Oppgarderingsmulighet SAS København - Shanghai lørdag 26/11?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Robert H, 19. nov 2016.

1. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

Noen som vet hva sjansene er for poengoppgradering av to GO-billettter til business på SK 997 København - Shanghai lørdag 26/11? Jeg har fulgt med på Expert-flyer et par uker, og det er fortsatt 12 ledige seter i biz, 5 ledige i Plus og 12 ledige i GO (og en haug seter merket Paid og Paid & Premium - men jeg aner ikke hva det siste betyr: Er de ledige eller ikke?)

Saken er at dette er en tur jeg skal ha sammen med en god kamerat som aldri har flydd business interkontinentalt før. Og jeg har så innmari lyst til å overraske han med en oppgradering til biz, slik at han kan bli like bedervet og ødelagt som meg - helst uten at han får vite noe før vi går ombord. Det ville iallefall gjort meg begeistret :)

Vi har ulike billettnummere, og det kan vel i verste fall bety at bare en av oss blir oppgradert?

Hvor mange poeng ville dere bydd i auksjonen? Ser at auksjonen starter på ca. 36 000 poeng, og at nivået pretty good oppnås ved ca. 50 000.

Glad for alle innspill, råd og vink :)

Orjan.eldor liker dette
  2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    En oppgradering med poeng i gaten vil koste 40 000 ebp per stk og da vil man ikke få opptjent noen poeng ekstra på reisen. Go billett gir 9500poeng uten status og 20 000 om du får gjennom oppgardering begge veier altså 5000 per vei.
    Hvis du ser vekk fra det faktum at du opptjener status poeng. Så vil jeg si at 45 000 poeng er en grei pris. Trenger du disse for å f.eks få deg gullkort så hadde jeg lett gått opo til 50 000. Det er jo en auksjon så det er jo vanskelig å spå hvor grense ligger. Har du f.eks EGD så kan det være at du klarer deg med 35 000. Når det er sagt så ville jeg også lagt inn bud på oppgradering til pluss som også er et bra produkt(du får det alternativet opp når du har lagt inn bud på buisness). Hvis du har kjøp begge billetten så kan du kanskje samle begge til et PNR. Blir uansett veldig vanskelig å si om begge får oppgradering om man ikke har samme PNR, men om du legge inn likt bud så skulle man vel tro at sansynligheten er ganske stor..

Robert H liker dette
  3. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Nå har jeg også gjort regning med at du verdsetter poengen til rundt10øre, slik mange gjør og at alternativet er å prøve oppgardering ved gaten dersom auksjonen ikke går gjennom. Og at du ikke har tenkt å bruke de hardt opptjent poengen på F/C tur i kombinasjon med CT.

Robert H liker dette
  4. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Tusen takk for gode innspill, Fredrik. Jeg visste eksempelvis ikke at jeg får tilbud om også å legge inn et bud på oppgraderung til Plus etter at jeg har lagt inn bud på business. Mener du at det er fornuftig når vi allerede har betalt for nødutgangssetene, eller er da forbedringen mindre interessant? (kameraten min er 2,05 og 120 kg...)

Vet du hvordan jeg kan fikse samme PNR for begge? Ordnes sånt på chat?

5. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    I tilfelle noen er interessert: Forhåndsoppgradering på poeng belastet fra samme Eurobonuskonto for to passasjerer med forskjellige billettnummere er ikke lenger mulig (var visstnok mulig tidligere). SAS-fyren på chatten beklaget, og tilføyde at han selv mente dette var en klar og unødvendig endring av Eurobonusreglene i retning av mindre gunstige betingelser for medlemmene, uten at at SAS kommer bedre ut. Ja, kunne ikke formulert det bedre selv.

Del denne siden