Hei Er det noen som har noen gode forslag til oppbevaring av håndbagasjen på Changi? Flyr inn med SQ323 i C, som lander 05:55 og vi har en dag i Singapore før vi flyr ut igjen med TG410 kl 20:50. Igjen i C. Har sjekket med smartecarte.com.sg og de kan fint oppbevare bagasjen, men godtar ikke at det er en MacBook i bagasjen..... Noen som har en løsning på det? Er det muligheter for oppbevaring i lounge? Vil jo helst slippe å drasse på en laptop hele dagen i Singapore...
Hadde samme problemstilling i august, men jeg valgte å legge Macbooken (heldigvis bare en Air) i ryggsekken og traske rundt med den. Hadde du hatt F inn og ut kunne det sikkert vært mulig i lounge, men tviler veldig sterkt på at de gjør det når du reiser i C
Jeg leverte inn håndbagasjen med laptop i, tok sjansen. De sa ingenting på det. Er vel mer at de ikke tar ansvar for den.
Her er svaret fra Singapore: Thank you for your enquiry. As required by Airport Police for security measures, all bags are subjected to 100% manual bag search before storing in all Baggage Storage outlets across Changi Airport terminals. In addition, due to enhanced security measures, we do not store laptop or bulky electronic item.
Vi hadde håndbagasjen lagret på flyplassen i høst. Husker ikke 100% hva «butikken» het. Null problem at iPad’en lå i bagasjen da den var lagret. Den lå rett der rulletrappen fra toget kommer opp.
Vel, nå har du fått ett standardsvar og en brukererfaring, hva velger du? Poenget er at de ikke tar ansvar for laptopen din. Ingen bagasjeservice på flyplasser rundt om i verden gjør det. MEN, du står ofte fritt til å legge den inn likevel. Dette er en juridisk sak siden de ikke vil bli saksøkt. Ta med en lett laptop-ryggsekk. Eller levér inn. Det er de to alternativene du har.
Valgets kval der altså... Har søkt litt, men det ser ikke ut til at det finnes noen tradisjonelle oppbevaringsbokser noe sted heller...
Nei, nei, Dom er bare for å tekkes fruen. Bortsett fra de jordiske ting som fruen, barn og barnebarn så er vel Harley'n høyest. Men laptop scorer høyt for det er jobb, hobby, praktisk... I hele tatt vanskelig uten den. Joda, telefoner er kommet langt, men det er fortsatt smått, og med mine pølsefingre så tar det sikkert det 10 dobbelt så lang tid å utføre ting på en telefon som med touch på et tastatur. Dessuten, skal jeg være helt ærlig, så er det minst en par øltyper jeg vil rangere over enhver champagne (dæven, nå banner jeg i kjerka )...
Jeg har ved flere anledninger oppbevart håndbagasje på SIN, både med og uten laptop etc. for å ta turen inn til byen og har aldri hatt problemer med det. Men så skal det sies at jeg ikke er så veldig bekymret om den skulle forsvinne heller da.
Jeg leverte bagasje til oppbevaring på Changi i julen. Da gjennomsøkte de bagasjen ved innlevering og plukket ut det jeg ikke fikk lagre. Laptop var uaktuelt, men jeg mener jeg fikk legge igjen ipaden.