I dag er det grått og skyene henger ned på Løvstakken .. I dag skjer det lite tror jeg, litt surfing om aktiviteter i Recife og Buenos Aires .. Hoteller og hva gjør man, reisen «starter» jo når flybillettene er i box, det er jo det fine med oss som nyter å reise .. tenk da tre lange flygninger LIS-REC, EZE-YYZ og YYZ-CPH fantastisk og kose seg med!! Ha en flott dag
God dag fra Bergstaden. Ser ut til å bli nok en fin dag. Skal en snartur til Stiftstaden langs landeveien. Håper det ikke er for glatt i skyggepartiene. Ha en fin en!
God onsdag fra Oslo. Her bales det med helgens kompistur til Molde. Det viser seg at deler av reisefølget ikke har like mye glede av å trykke på bookingknappen som undertegnnede. Så selv om datoer, flighter og hotel ble bestemt i august, så oppsto plutselig forvirring når en i gjengen ikke kunne finne flighten (kanskje ikke så rart da SAS selvsagt har endret tider minst en gang i mellomtiden). Et større problem var imidlertid at det tydeigvis også skal være en svær kongress i byen denne helgen, så ikke bare er hotellet vi hadde pekt ut fullt, men også samtlige andre. Heldigvis hadde jeg booket en suite med forhåpentligvis greit med plass, så vi fant en løsning på situasjonen. Læringen er at neste gang må en ta et mer aktivt reiselederskap
God morgen fra Viken. Da var det offisielt tomt for Influensa vaksiner... Og enda er det mange som ikke har fått...Damene i resepsjonen har fått ørene fulle av "gode" ord... FHI er meget trege med å levere de etterbestilte vaksinene, ellers blomster covid smitten litt, men ingen akutt fare for ny nedstengning. Lever i den beste ånden av T-9 tiden går så sakte, nesten som å stå uten for en godteri butikk, uten penger Ha en fin onsdag, både på bakken, og i luften, de som har bursdag, med god bedring til de syke.
God morgen gode og reiseglade mennesker. Fullstendig kaos i gatene utenfor, bussene står i kø flere hundre meter. Innkalt til møte med flere entiteter for å krangle..så blir en spennende dag.
God morgen fra vest for Oslofjorden. Her var solen innom en liten stund i stad, men nå er det grått som i Bergen igjen. Koste meg som onkel, barnevakt og Lego-bygge-hjelp i går, før kvelden ble avsluttet med å kjøpe billetter til Metallica i Las Vegas i februar. Nå må bare resten av den turen planlegges. Deilig onsdag til dere alle!
God morgen fra Trondheim. Førstehjelpskurs på jobb, kjekt med oppfriskning håper jeg aldri får bruk for det. Ellers full fres, ingen reising før om drøye to uker. og.. fikk et ‘ekte svar’ fra gullmailen! Wow. ha en flott dag
God formiddag. Nyvaksinert enda en gang, nå mot influensa. Måtte den virke! Godt å være en del av et samfunn med høy tillit til helsevesenets anbefalinger. Ha en fin onsdag, alle IFere!
OK, innrømmer glatt at det var litt bratt i dag tidlig når klokka ringte. Men jeg fikk i det minste tømt minibaren minus en mini-Bacardi. Gåturen fra Hilton til FCT var helt OK, en liten km. Det er ikke helt tilbake til normalen men nørmer seg; Edit; dette er dagens and;
God formiddag fra Pamplona. Spansk krangel om maske på hostellet vi bor på, Aloha endte med rolig besøk av politiet (som kom med maske), pratet litt og ruslet. Hvem som hadde gjort hva, forstod ikke jeg. Ha bare kommet til bordbestilling på Duolingo.... Gårsdagen var jo også dramatisk, med stopp og sjekk av mulige smuglervarer. Kan foresten informere om at for de sigarglade er Andorra stedet å besøke. De har varene OSL er utsolgte for. Vi besøkte også byen Bonansa og kjørte forbi Majones i går. Artig land, dette. hvis du vil bo i en økologisk bonanza Hvis du vil besøke kirken i Majones kan du bruke denne linken
Det må jeg si @Wiolenze, du ordnet deg hakket bedre frokost en vi fant på hotellet i morges. Men det var kortere å gå for oss da.
Ahhhhhhhhhhhhh nydelig! Gratulerer så meget med å bli fast inventar på FCT for alle short som long haul, hvor mange gjester kan du ha med inn? 3-5 IF`re? Kos deg så meget
God lunchtid frå Sunnfjord. I dag er eg heime med yngstemann som ikkje var i kampform i natt. Noko som var i kampform var American Express som sende meg mail om at årets CT er opptent. Då gjenstår det berre å håpe at det snart dukkar opp bonusbillettar til destinasjonen MNL slik at vi kan komme oss til øyane Boracay og Palawan. Alt for lenge til neste sommar.