"Operated by" og miles

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av InCognito, 16. juni 2015.

  1. InCognito

    InCognito Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg var nettopp på en tur til USA, booket gjennom United i bookingklasse K.
    Flighten var Oslo-Newark-Las Vegas-San Francisco-München-Oslo.
    Har nå fått beskjed om at Aegean, som jeg registrerte turen på, ikke vil gi meg poeng for San Fran-München og München-Oslo fordi det var Lufthansa-fly og Lufthansa i K-klasse ikke gir poeng.
    Er det virkelig sånn reglene er, at selv om United selger turen, så får man ingen poeng hvis det er Lufthansa som flyr?
    Og hvordan er rettighetene mine hvis jeg nå vil endre de to flightene til f.eks. EuroBonus, som tross alt gir 25% miles (ikke mye, men alt teller) på Lufthansa K, selv om jeg på reisen brukte Aegean gullkortet til lounge etc?
     
  2. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Etterregistrering når det allerede ligger et annet kort i reservasjonen vil trolig bli avvist. Men det er bare å prøve.

    Man må være veldig forsiktig når man booker codeshare. Særlig med tredjeparts kort.
     
  3. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Om du ikke har fått poeng på en strekning, så skal det gå fint å etterregistrere hos et annet program.
     
  4. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Dette kan bli en relevant problemstilling for min egen del, så jeg spør her....

    Har jeg forstått riktig at det er operating carrier som avgjør poengopptjeningen i bonusprogrammet som er knyttet til bookingen?

    Eksempel, jeg booker en tur med Lufthansa F av United og krediterer poengene til Eurobonus. Vil jeg da (etter 01.07) få 300% EB poeng selvom billetten er kjøpt gjennom United?
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det spiller ingen rolle hvem som har solgt deg billetten. Fra SAS EB terms:
     

Del denne siden