God morgen, det er onsdag! Sitter på bortekontoret, ganske alene. Men har kaffe og IF, så da er ikke livet så verst likevel. Prøver å ikke lese aviser, da det bare er nedslående nyheter likevel. Drømmer i stedet om lange flyreiser til spennende destinasjoner, kanskje litt varme? Og litt champagne før takeoff? På denne dato: I 1813 blir Danmark erklært bankerott I 1933 begynner konstruksjonen av Golden Gate Bridge i 1973 gir Bruce Springsteen ut sitt første album, Greetings from Asbury Park, N.J Wikipedia kunne for øvrig opplyse meg om at det er den 5. dagen i året i dag. Ha en finfin lillelørdag!
Gooooooooooooooooooooood morgen C=9 , Delta 1, Omicrap 8. Velstand, velvære og vanvidd`n fortsetter sin evige kamp. T - X meget usikre tider fremover. Stigende trend med innleggelser, mer trøkk med Covid pasienter. Innfør Covid pass og la samfunnet åpne opp Ha en fortreffelig uke alle sammen, friske som syke, i luften eller på bakken, snart er vi ferdig med pesten.
God morgen fra hjemmekontoret. Vi holder på med "cyber security awareness" og dagens oppgave er å stresse ned, gå inn på sosiale media og vurdere hvorvidt det å legge ut innlegg, lese innlegg, svare på innlegg osv kan utgjøre en potensiell fare for merkevaren. Da begynte jeg å lure på om IF er å betrakte som social media? Det er i alle fall en form av det. Men samme det. Jeg har ikke begynt å stresse, sjeldent at jeg gjør det, så da kan man vel benytte en hvilken som helst anledning. Eller kanskje jeg burde ringe SAS og håpe på å treffe på Dennis for å bli stresset slik at jeg kan stresse ned etterpå? For mange spørsmål for en onsdag morgen, som føles som en mandag for en merkelig grunn. Ha en flott dag!
God onsdag! Fikk kontakt med SAS kundesupport i går og fikk lagt på tilsluttning til TRD på noen billetter til SFO. Ser de fortsatt kommer opp som "Vi har ikke gjort ferdig billettene for alle flygningene i denne bestillingen. Vennligst fullfør betalingen eller kontakt SAS Customer Service for hjelp.". Noen som vet om de står sånn lenge? Skjer det noe automatisk? Må jeg ringe inn igjen ... ?
God morgon frå ein sunnfjording i telefonkø hjå SAS. Same procedure as everyday; Får booka retur, men BR finn ut at dei skal ta den vekk før SAS får somla seg til å utferde billettar. Slik går no dagane. Kom igjennom til ein hjelpsam svenske som måtte "dubbeltkolla någåt for å se til at biljetterna inte forsvinder igjen" og sette på ein skikkelig funky sang til meg.
Er det noe fast mønster på hvor lang tid det tar før EVA sletter reservasjonen? Med ANA ryker flyvningene ut etter 48 timer.
Ein eg snakka med i jula sa 12 timar etter at SAS reserverer dei. Eg ser at samtalen eg hadde med SAS i går var ferdig 10:54 og meldinga på telefonen om at billettane var forandra kom 04:57. Usikker på når sjølve endringa kom, men dei låg framleis i appen då eg la meg (i kristleg tid!) i går kveld.
I dag er det flott på solkysten .. snart helt klar himmel og 2 plussgrader ute .. Livet er lett .. godt det er helg! T-22 til LAX
God morgen fra Sølvbyen. Dagen er fin, og temperaturen er lav. Men vi har ved! Dagens fundamentale spørsmål, reist av @Flyingdutchman , om IF er å betrakte som "social media" har kanskje flere svar. Teknisk sett er vel IF en aktør, og vi er alle underliggende aktører. Så det blir som "fra sønn til far og far hass igjen". Det som er sikkert er at IF fungerer som sosialkontor, og stort sett bringer trøst og fellesskap for covid-slitne flyreisenerder . Dermed avslutter vi vår lille filosofering, og ønsker alle en super dag!
Er du sikker? Før i tida kunne ein få 30 000 EB-poeng for eit slikt inngrep. Har ikkje legekontoret ditt høve til å henvise pasientar til sjukehus som gir EB?
God formiddag fra Grenland. T-45 DXB. Ser ut som vi må brette opp ermene igjen snart om vi fortsatt vil ut å reise.
Skulle ønske det var slikt, men antar de private klinikkene som glatt flår rundt 20-30k, tar forhåpentligvis betalt med AmEx. Offentligheten har bare egenandel og material taksten... Blir neppe EB millionær av dette nei. Skal vi be selveste høvdingen @Tore ta en telefon til frøken Kjerkol om å etablere en avtale mellom aktørene, ta et øye eller en blindtarm for ca. 20-30 EB?
T-69 (Nice) Lest meg opp på @Henrik sitt reisebrev fra Cape Town. Gleder meg fælt. Og fått noen tips rett i innboksen Nå er det bare å bestille booster rett i armen, evt. gå til anskaffelse av Omikron og så er det tur. Ellers er det hjemmekontor som vanlig, men lunsjen i dag vil vær skitur i Nordmarka og så får vi heller jobbe på kvelden Riktig god onsdag
God formiddag fra hjemmekontoret Oppdaget at det var sluppet biz billetter på en kommende retur reise. Går inn på mine bestillinger for endring. Feilmelding, Sas it på sitt beste Vurderer bestille de som enveis mens klokken slår mot 8.00. Hmm, var det ikke 9.00 kundeservicen åpner på tlf? Dobbelsjekker og til min forundring står det at de åpner 07.00! Når var vi tilbake til klokken 07? Hjertebanken slår i takt med kaffetrakteren og kommer gjennom på 5 minutter!Kom gjennom til Svensken som snakker med seg selv og man hører han taste som en 100åring i andre enden! Jaja, alt er bedre en Dennizzzz. Etter 10 minutter med tasting så har han fikset oppgraderingen. Jeg spør hvorfor jeg ikke fikk endret selv online og får til svar at eb nr mitt ikke lå inne i bestillingen Jaja, det ordnet seg. Sikkert Dennis som har slettet det etter forrige runde med krangling God onsdag alle IF-ere
For å komme inn i USA må det ha gått minst 90 dager fra du var omikron smittet før du kommer inn! Kanskje det er slik i Sør-Afrika også?
God formiddag fra riksstaden. Dystra tall om dagen mtp denne sykdommen, tar litt motet fra en som liker å reise, ser nå ut til at det ikke blir noe utnytting av 4x til SAS grunnet dette, men på den positive siden, så tikket det inn sms i går om at jeg kunne booke 3.dose, så fredag er det påfyll av dekningsgrad av 5G, det blir bra. Få det på, og bli ferdig med det sier jeg. Ellers er det jo midtuke, det betyr snart helg, det er også hyggelig. Ha en flott dag folkens.
I hine hårde dager da jeg laseroppererte (på begynnelsen av 2000 tallet) betalte jeg med Diners Club og fikke EB poeng ut av det hele. Når det er sagt er dette de best investerte pengene jeg noen gang har brukt, uavhengig av poeng eller ikke.