Onsdag og brannalarm

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 29. juli 2020.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,615
    Bonuspoeng:
    293
    Kl 05:12 gikk brannalarmen i blokke, et h**** bråk og alle beboere samlet seg i svalgangen .. den på dette tidspunkt, selvutnevnte vaktmester gikk til branntavlen og fikk slått den av. Så begynte leting etter utløst detektor .. falsk alarm og tilbake til sengen.
    Dvs .. jeg satt på kaffen .. Friele Frokost må til ..
    T-3 så tidlig må vi opp på lørdag når vi skal ta nattfly til Oslo kl 07:00 ..

    Forøvrig er det en vakker morgen på solkysten
    932F768E-728B-44FA-A0F0-9B9656E9BD1B.jpeg
     
    Earl, Gribb, Avixlo and 13 others like this.
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra et regntungt Oslo.

    Tidlig opp uten ekstern oppvekking og døgnrytmejustering her. Bra naboene tar ansvar og hjelper folk tilbake til hverdagen, etter feriemodus hos dere @Eddie47.

    Gårsdagen ble brukt til å prøvekjøre en Tesla modell 3, uten at jeg ble noe veldig mye klokere på hvilken bil som skal pryde parkeringsplassen fremover.
     
    Earl, Gribb, Avixlo and 10 others like this.
  3. Smurfboy

    Smurfboy Medlem

    Innlegg:
    118
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Anbefales. Hadde lyst til å hate den da jeg prøvekjørte den, ble model 3 performance, angrer ikke.
     
  4. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,900
    Likes mottatt:
    12,842
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen! Tungt skydekke i Sølvbyen, men ikke nedbør.
    Selvforskyldt alarm 06.10, på plass i kommunalt badevann 06.30. Nå kaffe i koppen, BBC klassisk på øret og snart havregrøt i tallerkenen.
    T-15 til VDS, håper godværet holde seg.
    Ha en frisk og våken dag!
     
    Earl, Gribb, Avixlo and 9 others like this.
  5. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,930
    Likes mottatt:
    6,750
    Bonuspoeng:
    183
    God mårnings fra SVG. Klar for SK4154 til BGO. Starter med å hjelpe gamlingen med et prosjekt utforbi huset. Lunsj blir det nok også før en kveldsvakt tar til på eftan.
    Nå blir det jobbing i en hel uke, noe som oppleves noe brutalt [​IMG]
    Ha en glitters onsdag [​IMG]
     
    Earl, Gribb, Avixlo and 8 others like this.
  6. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra OSL!

    Straks avreise mot Longyearbyen Og mer norgesferie :)
     
    Earl, Gribb, Avixlo and 8 others like this.
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    En rask morgenøkt i Sykkylven på løpebanen med flottest utsikt i Norge
    EC3894F6-9795-4E7D-9056-C101EFBA555B.jpeg

    Liten rundtur på gamle stier i dag, før Widerøe tar oss tilbake til Oslo i morgen fra HOV.

    ha det kjekt :)
     
    Earl, Gribb, Avixlo and 10 others like this.
  8. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    God onsdag fra et litt overskyet Tallinn. Det er kjekt å være i nærområdet men savner virkelig en langflyvning for å besøke eks Conrad i Singapore. Når enkelte aktører i gårsdagens finansavis snakker om en mer «normal» i år 2024 så må vi vel smøre oss med tolmodighet. Etter å ha bodd litt på Thon og Radisson i sommer er jeg imponert over hvor mye mer seriøst de tar hygienetiltakene her på Hilton i Tallinn (terning 6 til renhold, distanse, spaet vaskes ofte med Max kun 20 gjester, all betjening bruker munnbind). Det har naturligvis vel også en sammenheng med vesentlig rimeligere arbeidskraft. Ellers konstaterer jeg at det kan se ut som cruise trafikken utenfor hotellvinduet er nærmere normalen her i byen. Dersom en kan stole på statistikken har «R» tallet vært lavere her i Estland enn hjemme (det er ikke krav til munnbind utendørs). Nyt sommerdagen hvor du måtte være :)

    155E4497-7473-4F44-B2CB-91D9A6CF3AA5.jpeg 4382C450-987A-4D50-AE11-C528E00D13BD.jpeg
     
    Earl, Gribb, Avixlo and 10 others like this.
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    God onsdagsmorgen fra Oslo!
    Color Fantasy har akkurat lagt til kai og vi er klar til å gå i land. I god SAS-ånd utføres puljevis exit fra lugar. Først lastebilsjåfører, så de med bil på dekk 11, dekk 10, osv. Så de uten bil på dekk 11, dekk 10, osv. Smittevern!

