Hei, Prøvde å bestille en bonusreise til Asia, men open jaw (London > BKK, retur til London fra Singapore). Fikk beskjed om at jeg manglet poeng, jeg har 166K. Blir poengsum 187K ved open-jaw? Takk
https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/star-alliance-poengtabell/ Singapore teller som "Maritime Sørøst-Asia", og det betyr at du må ha 210.000 poeng for business t/r. Med open jaw er jeg usikker om det er differansen mellom det billigste (165k for BKK) eller om at alt beregnes fra det dyreste leddet.
Singapore ligger i «Martime Sørøst Asia»-sonen og koster 210.000p t/r. Ved open-jaw mellom Asia-sonene betaler du 50% * 165.000p + 50% * 210.000p = 187.500p. https://www.sas.no/eurobonus/poeng/fly-med-poeng/star-alliance-poengtabell/
Noen som vet hvis man flyr til Maldivene følgende: Oslo-London-Taipei-Hong Kong-Singapore-Maldivene om det fortsatt vil være 70 000 poeng en vei i Business?
Her har du i prinsippet 2 stopp i transitt sone (TPE-HKG), noe som kan være problematisk om agenten er litt oppmerksom. Bedre muligheter om du får kortet ned til LHR-TPE-SIN eller LHR-HKG-SIN. Og enveis koster 60% av t/r så du vil nok ende opp med en poengsum på 84 000 om reisen lar seg booke.
Hvis man er innom SIN > BKK (mellomlanding), teller dette som maritime sørøst Asia, eller er det sluttmålet (BKK) som teller?
Ser ut som de fleste som har booket via SIN til en annen sone har betalt poengpris til den rimeligste sonen.
Har bestilt tidligere 5 en vei og 3 i retur og det gikk helt fint. Senest på fredag forrige uke ble det en kansellering hos noen venner hvor de hadde 4 bort og 4 tilbake. Eneste tilbud vi fant med poeng hadde 5 stopp på utreisen og den gikk gjennom hos SAS agenten. Før jeg ringte inn igjen og spurte om en enklere rute og da fikk 3 fly istedenfor 6 på utreise. Jeg har f.eks funnet nå 3 fly ut og oslo-lhr.sin-maldivene, men for ikke booket lhr-sing-maldivene. Det må være en omvei i dette tilfellet. Så er spørsmålet om dette blir 70 000 poeng eller som @Magnus1001 nevner 84 000 poeng en vei. Men har jo ikke noe valg med mindre agent kan trylle litt under bestilling.
Ok. Trodde det var snakk om enveisreise. Da er det maks fire segmenter? Tur-retur-reise er totalt 8 segmenter, ja.
Er dette noe som de henger seg opp i lenger? Jeg har opplevelsen av at dette sone-reglementet er helt lost og erstattet med "Most reasonable routing" uansett. Jeg booket sist uke en reise med to transittsoner ene veien og to stopp i transittsone på retur. Ingen spørsmål på noen av disse.
Jeg har ikke opplevd problem med flere stopp i transitsone. Ikke til AKL med stopp i BKK og SIN i 2018 og ikke i sommer til JNB med stopp i ACC og ADD. Har heller ikke opplevd problem med to transitsoner.