Vel vil ikke si det er en felle, men med en rekke "forbedringer" som kan komme med 3.0 så er det mulig flere føler seg lurt.
Det er bare og smøre seg med tålmodighet. Svarene får vi nok snart SAS må spare penger, som alle andre. Det er bare håpe det blir minst mulig kutt for statuskunder
Det er vel i princippet udbyder af kortet som køber point hos SAS, som de så giver videre. Derfor bør dette ikke nødvendigvis betyde devaluering (svenskerne har jo 20k på amex). At min tiltro til SAS ikke er voldsom stor og jeg derfor forventer en devaluering inden for overskuelig fremtid er så noget helt andet. Tror dog ikke det bare skyldes dette kort. Dette virker mere for mig som om at SEB tager konkurrencen op med Amex. Sikkert for at vinde kunder tilbage.
Blir spennende å se hva som skjer framover, da også angående EB 3.0 - For min del spiller det liten rolle hvor jeg velger å plassere mine poeng da *A uansett vil gi meg di samme fordelene uansett hvem jeg velger. Men man skal vel ikke se bort ifra at det fort kommer en del endringer og da spesielt med di reine SAS fordelene som f. eks tilgang til Lounge og FT for EBS. Ser forøvrig at det ikke er mulig og få opp medlemsnivåer osv på SAS sine sider nå så kan jo være at det kommer breaking news allerede i morgen...
Dette kan jo like godt henge sammen med at det er slik kravene var før. Men på mange måter gir det god mening. Håper ikke de øker til 60/120, da tror jeg nok en del EBD skreller av..
Enig. Sier ikke at 50/100 eller 60/120 er dumt rent forretningsmessig, men da kanskje jeg også må tenke meg om litt for å beholde EBD.. spesielt med tanke på at jeg har unngått SAS utenfor Norden pga loungetilbudet...
Hvis de øker de øker til 60/120, da vil jeg ikke prioritere SAS flyginger for å være EBG lengre. Det økonomiske mattestykket vil ikke gå opp da for meg da, det vil bety Statusmatch med KLM Flying Blue også forlater jeg SAS. Flying Blues sitt krav på 30 flyginger for tilsvarende vil være mye mer lønnsomt for meg. Flying Blue har også ett bra kredittkort koblet opp mot sitt program, så for meg blir det en nobrainer da. I tillegg så har de 50% kampanjene sine til steder rundt om i verden. https://kredittkort.com/guide/flying-blue-premium Det andre alternativet jeg har tenkt på er Avianca Lifemiles, da jeg kan kjøpe miles av dem for flyginger, også har de 100% opptjening på SAS, så da krediterer jeg SAS flygingene til dem. Som Gullmedlem hos dem så får jeg bedre priser både i kjøp av poeng til tider for en sinnsyk bonus, og bruk av poengene hos dem. Noen sier det er vanskeligere å booke tur med dem da en må fly samme klasse hele flygingen med dem, med en kan gå rundt det problemet med å booke ett leg av gangen, eller dele opp i to tur retur billetter https://www.lifemiles.com/eng/abo/wnb/wnbelitab.aspx I denne videoen blir Avianca løsningen nevnt
Har også den siste tiden som @Are sett på andre muligheter men da spesielt på veien hjem fra f. eks AGP. Ikke at Loungen der er noe å skryte av men og ha Fast Track der kan fort være en gullbillett i seg selv. Ser også ved div google søk at det kommer flere og flere sider hvor man kan kjøpe Lounge/Fast Track tilgang utenom.
En svensk kollega sa at disse kun teller mot status, likt som dette kortet sine 1000 grunnpoeng per måned.
Ja, men hvis de får begge kort er de første 32k point hjemme om året. Så er det ikke svært at opnå guld...
@grisefod Akkurat det jeg mente. @Snabelfaen Stort sett så fungerer ikke det dessverre. Da hadde vi nok alle her inne hatt det kortet
Det er jo greit å kunne få business bilett for poengene til en økonomi bilett. Men regner med at det ikke vil være mulig å benytte denne fordelen sammen med Companion Ticket. I så fall kan det bli litt meningsløst å ha både Mastercard og Amex.
Det tror jeg flere sier enn de mener. Helt klart at det er mange som får seg en trøkk her, men jeg tror nok at de fleste, når alt kommer til alt, kommer de til å fortsette å fly sas. Mange EBD kan falle ned til EBG, og kanskje gjør der ikke så mye, de som ligger mellom 45 og 60 flights vil øke sin trofasthet noe. Ikke alle, men mange..
@OutsideFlyer CT kommer jo oppe inne på sidene til SAS så det kan jo hende man er heldig Men hvis det ikke slippes betraktelig mere bonus seter i Biz så har uansett ikke dette opplegget alt for mye for seg....
Tja, tilgjengelighet på innenriks GO bonus billett er ok, men jeg må ofte fly minst et strek i Plus. Hvis dette gjelder reisefølge og så kan jeg fort spare 20'-40' poeng i året på å få Go pris på Plus tilgjengelighet (eller har jeg misforstått hvordan vi tror det fungerer?). Med reisefølge på 3 på alt av IC som ikke jobben betaler, så blir det kontant eller OneWorld (QR slipper ofte 4) bonusreiser for meg. Dermed blir det my innenlands bonus av fleksibilitetsgrunner (gir grei verdi også).