    Utsikt fra lugaren
    F928FC7C-AF67-4F9C-A186-9A7BD0B84093.jpeg
     
    Earl, Gribb, Avixlo and 11 others like this.
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,881
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.
    Her skulle det regne og blåse veldig mye i dag, men enn så lenge er det ikke så ille som meldt. Det går nok over i det jeg skal ut døra.

    Tipper det blir innedag i dag, hunden er ikke klar for å gå ut i alle fall.
     
    Earl, Gribb, Avixlo and 10 others like this.
  11. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,232
    Likes mottatt:
    22,432
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå eit solbadande Sunnfjord. I dag skal det etast lunch på restaurant. Det skal bli godt. I alle fall om dei tek AmEx. Og so lyt eg vel ete litt is og (Fleire enn meg som får lyst på is når ein ser ein post frå @holmen?).

    Fyrst må i alle fall kaffien drikkast, tennene pussast og høvelig shorts takast på.
     
    Earl, Gribb, Avixlo and 9 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,615
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har flydd med SAS til Tanzania DC8 .....CPH-ATH-JED-DAR-JED-ATH-CPH
     
    Earl, Gribb, Sunnfjordingen and 7 others like this.
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Reisebrev?
     
  14. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,167
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trøndelag. Våknet av at samboeren skulle på jobb, jeg sovnet igjen og våknet et par timer senere. Skulle sikkert ha satt på alarm, men men. Rolig start på dagen, skal fikle litt med et par jobbting før jeg setter kurs mot et Comfort hotell i Trondheim som er rett ved St Olavs sukehus som jeg skal besøke i morgen. Greit å kunne stå opp 5-10 minutter senere enn ved å dra hjemmefra. Håper at gullfargen på kortet gir litt mer effekt der enn på Clarion forrige uke (som ga 0 effekt og knapt det).

    Ha en flott dag!
     
    Earl, Gribb, Avixlo and 9 others like this.
  15. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Majorstuen!

    Har nettopp overtatt leilighet og pakker ut av flyttelasset jeg hadde med fra Bodø i helgen. Husket heldigvis det viktigste:
    E1F97327-42A9-48DA-BC21-33359331282F.jpeg

    Nå blir det noen turer fram og tilbake mellom den gamle leiligheten og den nye, før det siste flyttelasset blir hentet i kveld.

    Ha en strålende dag!
     
    Last edited: 29. juli 2020
    Earl, Gribb, Avixlo and 11 others like this.
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,150
    Likes mottatt:
    869,615
    Bonuspoeng:
    293
    Det var i 1985 ....
    Vi fikk servert varm frokost fra CPH til ATH og varm lunsj fra ATH til JED og varm middag fra JED til DAR... og motsatt andre veien.
    I hele flyet var det 3+3, men foran hadde vi ledig midtsete og jeg tror vi hadde bedre plass til beina.
    Fra Jedda til Dar es Salam var det to gutter fra Oslo som passet på oss foran i bussen. De var stasjonert i Jedda og vi fikk god forpleining og snakket mye med dem ....
    Fra DAR kl 07:00 om morgenen var det de samme storbyguttene og vi bestilte Gammel dansk og en kartong sigaretter før avgang, vel i luften fikk vi et melkeglass med Gammel dansk; "dere trenger vel det etter noen uker i Afrika" .... så satt vi der og røykte og drakk fram til CPH og videre med en DC9 til FBU.
    Det var godt mor sto på FBU og hentet og kjørte meg hjem til Hedemarken.
     
    Earl, Gribb, Kristian and 8 others like this.
  17. braathens safe

    braathens safe NN

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Min siste falske brannalarm var heldigvis med litt stil, verdighet, sindighet, kyskhet og ro. Nemlig i Waldorf Towers. Dato 25. juni 2009.
     
  18. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Flyr du Concorde mellom OSL og BOO ...? ;)
     
  19. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Ibestadvatnet. Konstaterer at nord ser ut til å være værvinner også i dag.

    God onsdag! Screenshot_20200729-132318_Gallery.jpg
     
    Earl, Gribb, RoadKing and 9 others like this.
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,294
    Bonuspoeng:
    293
    God onsdag fra sørpå. Må vel konstatere at Sørlandet også er værvinner i dag. Dagens sykkeltur unnagjort, nå er det hengekøya som gjelder.

    6748FEFA-282A-4D2A-A819-D78942E20DE2.jpeg
     

Del denne siden