Onsdag/ lillelørdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Ololsen, 19. mars 2025.

1. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,360
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får starte onsdagstråden siden ingen andre har funnet ut at det er onsdag i dag. God morgen fra nordvest forresten. Fikk årets første CT idag så ringte inn å la den på Atlanta bookingen jeg gjorde i forgårs. Traff på hyggelig svensk dame, men ble satt på hold i over 20 min før det ble ordnet. Vi bestemte oss også for å fly fra ATL til BNA. Delta hadde ledige bonusbilletter i eco, men det var overhodet ikke mulig å legge på turen så vi bestemte oss for å kjøpe disse for 15K poeng til. Da har vi en kort tur i economy å bli edru på når vi kommer frem :) Jaja. T-9 til SFO

OyvindN, haifinn, Flymunda and 9 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    68,461
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret. Snart lunsj jo!

Det har vært travelt her i dag. O store leder fra utlandet er på besøk, og ingen får ha hjemmekontor i dag. Stemningen er ganske dårlig, så det blir spennende å se hvordan ettermiddagens fellesmøte går. :rolleyes:

Solen skinner iallfall fra skyfri himmel. Og det er skikkelig støvete over alt..

SAS var ikke spesielt behjelpelige med den manglende bokstaven på to bookinger med KLM/AF neste år. (Kona mangler en bokstav på slutten av etternavnet, siden systemet kuttet den pga for langt navn) SAS mente at det måtte KLM/AF fikse.
    Så jeg tok en chat med KLM. KLM/AF mente (ikke uventet) at det måtte SAS fikse. Men, om SAS trengte hjelp til å fikse det så kunne de ta kontakt via interne kanaler. Så jeg har ikke mistet håpet helt.

SAS foreslo å avbestille for å booke på nytt.. :confused:

Ha en fin en!

OyvindN, haifinn, Flymunda and 10 others like this.
  3. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    31,520
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Helsinki, akkurat ankommet med denne

IMG_2873.jpeg

Retur i ettermiddag via CPH så blir en lang dag. Lærte meg også en verdifull lekse i går, outlook tilpasser innkallinger til den tidssonen en er i. Slo meg ikke før jeg hadde stressboket flights at det var en faktor med en times tidsforskjell til Finland, så da måtte plutselig hjemreise skyves senere på kvelden.

OyvindN, haifinn, Flymunda and 8 others like this.
  4. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    37,339
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra BKK, ankom en time seint med LH. Sov hele veien. Ble hentet av HON service på gate, guided gjennom sikkerhetskontrollen og fulgt til EVA sin lounge. Standard BKK lounge:

IMG_3338.jpeg

Nå trygt ombord på BR68, forhåpentligvis fremme i Taipei om knappe 4 timer. Setet virker OK;
    IMG_3339.jpeg

5. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,148
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra Kastrup, nærmere bestemt ett av soverommene i SAS loungen.

«Nå var du heldig» fikk jeg som svar når jeg fikk det ene ledige soverommet etter ankomst med SK452. Mye mulig jeg ofte er det, for jeg kan ikke huske sist jeg møtte på opptatte soverom. Med fire timer mellomlanding før turen går videre mot LAX, setter jeg i alle fall stor pris på komforten med å ha et soverom.

Fikk tagget bagasjen helt til LAS med separat booking LAX-LAS med UA. Forhåpentligvis betyr det at jeg kan droppe av bagasjen etter customs, ny sikkerhetskontroll og airside transfer til T7 i stedet for å måtte gå landside med kolli fra TBIT til T7. :)

OyvindN, haifinn, Flymunda and 9 others like this.
  6. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,866
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå Florøida. I morgon skal eg til tannlegen, og det gledar eg meg til. Tannverk er noko herk. Jammen skal det bli godt å kunne nyte ein kald øl igjen.

Likningssjefen har sendt epost om at firmaet mitt må betale momsen. Synd eg ikkje kunne brukt pengane på flybillettar :(

OyvindN, Flymunda, mathiasfe and 7 others like this.
  7. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    16,450
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Sølvbyen.

Outlook, tidssoner og tannverk er ikke vårt største problem. Derimot smerter det å se fine bilder fra EVA business. Dit kommer vi nok aldri igjen, men minnene lever fremdeles.

Ha en fin onsdag!

8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    879,062
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle reist til San Diego i morgen, men måtte avbestille ... leit i seg selv, men noen ganger er det nødvendig, så @RoadKing må reise alene uten meg som BodyGuard til Trumpistan ...

