SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Min status går ut 2018-06-30 står det.
    Selv om jeg har over 200k siste 12 mnd.
     
    Jan Fredrik and Fredrik81 like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Den perioden blir bare oppdatert første gang du runder 200.000. Are har fra juni, jeg har juli fordi SAS og SEB ikke klarte å koble sammen kontoene mine før da og Claus har i september fordi vi har kommet dit nå.
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant argument.. Hva skjer da når perioeden går ut da mon tro?
    Kan vel være situasjoner hvor man taper på dette..
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror det er tekniske årsaker til at det ikke blir oppdatert automatisk, så det vil ordne seg etterhvert. De har vel frem til mai på å løse det?
     
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det står jo at når man går over 200 000poeng(nytt nivå) så er dette gyldig i 12 måneder. Så antar jeg at når det er gått 12 nye måneder så ser de om jeg igjen har 200 000poeng eller mer de siste året så får jeg tilgang de neste 12 månedene. Det er et bedre alternativ en om de hadde kjørt måned for måned. Det viktigste er at man klarer kravet for nivå 4. Jeg er nesten på 550 000 poeng og har ca 1600 i trumf, så jeg håper på et nivå 5 :), hadde ikke gjort noe om SAS kunne frigi noen seter i C for et eventuelt nivå 5 :)
     
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    For min del er det rivende likegyldig :)
    Kan ikke helt se for meg at jeg ikke klarer 200 k poeng til juli neste år med mindre viatrumf går dunken..
    Og det ville vært regelrett kritisk...
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    haha!
    Nivå 5 400 000 poeng..
    4 C-seter uansett fly så lenge det er ledige plasser.. Kickass!!!!!

    Men det blir nok ikke helt slik tror jeg.. Det er rett og slett for dårlig kapasitet på SAS sine langruter til å få til noe slikt..

    Og jeg mener det var forklart at det skulle være månedlig justering av status på dette..
     
  8. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det er månedelig justering for å se om man får nytt nivå, men beholdet er i 12 måned når man entrer nytt nivå.
    "Når et Fly Premium nivå oppnås, kan man booke på dette nivået de neste 12 månedene"
    https://saseurobonusmastercard.no/kortene/korttjeneste/fly-premium/
    Nivå 5 må jo bli 500 000 syns jeg :p
    Nei det kommer nok neppe, da har jeg nesten mer tro på at kravene øker enn at man får noen bedre tilgjengelighet.
    Ser de også skriver:
    "For hver måned et Fly Premium nivå fastholdes, forlenges muligheten for å booke bonusreiser på dette nivået med tilsvarende tid". Så er vedlig usikker :( Har samme som deg nivå 4 frem til juni 2018.
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ikke tvil om at det skal forlenges hver måned, jeg bare antar at de ikke har fikset det enda
     
    Jan Fredrik liker dette
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Synes da dette betyr at man får en månedlig justering av siste 12 mnd og statusen følger dette frem til man bikker under, da har man den statusen man hadde sist fremover til man kvalifiserer på nytt eller den utløper..
     
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Som det står skrevt nå så vil jeg si meg enig, men ser ikke ut som It løsningen praktiserer dette ennå. Vet med 100% sikkerhet at jeg bare siden jeg fikk kortet har fått over 200 000poeng på konto så da skulle jeg i det minste være kvalifisert frem til september 2018. Jeg har en fordel dersom de tar denne vurderinge hver 12 måned, det vil da si at jeg allered vi ha niv 4 frem til juni 2019 da jeg allerede har mer en 200 000poeng inn på konto i den nye perioden (juni 2016- mai 2017).
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Skal ikke se bort i fra at det er en teknisk løsning som ikke er fullsendig klar ennå .
     
    Fredrik81 liker dette
  13. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Eg hadde tidlegare gyldighet til 30.juni 18, men no står der 2018-09-30. Last minute fix?

    Flysas.com seier 485000 på fly denne periode, men det er vel bug etter migrasjonen. Uansett, SAS C er tilgjengelig (i alle fall i draumane) eit år til. :)
     
    Fredrik81 liker dette
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    400.000 siste 12 mnd, men fortsatt bare nivå 4 frem til 31 juli 2018.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Det er min forståelse også. Som nevnt har jeg en dialog går med kundeservice, der siste svar var at de må få en spesialist til å se på det..

    I saldoen i appen står det hvor mye man har tjent siste 12 måneder, men utløpsdato endrer seg ikke.
     
    Fredrik81 liker dette
  16. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg mener å huske at datoen har vært 31.08.18 hos meg fra dag én. Og den endret seg ikke da jeg gikk opp et nivå heller.
     
  17. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Oppgraderte til Premium i juni. Tidligere kunne jeg velge mellom Eurobonus world mastercard og Eurobonus premium i appen for å søke på gamle transaksjoner. Nå ser det ut som om denne muligheten har forsvunnet, for jeg klarer ikke finne faktura og transaksjoner fra mai og bakover, heller ikke på nettsiden. Trenger disse for å dokumentere utgifter i forhold til et forsikringskrav. Har sendt inn henvendelse, men de svarer ikke før tidligst mandag.

    Finner dere eldre transaksjoner? I så fall hvor finner jeg disse?
     
  18. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg finner i alle fall mine når jeg logger inn på https://saseurobonusmastercard.no/ Etter å ha logget inn så velger du "Søk transaksjoner" og så må du velge det gamle SAS MC kortet på toppen av siden og deretter velge perioden du vil søke etter.

    Skjermbilde 2017-09-16 kl. 14.02.32.png
     
  19. Fideco

    Fideco Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg mangler den menyen, hadde den i appen før men nå er den borte. Hverken i Chrome eller Edge dukker den opp :(

    upload_2017-9-16_16-11-8.png
     
  20. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Har, faktisk, ikkje oppdaga dette kortet før no, og har i den samanhengen eit par spørsmål. Eg orsakar om desse har vore svart på før, men eg har diverre ikkje tålmod til å bla meg gjennom 59 sider :D

    1) Fly Premium-poeng, er dette direkte relatert til EB-poeng tjent opp dei siste 12 månadene? Kjem velkomstbonusen med på denne opptjeninga?

    2) Teller ViaTrumf-overføringar inn på denne opptjeninga?

    3) Etter 200k poeng, så kan du booke så mange SAS Go Award-reiser du vil og få alle oppgradert til SAS Business?

    4) Må det være ledig award space for både SAS Go og SAS Business for at dette skal fungere?

    5) Går det an å kombinere CT og Fly Premium?


    På førehand takk til den/dei som tar seg bryet med å svare på desse spørsmåla :)
     

Del denne siden