Onsdag og snart er jeg fri som fuglen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kaffen, 26. mai 2021.

1. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Begynner meg oppsummeringen av en turbulent periode som vi alle har vært igjennom, i form av pandemi og kaos og ett følelsesmessig fengsel for en reisejunkie som meg. I går tikket den meldingen jeg har ventet lenge på inn på telefonen, så gleder meg til nye reiser til høsten nå så snart er jeg fri igjen :D

Vaksine.jpg

Last edited: 26. mai 2021
    Earl, SayWhat, Torris and 13 others like this.
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,499
    Bonuspoeng:
    293
    Våknet til SMS fra SAS i morges
    Jøss, er det noe jeg har glemt?
    SMS fra SAS kommer når jeg får beskjed om å sjekke inn....
    Hvor skal jeg?

Åpnet ... så var det "bare" tilbud om ekstra billige billetter til Europa og innenlands ....

Men jeg skal "ut å reise" i dag rute P508 skal frakte meg til Solvorn og Walaker Hotell i dag ....det må jo bli bra!
    De Historiske Hotel | InsideFlyer NO

Earl, SayWhat, OttoL and 14 others like this.
  3. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,486
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdag fra Oslo. Som @Eddie47 ble jeg vekket av SMS fra SAS, klokket inn friske 05:36 i natt! Av uvisse årsaker var jeg mer opptatt med å prøve å sove på det tidspunktet enn å sjekke tilbud på reiser til Sør-Europa.

Earl, SayWhat, RoadKing and 9 others like this.
  4. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,489
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Porsgrunn. Jækla pissregn og helgrått. Men iflge værguruene skal sommer`n komme i morra?

Vi tar turen til det blide sørland i helga. Vennepar med hytte inviterer.
    Båtliv og arendalspils frister nå.

Earl, SayWhat, RoadKing and 11 others like this.
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.

Ny dag nye muligheter, kranene åpnes i Oslo, hører vi Sumo gi lyd ifra seg? Noe positiv i en ellers nitrist, med sørgelige høst tendenser om dagen.

Det såkalte 5* Bobil eventyret jobbes det dedikert og målrettet mot å få eliminert som et alternativ, det er booket avbestill bare hoteller på Kypros inntil videre, LH skal sørge for fremdrift ditt, bare ERNA kan gi oss grønt signal.

AmEx jobber knall hard på mine vegne, er vel snart pr CT`r klare for 2022.

Ha en super onsdag folkens. :)

Earl, SayWhat, RoadKing and 11 others like this.
  6. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen!
    Poden løper rundt og koser seg. Han gleder seg sikkert over passet han fikk i går!
    Jeg har endelig fått laget meg en kaffekopp...
    Kona vil ikke lenger til Tokyo i November, så må forsøke finne noen nye biletter i Mars. Skal ikke være lett.

ANnet en det forsøker jeg iherdig å finne en liten reise... Sist gang jeg var uten for Norge var Januar 2020 :(

Earl, SayWhat, RoadKing and 12 others like this.
  7. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,125
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir helt greit å reise til Tokyo i november. Jeg har jo bestilt tur dit! :p Når det er sagt, hvis de skal være like sidrumpa med å ordne et system for innreise som de har vært på vaksinefronten så spøker det vel for den turen... o_O

Ja, ja... jeg fikk da i alle fall luft under vingene i helga. Forsinket crew og medpassasjerer som knuffer seg fram på tross av besetningens anmodninger... var jo nesten som i gamle dager :D

Nå må det vel jobbes litt, så blir det kanskje en liten luftetur igjen ved en senere anledning.

Earl, SayWhat, Torris and 8 others like this.
  8. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,240
    Bonuspoeng:
    93
    Hehehe vi er desverre bokka inn på den eneste ANA flighten som ikke har startet opp igjen enda. (NH224) Så jeg begynner bli skeptisk til tur selv :(

Lykke til! Håper du får mindre bivirkninger en meg!
    Vet du hvilken vaksine du får?
    I Oslo informerte de allerede når jeg fikk velge time.

Last edited: 26. mai 2021
  9. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,502
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret.
    Halv fart fremover, men fremover går det!
    Begynte i går å spekulere i om jeg kanskje må bytte om på Tokyo og Malta tur. Ser ikke helt for meg at det blir greit med innreise til Japan i høstferien når alt går så tregt som det går. Er ikke vaksinert, og avtaler mellom land ser ikke ut til å komme på plass noen gang snart. På toppen av det hele har jeg en fersk CT som "må" brukes på noe. Bonusnisselivet er ikke lett...
    Mandagens tur Alta-Tromsø-(Bodø)-Trondheim har gitt kun poeng for Tromsø-Trondheim, 937. Også kun det som statuspoeng, de glemte 4x OG de glemte Alta-Tromsø! Eller tar kanskje Widerøe litt lenger tid å få registrert? Dette var jo "gullsikringstur", så det er viktig at alle poeng kommer på plass.