Da kanselleringene var bekreftet sendte jeg inn skjema til forsikringsselskapet for å få dekket mine kostnader ... ca kl 10 uten at jeg hadde vedlegg, jeg skulle få beskjed dersom de trengte dokumentasjon for utleggene.
    Litt før kl 11 ringte en hyggelig dame og hadde noen avklaringsspørsmål!
    Klokken 11:03 kom det mail om at pengene far overført til min konto!
    Da var 1169kr trukket fra fordi SAS refunderer avgiftene ..
    Du verden for en rask saksbehandling ...

Wiolenze, OyvindN, haifinn and 7 others like this.
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,456
    Bonuspoeng:
    293
    Fruen er bekymret for hvordan det skal gå når jeg ikke har med meg noen til å passe på at jeg har med pass.

Wiolenze, OyvindN, haifinn and 3 others like this.
  10. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,360
    Bonuspoeng:
    93
    Du får vel i det minste brukt Amex både hos tannlegen og Skattefuten?

Wiolenze, OyvindN and haifinn like this.
  11. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    26,866
    Bonuspoeng:
    183
    Neif***, det gløymde eg!!!! Jaja. Tur vert det nok uansett. Om tannlegen tek AmEx veit eg ikkje. SMS til @Stuttfeiten er sendt for å hente inn lokalkunnskap. No får vi sjå om det er nokon AmEx-aksepterande tannlege som har kort nok ventetid til at eg skal gidde å ha vondt noko lenger. Folk skulle berre visst kva vi bonusnissar har å stri med! The struggle is real.

12. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    26,866
    Bonuspoeng:
    183
    SAS har 4 ledige bonusbillettar i C over fjorden til LAX fredag - tysdag. Det bør vel gå greit å få med seg nokon barnevakter frå forumet?

RoadKing, Wiolenze, OyvindN and 2 others like this.
  13. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    15,283
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn

To nattskift unnagjort, og to fridager venter før jobbhelg.

Da er det usle 17 skift igjen før påskeferie, og fly til Boo + SVJ dagen etterpå.

Booket businessrom hos Thon hotel Svolvær- får se om black status kan gi oppgradering til suite?

Nachos og pils i heimen i kveld, lillelørdag er ofte helg for skiftarbeidere

Ha en spicy dag

Berlioz, Nordlands, Ololsen and 3 others like this.
  14. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,336
    Bonuspoeng:
    293
    Nyt solen dere som er på riktig sted i livet … eller i Norge:)

Ololsen liker dette
  15. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    37,339
    Bonuspoeng:
    293
    EVA leverte greit, men ble mest soving igjen:

IMG_3341.jpeg IMG_3342.jpeg

Spielhaug, holmen, Flymunda and 7 others like this.
  16. OyvindN

OyvindN Skydiver

Likes mottatt:
    3,891
    Bonuspoeng:
    93
    Når man sitter og skriver BOM for prosjekter er det nesten umennskelig å se slike ting - og at billettene fortsatt er ledige. Jeg har en mistanke om at jeg ville bli Persona Non Grata i heimen om jeg i det hele tatt forsøkte å lufte tanken om en slik utflukt! Jaja, det er tilbake til knastebrettet, prosjekter og BOM mens jeg tenker på temperaturene og solen som forventes i LA til helgen. God tur til de som hiver seg på!

Ha en trivelig dag!

haifinn, Berlioz, Ololsen and 2 others like this.
  17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,456
    Bonuspoeng:
    293
    Hjelper ikke stort da jeg flyr til SFO, jeg får heller ta meg sammen :)

OyvindN liker dette
  18. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    3,922
    Bonuspoeng:
    113
    God ettermiddag fra det bergenske. Etter noen uker var det tid for bookinger igjen, Bergen - Stavanger byr på hele 20 rader SAS Plus, det er godt over halve flyet...

OyvindN, Ololsen and haifinn like this.
  19. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    26,866
    Bonuspoeng:
    183
    Vi får tru CC veit å passe på deg om bord. Vaktene kan vel fly til LAX? Skal du fly sørover eller blir det 101?

OyvindN and Ololsen like this.
  20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    879,062
    Bonuspoeng:
    293
    Han skal til Encinitas .. litt nord for San Diego ..
    Han må klare seg selv ..

OyvindN, Ololsen and RoadKing like this.

Del denne siden