Onsdag på reisefot

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av snus_mumrikken, 05. okt 2022.

  1. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,697
    Likes mottatt:
    11,322
    Bonuspoeng:
    183
    Onsdag og på reisefot igjen, takk for no Japan.
    Kjekt og komme tilbake!
    Har vore travelt på jobb som vanleg. Dagane går i eit strekk, med jobb, trening, middag, sove. Repeat.
    Avslutta med Yakitori i går, vel det er egentleg bare kylling men hadde diverse ana godt også.
    Heldigvis ikkje lenge til neste Japan besøk.
    EFE693AB-5A10-4544-B23A-CCC5F76E706F.jpeg 3AF23402-4A07-4DF2-80BA-356F950F11CF.jpeg 7A2D74AD-D9C4-4C85-A02D-4B1AA84438BF.jpeg 825956B2-E365-4D29-A46F-9F6BE6FB9FD4.jpeg A6501984-046A-4B36-B3B2-11E800DF4B17.jpeg 822D8763-AAA2-49C4-8308-D1FE920671AA.jpeg
     
    Earl, Flymunda, OyvindN and 18 others like this.
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,173
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Ingen reising her, bortsett fra til jobb. Det er ikke like spennende som noen av dere andre her. :p

    I kveld får Sør-Norge nordnorske priser på strøm, så nå er det bare å fyre opp jacuzzien og varmelampene! :cool:

    Ha en deilig dag!
     
    Earl, Flymunda, OyvindN and 12 others like this.
  3. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,876
    Likes mottatt:
    12,600
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen. Ingen japanske godbiter i vente, kun havregrøt.

    Prøvekjøringer med batteri er avsluttet. Det ble "Jeg ruller" igjen, nå bygget av Tintin. Eller en av hans slektninger.

    Ikke fullt fire måneder til neste flytur, tiden går fort i godt selskap. Eks-forlovedens.

    En fin og velsmakende dag ønskes alle IFere!
     
    Earl, Flymunda, OyvindN and 12 others like this.
  4. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,385
    Likes mottatt:
    12,113
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra gullstua CPH.

    Sk 931 til LAX flyr 09.30

    En avslappende natt på Clarion CPH

    Nå skal tralla tømmes snart

    Lett bekymret over "kun" 3 t transfer på LAX til LAS

    Omstendelige folk disse amerikanerne.

    Ha en bevinget dag
     
    Earl, Flymunda, Wiolenze and 15 others like this.
  5. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,209
    Likes mottatt:
    21,264
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Chania!
    Dagene går med til bading i sjø, eller basseng. Godt vær og mye god mat&drikke:) Fikk med oss en flott solnedgang fra en av restaurantene litt opp i høyden.
    20221003_190003.jpg
    Ozuen ble satt på bordet i Capone stil:p
    20221003_193821.jpg
     
    Earl, Flymunda, NoLimit and 13 others like this.
  6. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,309
    Likes mottatt:
    35,204
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark!

    Med planlagte reiser til sørlegare strok (WAW/ROM/ATH), samt nokre sosiale samankomstar lokalt, så er kalenderen pinadø full fram til byrjinga av desember. Ein kan nesten få behov for ferie av mindre!

    Ute blir det stadig meir haustleg og mørket kjem krypande. Heldigvis betyr det at ein kan tenna stadig fleire talglys og synka endå djupare ned i sofaen framom kopekassa eller med ei god bok.

    Ha ein brillefin onsdag, gode medforumistar :)
     
    Earl, Flymunda, OyvindN and 12 others like this.
  7. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    800
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen frå Arlanda. Nærmar seg boarding på SK957 til Miami. Slo til på oppgradering frå plus til business ved innsjekk så då ser eg fram til ein behagelig tur over dammen.

    Ha ein fin dag!
     
    Earl, Flymunda, Wiolenze and 12 others like this.
  8. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    348
    Likes mottatt:
    1,024
    Bonuspoeng:
    93
    Nylig erfaring: Ankom med SK931 den 21.09. Først ut av flyet, nesten folketomt i immigration, vi var gjennom på maks 10 minutter. Like etter kom koffertene, så for oss hadde ikke 3 timer transfer vært noe problem :)
     
    Earl, Flymunda, Kvalvaag and 6 others like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,173
    Bonuspoeng:
    293
    De gangene jeg har vært på LAX i år, så har det gått radig. 3 timer skal holde i massevis. Vær litt rask ut av flyet, og gå litt fortere enn de andre, så kommer du så langt foran i passkontrollen som mulig. (Det skal sies at det ikke har vært noen andre fly samtidig når jeg har ankommet, så det har ikke vært noen i kø.)
     
    Flymunda, Kvalvaag, Calling and 3 others like this.
  10. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå Valdres. Bryggedag og byggedag, skal forberedast støyping av mitt nye leikerom på fredag!
    Og på fredag reiser eg mot sydligare strøk, og reiser til syden, langt syd for syden!

    God vesle-laurdag!
     
    Earl, Flymunda, Kristian and 9 others like this.
  11. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Gløshaugen!

    Jeg har hørt på de som sa at Hollywoodområdet og DT LA er steder man kanskje ikke har lyst å bo, så har bestilt på en plass som jeg ble kjent med i juni; Marina del Rey. Et annet hotell, men samme området. Så får det bare bli litt Uber derfra.
    Ellers holder jeg på å finne et hotell i Bangkok, har allerede skjønt at Sukhumvit er et veldig fint utgangspunkt for førstegangsbesøkende. Der kan må få veldig mye rom for 1500kr natta, noe helt annet enn MdR.

