Onsdag morgen, fredelig en stund ....

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 11. mars 2020.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra sør i verden, satt lenge med nattradio fra NRK, kaffe og sol ..
    Plutselig ble det tramping og bråk .. 12-15 apekatter var rundt på gjerdet rundt bassenget og oppå taket, et par stykker tittet ned på meg .. og øynene så ikke snille ut. Da de begynte å bli nærgående klatre ned på terrassen.
    I en fart fikk jeg kastet inn alt løst og lukket skyvedøren bak meg.
    I det jeg var innendørs kom en av dem på inspeksjon .. salongbord og møbler ble gjennomsøkt for mat.
    Så var det spisebord og kjøkkenbenk ..
    Til slutt var det kjøleskapet, med mye arbeid var han/hun i ferd med å få flyttet skiltet foran og hadde fått skapet på gløtt .. vi klarte å støye såpass at apen flyttet seg litt fra kjøleskapet, men var straks tilbake igjen og fortsatte, til slutt klarte vi å jage den helt bort.
    Da skyndte vi oss å sette en stol foran som ekstra buffert .. FA47BC1A-FF6B-4678-9605-B5FB8B393D05.jpeg 6F2955E8-B79F-4D92-B434-6AB4DD8C13A9.jpeg 06AFABAC-2A10-4E65-81C0-C584582B7F15.jpeg 4320AD2D-BE2E-4A83-9AF1-32E5D896D629.jpeg DB3F775E-37A4-4F3A-A0C2-AFED642F6D26.jpeg AA24F846-435C-446B-9601-3D577BE5EC90.jpeg

Avixlo, Earl, Liza and 21 others like this.
  2. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen

Fra Corona landfaste Viken.

T- FCO kansellert, alt er refundert.

T-HKG skjer aldri, venter på refundering, 300 EB i retur...

T-DPS/SIN uklart om det lar seg gjøre... CT+225 EB i retur...

Alt er nå corona infisert, Corona vs Reisebasillen 1-0 :confused:

Eneste positive er TTT i morgen:D

God onsdag i luften som på bakken, helst corona fri.

Avixlo, Earl, Liza and 11 others like this.
  3. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,095
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Stavanger, akkurat ferdig med første flygning WF432 i ny periode og det var godt å komme igang med kjøret som kansje holder til gull i år.
    Blir retur senere idag slik at en akkurat rekker å tune inn CL på fjernsynet til kvelden.
    Hele 6 pax på dagens flight.
    En ellers god dag, med eller uten Corona!

Avixlo, Earl, Sunnfjordingen and 7 others like this.
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra hjemmekontor. Ikke mye lystig lesing om dagen. Verden stenger ned.
    Det flommer over av gode tilbud både her og der innen reise. Men frua sier nei, nei, fy, fy, så ingenting bestilles.

Avixlo, Earl, FlyingMoney and 9 others like this.
  5. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,322
    Bonuspoeng:
    113
    også har alle jobbreiseaktivitet blitt stengt ned........det ligger ann til helt flyfritt de neste fire måneder. Det har ikke skjedd siden 1993.

Må begynne å pusse opp hjemme eller noe tror jeg......

Avixlo, Earl, Sunnfjordingen and 6 others like this.
  6. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,450
    Bonuspoeng:
    113
    Morning fra Tromsø. Det finnes ledige hotellrom i byen nå etter corona har kommet på besøk, så da fikk jeg ordnet en bursdagsgave i går.
    Jeg er sjeldent ute av huset, så vi sir jeg sitter i frivillig karantene. Men det gjaldt forsåvidt før corona kom også..

Avixlo, Earl, Sunnfjordingen and 7 others like this.
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
  8. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,155
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra hjemmekontoret. Da er endelig min aller første CT i boks. Poengene er også på plass, men kan ikke annet enn å føle meg litt motløs i jakten på F i disse tider..

SQ tilgjengelighet mystisk borte for øyeblikket, LH strupet og ut over det frarådes man jo å reise på tur i det hele tatt.. Øyner et lite håp om en kombo av NH og TG F. Jaja den CT'n har jo relativt lang holdbarhet i det minste så får satse på påsketider neste år kanskje. Ha en smittefri dag!

Avixlo, Earl, Eddie47 and 5 others like this.
  9. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    God coronafri morgen.

Skulle være T-14 til OZ og NZ, men kansellert. Hadde tenkt å route om CT-tur med SQ til SYD istedenfor DPS, men tilgjengelighet borte vekk.

Får også tilbakebetalt en del peng inn på amexen så målet om to cter i år i vasken.

Jada jeg vet, men dette er et flyforum så da klager jeg om flyrelaterte hendelser. :D

Avixlo, Earl, Tone398 and 7 others like this.
  10. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God føremiddag frå Aust-Finnmark!

