Det er under planlegging en aldri så liten tur til en av øyene nær sydpolen i vinter .. ingen direktefly fra BGO til MRU så da er må det litt planlegging til og ulike selskaper er vurdert, både på pris og tid. Ref,: https://insideflyer.no/forums/threa...iad-roadtrip-i-sørstatene-og-hjem-igjen.8468/ Mor er ennå ikke kommet til det nivået at jo flere fly og lounger jo bedre er det, men det kommer vel det også en dag ... I dag ble hun forelagt noen alternativer med bl.a Premium Economy med Air France, en klasse som jeg synes er svært bra. Men nei, dette skulle hun ikke ha! "Det må da finnes en BIZ flygning når vi skal på tur!" Så da har vi i "fellesskap" kommet frem til en bra løsning med Emirates OSL - DXB -MRU - DXB - OSL.... Dette viser jo at det var en nødvendig dannelsesreise vi hadde i sommer!
God tur! @John in The Tower skal passe godt på dere når dere flyr inn og ut av DXB. Og passer det seg slik så tar jeg gjerne en kaffe med fellow insideflyers
Vet ikke om det kan godkjennes som nært sydpolen med sine knappe 8000 km unna. Blir jo mer nærliggende å si at åslo ligger på nordpolen med drøye 3000 km separasjon. Athen er feks over 2000 km nærmere nordpolen enn MRU er sørpolen... God tur
Stilig! Ah, dannelsesreisen fungerte , slett ikke værst. Men, Emirates? Det er jo ikke *A. TK har jo virkelig bra forbindelse nedover med bare drøyt 2 timer i IST hver vei. Med så god tid i forveien ville jeg formodet at dere burde kunne landet noen gode priser og? Fru RoadKing og jeg, vi selv reiser jo nå om 3 ukers tid, men altfor kort tid til god pris / reisetid på TK, så vi endte med Ethiopian til JNB og Air Mauritius derfra. Dere vurderte ikke Air Mauritius fra London da?
Vi har da ikke bestilt noe .. Jeg vet jo godt at både Turkish og Austrian flyr til MRU og vurderer selvsagt dette. Men da fruen så at Emirates hadde en a380 fra DXB kom begeistringen i øynene ... "sist vi fløy et slikt fly satt vi nede (LH400/401) og her kan vi jo sitte oppe! Vi må fly Emirates!" Jeg har ikke flydd BIZ hos noen av dem... Uavhengig av pris: Hva ville dere valgt? OSL - MRU Emirates? Austrian? Turkish?
Og uavhengig av bonusopptjening? Hm, jeg ville nok ha valgt i denne rekkefølgen; 1. Austrian (aldri prøvd i Business) 2. Turkish (prøvd og likte) 3. Emirates (ikke prøvd, kunne godt ha tenkte meg å prøve, men kommer likevel sist)
Uavhengig av pris hadde vi definitivt tatt TK, de var raskeste rute. Evt en kombinasjon LH og SA. Austrian har sesongrute og flyr ikke når vi skal dit. Sjekka Emirates, men det var noe som gjorde at vi valgte dem bort. Kanskje kombinasjon av ikke poeng og lang layover i Dubai? Men jeg ser argumentet med 380, men det er vel bare til Dubai? Skal innrømme at å bestille Air Mauritius på JNB-MRU-JNB satt langt inne.
Er det bouvet øya du skal til? Mauritius er jo ikke så nærme Sydpolen at det gjør noe mht. breddegrad. Er forøvrig et område jeg alltid har hatt lyst til å besøke på egenhånd.
Demokrati er en uting!! Da turen til MRU i februar- mars nesten var bestilt med Emirates BIZ, kom det innspill her om Turkish og Austrian fra forumet her som alternativer til Emirates. Dette fanget fruen opp og mens dette ble diskutert kom SAS med sine billige (?) Plus billetter .. Resultatet ble at hele min plan om Mauritius kom i spill og ble forkastet sammen med et forslag om Miami med følgende klare melding: Vi har vært i Florida mange ganger og vi har også vært på Mauritius .... finn et sted vi ikke har vært! Nye timer med noe av det jeg kan kose meg med lenge ("hvorfor gidder du å sitte slik ved PCen??"), nemlig å finne routinger og nye fly og nye flyplasser og .. og ., Dette er jo en kul hobby tenker jeg .. oftest koster det ingentig, men noen ganger kommer det et aldri så lite beløp på kredittkortet. Forslag kom opp og ble forkastet .. I helgen ble det bestemt av øversten og jeg bestilte før noen kunne komme på noe nytt på bordet .. AC9982 BGO-CPH (SK2865) CRJ900 AC883. CPH-YYZ A330-300 AC1812 YYZ-CUN B767 (Rouge) AC1811 CUN-YYZ B767 (Rouge) AC 882 YYZ-CPH B787-8 AC9983 CPH-BGO (SK2864) CRJ900 Alt i Premium Evonomy, bortsett fra AC Rouge som er i Business ( som egentlig er Premium Eco) Nå er neste oppgave å finne noe å fylle ti dager i Mexico med, utenom å ligge på stranden ... Forslag til hotell i Cancún? Forslag?
Dra på loffen videre sørover! Playa Del Carmen, Tulum, Chetumal, og inn i Belize, båt ut til Caye Culker / San Pedro.. Og så kan du fly småfly fra San Pedro tilbake til Chetumal, med Maya Island Air! Der har de ikke sikkerhetskontroll, og du går bare rett inn på rullebanen! C
Litt sør, mellom Playa Del Carmen og Tulum: https://www.barcelo.com/en-us/hotels/mexico/riviera-maya/barcelo-maya-beach/