First! God morgen fra Asiana first lounge på ICN. Tattinger i glasset på det som blir en lang dag i (lykke)rus. K
God jul frå OSL. Det smakte godt med ein kvile(ettermid)dag i går etter turen til Hong Kong. I dag er det ein ny dag, ny tur og nye muligheter. Lisboa ventar med (forhåpentligvis) litt høgre temperatur og mindre snø enn Gardermoen. Fyrstefrokosten er inntatt i loungen, og andrefrokosten står Lufthansa for. Så spørs det om ein rekk tredje i Tyskland før ein må begynne å rekne måltida som lunch. Ha ein fin dag alle sammen!
God morgen fra Trondheim Slækk morgen, da formen ikke er der den burde være...får vel psyke seg opp til bedre form. På jobb er man uansett, og to kaffe -type sterk - er allerede under beltet Ha en fortreffelig dag
God morgen fra det Sørlandske. Kan ikke klage på dårlig form (bortsett fra en skinnlegg som fremdeles er fornærmet etter et ublidt møte med en stein for en uke siden). Dagens første "brukerdose" fra automaten (i kopp kaffe+en dobbel espresso) jobber med å vekke nervebanene. Ha en fortreffelig onsdag!
God morgen fra rett utenfor OSL. Hvitt på bakken og kaldt i lufta. Etter hjemkomst fra HKG-CPH-OSL i går var jeg særs tilfreds med at det var 9 dager til neste flytur. Det må ha vært DP «matforgiftningen» som spilte meg ett puss. I dag føles 8 dager til neste flytur som en liten evighet. Ha en flott flydag folkens
God morgen fra gullstua (ikke takket være amex). Trolig årets siste tur til Island, blir godt å komme tilbake til vidunderlige Reykjavik. It's been too long
God morgon frå Valdres, der snøen har lagt eit tynt, kvitt slør over bygda for å minne oss på at den kalde, fine tida er straks rundt hjørnet. November har vore overraskande varm, solrik og tørr, og dei som skjønar seg på å frampeike været har sagt at me skal fortsatt ha det tørt og solrikt framover! Litt godt å komme heimatt for å varme kontorstolen og oversjå grytene på jobb etter å ha vorte traktert på Haaheim i eit par dagar. I går på BGO, så gjekk eg inn på bollestova for gå utatt med ein kaffikopp i handa, då loungen var stappa full. God plass rett utanfor. Elles håper eg SAS fortsett med å la plus kunder få komme med tidligare fly, då dette gjer at dette er god verdi for meg. Men trur de var 7 andre også som hoppa på eit tidligare fly, men det var fortsatt ledige midtseter! Då er det 3 veker til turen går downunder! Berre amex premiumen kjem no, så skal eg få betalt dei siste overnattingane!
God formiddag fra Nordens Paris Tromsø melder om 4 grader og overskyet. Solnedgang kl. 12:53 og soloppgangen var nå kl. 10:06, snart er det mørketid Ha en god onsdag da folkens, både til dere som skal ut å fly og til dere som ikke skal det
God formiddag fra T-banen! Landet med SK908 kl 0815, har vært hjemom og dusjet, og nå er det møter resten av dagen. Bra det snart er helg!
God onsdag fra det østfinnmarkske! Etter den obligatoriske turen innom slaveriet for å lure sjefen til å tro at jeg fortjener lønn også denne måneden, var det på tide å justere vinterens CT-reise til kenguruland. Tallinn-Kristina var løsningsorientert og som vanlig i godt humør og nå begynner det å ligne noe. Det er mulig at flere justeringer blir gjort på sikt, men SQ C begge veger er da ikke noe å gråte av. Også her i høgget svinner nå sollyset raskt hen. Ildkula kravla seg over horisonten så seint som kl. 09:38 i dag, men allerede kl. 11:54 var det slutt på den moroa. Om fire dager gidder ikke sola å vise seg i det hele tatt. Heldigvis har man da noen turer planlagt, så det er ingen grunn til å se mørkt på livet... Ha en brillefin onsdag, folkens!
God ettermiddag fra Auckland - I dag er det dobbeltsenga hos SQ! AKL - SIN, private room, igjen... og caviar for nest siste gang denne turen SIN - CPH videre... SQ F - Spennende å teste nye first, med bare 4 seter.
Heldigvis er ikkje vegen lang frå (snø)helvete til himmelen. Heilt greitt å kome til Lisboa, bada i solskin og litt regn innimellom, når det er 15-16 grader. Turen gjekk via München, litt kjedelig å vere der utan @Bernd, men opphaldet var heldigvis ikkje lenger enn at dei klarte å underholde meg i senatorloungen. Har vore ein tur til frisøren her i bygda, og så liten spasertur i Baixa for å sjå alle dei fine damene snu på hovudet, og for å prøvesmake den portugisiske rødvinen. No ventar fiskesuppe og bacalao i restauranten på hotellet før det blir tidlig natt. Ha ein fin kveld alle sammen!