Til helga skulle ein til Vardø for å kaste snøball (Yukigassen), men arrangementet er avlyst grunna koronaviruset. Det er sikkert fornuftig.

Om tre veker skal turen etter planen gå til Berlin, men nemnde virus kan jo setje ein stoppar for den turen, òg. Det er jo unekteleg litt kjipt å tenkje på. I tillegg har følgjande åtvaring dukka opp i bookinga:
    000001.jpg
    Er det fleire som opplever det same?

Ha ein koronafri dag!

Last edited: 11. mars 2020
    Avixlo, Earl, Eddie47 and 6 others like this.
  11. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    BGO-CPH-IAD med SAS biz i nye 350, ble til BGO-AMS-IAD med første flight i eco, og gammel 2-2-2 med angel-flat flight til IAD ::(
    Jaja. Test av ny biz-selskap, tid til loungebesøk i AMS og kanskje noen kompensasjonspoeng...(?)
    Ha en fortsatt fin dag!

Avixlo, Earl, haifinn and 7 others like this.
  12. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, Tryg anbefaler alle å holde seg innenlands. Så jeg chattet og spurte om det betød at de nå dekket avbestilling profylaktisk. Men nei takk, det gjorde de ikke. Mao er dette et reiseråd til fordel for Tryg.
    Og forøvrig, ha en flott og corollafri dag, alle!

Avixlo, Earl, Flyvende_mare and 7 others like this.
  13. sirjobis

sirjobis Nytt Medlem

Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    28
    God formiddag! Her har flyaktiviteten roet seg naturlig siste ukene med høygravid kone, så man kan vel si dette var godt planlagt:) Satser på corona/permisjon-pitty fra SAS så jakten på det forsvunnede diamantkort sikres før sommeren!

Avixlo, Earl, Eddie47 and 4 others like this.
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,753
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret.
    Her er det etterhvert ganske stille. Noen sitter i selvpåført karantene, noen har fått beskjed fra ektefelle om å holde seg hjemme.
    Resten av oss er ganske lavmælte.

Ser vel ut om om jeg kommer til å avbestille bonusturen til ORD om to uker. Men jeg avventer enda noen dager før jeg tar avgjørelsen.
    Skal på platemesse i Nederland i april, den kan det nok hende at blir avlyst.
    Har fått denne:
    upload_2020-3-11_9-50-56.png

Hvis begge disse blir avlyst har jeg ingen flyvninger før i september! :eek:

Avixlo, Earl, Sunnfjordingen and 5 others like this.
  15. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Det er slike ting som framprovoserer valdsame mengder flyskam... Måtte det ikkje gå den vegen...!

16. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Mistenker at meldingen om "mulig trafikkstyrrelse" på bookingene henger sammen med nye regler for ombooking. Den meldingen åpner opp for at folk får opp knappen for å booke om og kan gjøre det uten kostnad.

Når det er sagt så ble akkurat helgeturen til London om halvannen uke avlyst og alle reiseplaner de kommende ukene lagt på hylla. Vi går nok mot at det meste stopper opp for en tid nå, får bare håpe at det ikke varer for lenge...

Avixlo, Earl, Kristian and 1 other person like this.
  17. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,753
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en skremmende tanke, ja..
    Jeg venter så lenge som mulig med å avbestille. :rolleyes:

18. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,295
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Trondheim
    Skal til Bodø neste helg og satser på at dette går i orden. Ellers ser jeg an hvordan det blir framover.
    Har et ønske om å komme meg en tur til København ila våren, så ser an "vær og føreforhold"..

Ha en ordentlig onsdag :):)

Avixlo, Earl, drsyk and 3 others like this.
  19. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,519
    Bonuspoeng:
    183
    God Onsdag fra Bodø!

Andre dag som voksen (i følge SAS) har startet bra og nå hører jeg på den seneste Friminutt-podcasten til Mikkel Niva og Herman Flesvig, hvor Eurobonus-poeng og Trippel-Trumf blir pratet om. De skulle egentlig reist til Tokyo i C, men den turen ble avlyst i siste liten, grunnet korona.

Får satse på at de ikke inspirerer for mange av lytterne sine til å begynne å samle poeng. :p

Ha en finfin dag!

Avixlo, Earl, Kristian and 1 other person like this.
  20. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
    God tidlig ettermiddag fra Trondheim.

Litt lettere å komme seg på jobb i dag, etter liten jetleg i går morges.

Ha ellers en strålende dag:cool:

Ser jeg har fått opp samme varsel på min reise til Berlin 3.-6. april. Kommet opp på samtlige av flygningene på bookingen ser jeg. Teller på knappene om jeg bare skal kansellere og ta det når det har roet seg igjen.
    PS! Fant forøvrig ut først etter bestilling at det viste seg å være Palmehelga, så større sannsynlighet for at det blir hytta og ski...

Kristian, Avixlo, Earl and 1 other person like this.

Del denne siden