Oppdatering Hertz Gold Plus programmet

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av RoadKing, 14. juli 2015.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk denne mailen fra Hertz i går...

    Oppdatering: Nye alternativer for drivstoffylling for Gold Plus Rewards-medlemmer fra 15. juli 2015

    Takk for din lojalitet som Hertz Gold Plus Rewards®-medlem – vi er glade for at du fortsetter å velge Hertz®.

    Vi ønsker å informere deg om enkelte endringer i betingelsene for Gold Plus Rewards-medlemmer vedrørende alternativer for drivstoffylling ved leieavtaler i USA:
      • Kunder som kjører 120 km eller mindre kan returnere bilen uten å fylle på drivstoff og velge vårt nye og enkle alternativ for engangsbetaling, Express FuelTM, som dekker drivstoff og Hertz' drivstoffyllingstjeneste til kun 111.26 kr.
      • Kunder som kjører 120 km eller mindre og foretrekker å fylle på drivstoff selv, kan levere en drivstoffkvittering ved innlevering i stedet for å bruke Express FuelTM-alternativet
      • Express FuelTM er én av mange tjenester Hertz har å tilby for å gjøre kundeopplevelsen så rask og enkel som mulig
    Når du inngår neste Gold-leieavtale, godtar du samtidig denne endringen i betingelsene. For mer informasjon om disse endringene, se de oppdaterte betingelsene nedenfor.

    Tusen takk
    Hertz Gold Plus Rewards
    Medlemskapstjenester
    [​IMG]

    Mulig jeg er litt treg, men det framstår da vitterlig som om at dersom man kjører mindre enn 120 km, så skal man ha Express FuelTM og kan eventuelt aller nådigst få lov til å få refundert noen kroner dersom man likevel har fyllt før man returnerer bilen?

    Jeg mener, hvis jeg gjør som i bullet 2, dvs kjører mindre enn 120 km og fyller før jeg returnerer bilen, hvorfor i all verden skulle jeg bruke Express Fuel? Hvis jeg ikke har brukt Express Fuel, hvorfor skal de ha kvittering fra meg?

    Syns dette var rimelig klønete uttrykt.

    En annen sak, kjører du rimelig pent, og bare 5-6 mil, vil det ikke vises på tankmåleren om tanken er skikkelig full ved start og dermed ikke behov for å fylle ;).

    Jaja, noe må vel til for å skrape sammen noen kroner :)
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er bare et sleipt forsøk på å øke marginene. Avis har det samme og jeg gikk på en liten smell da jeg leide nylig i UK og ikke la merke til dette da jeg kjørte en kort tur. Da ble jeg belastet for rundt 18 GBP EasyFuel fra Avis automatisk, mens jeg samtidig hadde fylt opp tanken (10 GBP fuel forøvrig) slik jeg alltid gjør. Det at jeg ikke var oppmerksom gjorde jo Avis sin margin ekstra god den gangen, men poenget er at at utleieselskapene har sett på snitt kjørte km og snitt kostnad for fueling, og funnet ut at de vil tjene en bråte med penger i snitt på dette opplegget, siden de i praksis vil overfakturere for fuel med denne løsningen. Det er vel slik at om man kjører 119,9 km vil man betale mer for ExpressFuel enn å tanke selv. Tjenesten er kanskje verdt det for noen?

    Neste gang jeg kom til Avis i UK var jeg oppmerksom, sa til Avis at den var tanket da jeg kom tilbake, viste frem kvitteringen som jeg så tok med meg hjem til reiseregningen min.

    Så det er er ikke noe stress, men hvis du ikke er oppmerksom og gir beskjed blir man automatisk belastet.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Med andre ord @view, så MÅ du ha denne "servicen"? Det er ikke noe du kan velge bort?
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,840
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    De legger den på automatisk hvis du er under 120km grensen, så må du be om at de fjerner gebyret og evt vise kvittering for fylling.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Fy f... At de kan gjøre slikt? Og ikke begriper jeg at de gjør det heller. Greit, som nevnt over kan man snike seg unna å fylle opp når det er så lite kjøring, men samtidig er det også mindre slitasje. Jeg velger bort Avis og Hertz heretter.
     

Del denne siden