Oppbevaring av håndbagasje på Changi

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av PaalAndre1977, 11. febr 2019.

1. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Hei
    Er det noen som har noen gode forslag til oppbevaring av håndbagasjen på Changi? Flyr inn med SQ323 i C, som lander 05:55 og vi har en dag i Singapore før vi flyr ut igjen med TG410 kl 20:50. Igjen i C.
    Har sjekket med smartecarte.com.sg og de kan fint oppbevare bagasjen, men godtar ikke at det er en MacBook i bagasjen..... Noen som har en løsning på det? Er det muligheter for oppbevaring i lounge? Vil jo helst slippe å drasse på en laptop hele dagen i Singapore...

2. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,025
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde samme problemstilling i august, men jeg valgte å legge Macbooken (heldigvis bare en Air) i ryggsekken og traske rundt med den. Hadde du hatt F inn og ut kunne det sikkert vært mulig i lounge, men tviler veldig sterkt på at de gjør det når du reiser i C

3. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg leverte inn håndbagasjen med laptop i, tok sjansen. De sa ingenting på det. Er vel mer at de ikke tar ansvar for den.

4. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Her er svaret fra Singapore:
    Thank you for your enquiry. As required by Airport Police for security measures, all bags are subjected to 100% manual bag search before storing in all Baggage Storage outlets across Changi Airport terminals. In addition, due to enhanced security measures, we do not store laptop or bulky electronic item.

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Vi hadde håndbagasjen lagret på flyplassen i høst. Husker ikke 100% hva «butikken» het. Null problem at iPad’en lå i bagasjen da den var lagret.
    Den lå rett der rulletrappen fra toget kommer opp.

Last edited: 12. febr 2019
    Xflipper liker dette
  6. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Var innom F på Changi. De henviste til left luggingen service...

7. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, nå har du fått ett standardsvar og en brukererfaring, hva velger du? ;)

Poenget er at de ikke tar ansvar for laptopen din. Ingen bagasjeservice på flyplasser rundt om i verden gjør det. MEN, du står ofte fritt til å legge den inn likevel. Dette er en juridisk sak siden de ikke vil bli saksøkt.

Ta med en lett laptop-ryggsekk. Eller levér inn. Det er de to alternativene du har.

8. PaalAndre1977

PaalAndre1977 Medlem

Likes mottatt:
    791
    Bonuspoeng:
    93
    Valgets kval der altså... :) Har søkt litt, men det ser ikke ut til at det finnes noen tradisjonelle oppbevaringsbokser noe sted heller...

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde aldri lagt igjen laptopen min på en offentlig oppbevaring. Den er livet mitt.

10. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde livet ditt var Dom?

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,883
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, nei, Dom er bare for å tekkes fruen.
    Bortsett fra de jordiske ting som fruen, barn og barnebarn så er vel Harley'n høyest. Men laptop scorer høyt for det er jobb, hobby, praktisk... I hele tatt vanskelig uten den. Joda, telefoner er kommet langt, men det er fortsatt smått, og med mine pølsefingre så tar det sikkert det 10 dobbelt så lang tid å utføre ting på en telefon som med touch på et tastatur.
    Dessuten, skal jeg være helt ærlig, så er det minst en par øltyper jeg vil rangere over enhver champagne (dæven, nå banner jeg i kjerka :rolleyes:)...

indahla, Insomnia4u, jgroneng and 4 others like this.
  12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ved flere anledninger oppbevart håndbagasje på SIN, både med og uten laptop etc. for å ta turen inn til byen og har aldri hatt problemer med det. Men så skal det sies at jeg ikke er så veldig bekymret om den skulle forsvinne heller da.

13. VirreVapp

VirreVapp Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Du kan vel bare sette den under en stol I ankomshallen og hente den før du drar?

14. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,966
    Bonuspoeng:
    293
    Har vi lyst til å evakuere Changi fordi ingen vedkjenner seg en koffert/bag/sekk?

15. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,312
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg leverte bagasje til oppbevaring på Changi i julen. Da gjennomsøkte de bagasjen ved innlevering og plukket ut det jeg ikke fikk lagre. Laptop var uaktuelt, men jeg mener jeg fikk legge igjen ipaden.

Del denne siden