Ha en flott dag dere :)

Earl, SayWhat, EndreD and 12 others like this.
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,713
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag!
    Her har det gått slag i slag siden kl 0700, så nå får jeg endelig litt pusterom for å besøke IF. :)
    Det regner, det skal visst gå over i morgen. Og i helgen er det meldt 24 grader! Wohoo! (Dumt at jeg ikke er der det er 24 grader)

Bestilte ny sofa i helgen, for å få litt ekstra poeng på SAS MC (jeg trengte ny sofa, altså..). Fant ut to timer senere at jeg hadde bestilt feil sofa. :confused:
    Fikk heldigvis endret på bestillingen, selv om det ikke egentlig var mulig, da vi hadde spesialbestilt sofa.. Mister triple poeng, men får i det minste riktig sofa. :rolleyes:

Nyt onsdagen!

Earl, SayWhat, EndreD and 11 others like this.
  11. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Erfaringsmessig blir Widerøe registrert 4–6 dager etter fullført reise.

Earl, SayWhat, oddA and 1 other person like this.
  12. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,141
    Bonuspoeng:
    293
    Lykke til med livets store valg @oddA, og at sneipen er ute og løper.

Det vannes iherdig i Oslo i dag. Fint: da vokser alt og det blir enda frodigere grønnere parken vi skal sitte i med en øl, når varmen kommer til helgen.

Ellers ser det ut til at tomatplantene har tatt hviledag på voksefronten og at det blir en helt vanlig arbeidsdag på jobben.

Earl, SayWhat, EndreD and 10 others like this.
  13. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,629
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå Sunnfjord. Montaubret er tinga frå polet si nettside, so no får vi tru det dukkar opp nokre flasker på polet i Førde. I går var eg stad å henta dekk kjøpt på Dekkonline (heilt til Dale) og fekk jammen sjansen til å handle på Kiwi i same slengen. Jammen er det kjekt å kunne dra inn fleire titals trumfkroner på ein handel. No er det jammen på tide at Norgesgruppen satsar i Førde.

T-23 til pappaperm.

Earl, SayWhat, haifinn and 10 others like this.
  14. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,030
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra innenrikskantina på Gardermoen, hvor man nettopp har lagt inn (enda) en bestilling med Montaubret 2008.

Fin tur inn til Gardermoen i sete 1C, selv om flymaskinen var en eldre 737. Har et par timer å slå ihjel før turen går videre i sete 1C i en langt nyere 320neo.

Forøvrig kjekt at det omsider er litt matservering i loungen, som man slipper å ta med ut i terminalen for å spise. Spørs om jeg ikke skal snike med meg en flaske med ringi og en smoothie ut av loungen og ombord når den tid kommer.

Ha en fin onsdag! :)

15. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,502
    Bonuspoeng:
    183
    På fredag så jeg folk som stappet full hver sin lille pose med ferdig smurte baguetter, knekkebrød og 3-4 smoothier. Så du vil nok ikke være alene om det.

Så lenge SAS ikke serverer noe som helst ombord er det vel kanskje greit at man plukker med noe? Da reagerer jeg mest på ordet "snike", for jeg mener det burde være helt unødvendig å snike eller føle at man sniker så lenge produktet er vingeklippet. Selvfølgelig gitt at man ikke fyller en 60l duffelbag eller noe da :p

RoadKing, Earl, SayWhat and 8 others like this.
  16. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra Romsdalen

Fremdeles strålende sol, om enn litt småkjølig.
    Dagens store prosjekt blir å få testet den nye pizzaovnen (Ooni Koda 16).
    Deigen står og godgjør seg mens jeg styrer i vei på hjemmekontoret.

Inspirert av @Sunnfjordingen bestilte jeg akkuret noen flasker med Montaubret. Blir andre forsøk, da polet kansellerte forrige runde. Denne gangen blir det kanskje.

Ellers får alle ha strålende lillelørdag!

17. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,030
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig! I normaltid syntes jeg ikke noe om de som fyller opp håndbagasjen i loungen, men å ta med seg til flyturen når serveringen er stanset ombord må da være innafor. :)

Earl, SayWhat, EndreD and 3 others like this.
  18. holmen

Likes mottatt:
    64,713
    Bonuspoeng:
    293
    Nå ble jeg inspirert, så det blir en sånn en på kona. (Sånn at jeg kan få hjemmelaget pizza :p)
    Trumf gir det også, hvis man kjøper her: https://www.glassoginterior.no/utendors/ooni-koda-16.html

19. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,663
    Bonuspoeng:
    113
    kan anbefales ! kan eventuelt også kjøpes ved Power på DNB supertilbud om det er penge man er ute etter at spare:)

Grooo and Flyingdutchman like this.
  20. holmen

Likes mottatt:
    64,713
    Bonuspoeng:
    293
    Det var lurt.. Er Power med denne helgen?

Flyingdutchman liker dette

Del denne siden