    @haifinn i januar var det nøyaktig 0 minutter i kø og i mai var det kun få personer foran. Ankom med SAS fra CPH begge ganger og satt frem i flyet. Håper du får oppleve det samme og da er 3 timer null stress :)

    Ha en flott dag alle sammen :)
     
  12. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen! Fikk akkurat alert fra Awardfares om at det var to ledige billetter i business fra EWR-OSL den dagen vi skal hjem fra en reise i desember. Så da ble 2 billetter i plus avbestilt og 2 billetter i biz bestilt, og det til samme pris takket være Fly Premium :) Det var en bra start på dagen! Jeg vurderer også å kjøpe upgrade for penger på en long-haul flight jeg har med Lufthansa, fra economy til premium economy. Er det noen som har erfaring med Lufthansa premium economy? Tilsvarer det SAS plus? :)
     
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,173
    Bonuspoeng:
    293
    Avhengig av hvor du skal med Uber, så kan det bli en kostbar affære. @Eddie47 og jeg tok Uber fra Marina del Rey til Sunset Strip, og det kostet omtrent $100 med tips. Tenkte siden du sa at dere skulle se stjernegata..
     
  14. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Takk, har tatt høyde for det. Fant ut at leiebil kommer på ca 350 USD før parkering og bensin, så det går fint å svi av 200 t/r med Uber, pluss kostnaden til og fra flyplassen. Ulempen med Uber er at barregninga typisk blir tilsvarende høy :rolleyes:
     
  15. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,762
    Bonuspoeng:
    293
    Returen var vel betydelig billigere?
     
    ValdresBjarne liker dette
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,078
    Likes mottatt:
    68,762
    Bonuspoeng:
    293
    Fra LAX til MdR kostet det 40$ og fra MdR til LAX kostet det 15$ …. så det er dynamisk prising.
     
    ValdresBjarne and Flyingdutchman like this.
  17. rimitone

    rimitone Senior Medlem

    Innlegg:
    965
    Likes mottatt:
    5,189
    Bonuspoeng:
    163
    God morgen. Mange som er tidlig på i dag, nummer 17 allerede.

    Formen er dessverre ikke så oppadgående som ønsket, men er testet fri for pandemier. Så da må man jo kjøre på så godt som det lar seg gjøre.

    Snart halvveis med denne uken også, fortsatt mye som ikke flyter som det burde på jobb, men slik er det.

    Happy lillelørdag!
     
    Calling, Earl, haifinn and 7 others like this.
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,792
    Likes mottatt:
    57,173
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, omtrent halvparten, tror jeg?

    Poenget var at man ikke bør bo alt for langt unna de tingene som er viktig å få med seg. Dersom man skal være i Santa Monica/Venice/ MdR, så bør man bo i det området, men hvis det man hovedsakelig skal oppleve er lenger inn, så bør man bo lenger inn. Mener jeg da. Hvis man bare skal være på hotellet, så kan man bo hvor som helst, men da er standarden på hotellet mye viktigere. :)

    Jeg vil gjerne slå et slag for Westwood. Der bor man midt mellom alt, det finnes et par ok hoteller, og det er faktisk mulig å gå til både restauranter, kino og shopping, pluss at man kan til og med ta bussen :eek: mot Hollywood eller mot Santa Monica. Da vi bodde der, så tok vi ofte bussen til Sunset Strip. Men hjem tok vi stort sett taxi. Det var mye rart på bussen. :p
     
  19. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Helt enig i resonnementet og setter pris på alle innspill!
    Målet er å gjenta litt av runden vi tok forrige gang i MdR/Santa Monica området (vi har med en reisende som aldri har vært i USA), samt få besøkt Walk of Fame og få besøkt https://scumandvillainycantina.com/ fordi vi ikke rakk det forrige gang. Det er alt vi har tenkt som mål, så om vi bor i den ene enden eller den andre har i grunn ikke så voldsomt mye å si fordi vi er nødt til å transportere oss mellom disse to steder uansett. Valget ble MdR av den grunn at man da slipper å finne ut hvor ting er, siden vi allerede har et greit inntrykk av området.
     
    Flymunda, holmen and Eddie47 like this.
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,390
    Bonuspoeng:
    293
    @snus_mumrikken : nå fikk jeg lyst til å begynne å planlegge høstens Japantur ;) Yakitori:p

    @Berlioz : gratulerer med elektrifisering : Havregrøten er fortært her også.

    @holmen, enjoy strømforbruket:D Godt å se at andre også er innom jobben mellom helger på vestkysten og Sommerromåltidene.

    Riktig god tur @haifinn : Hvor ender connecting flight?

    God tur til varmen @oleredv

    @ValdresBjarne lykke til med støpen og nytt guttelekerom :)


    @Nurse82 grattis med oppgraderingen: Grovt sett er LH og SAS + det samme. I mitt hodet er SAS litt bedre faktisk. Men det er fra Pre covid opplevelser.

    @Maggie : keep on enjoying.

    Og til alle som er glemt, ha en flott dag!
     
    Berlioz, Calling, Earl and 9 others like this.

Del denne siden