OSL i økonomi. Det merkelige er at selv om jeg finner en helt perfekt direkte flight fra OSL til LIS på utreisen på SAS *A booking så fant ikke agenten denne. Får prøve å endre igjen senere da, men nå har jeg i alle fall booking fram og tilbake. T-22 New York Ha en strålende en!
God formiddag, rakk det med en halvtime. Møtet jeg forberedte ble akkurat kansellert, 4 min før start. Er for enkelt å invitere og kansellere når det er digitalt. Fortsatt ikke fått booket hotell med Amex i CUN til vinteren igjen, men rommene begynte å bli borte, så har fått booket med MC. Så da kan det jo på en måte gledes til ny tur med TK og all inc uke. Men om jeg ikke får endret til Amex er det en bismak, da hotelloppholdet utgjør en grei andel av en ny CT.
Det var med angst i blikket da jeg fikk SMS om ruteendring på en tur .. Åpnet appen og med skjelvende fingre trykket jeg på aktuell bestilling .. Hvor i all verden er endringen??Ser ingen? Den opprinnelige bookingen er endret noen ganger, ikke hjelp å få der! Etter litt undersøkelser ser jeg endelig endringen: Austrian har flyttet en flygning 28.05 fra VIE-CPH med 5 min! Fra 15:05 til 15:10 Hvorfor i all verden kan ikke SAS opplyse hvilke endinger det er snakk om slik skikkelige selskaper gjør??