SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for svar. Da må jeg vente med bestilling av biz-billetter litt til da....
     
  2. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Før har mitt premium nivå blitt oppdatert umiddelbart etter at jeg har overført poeng, men når jeg nå overførte 15k fra trumf steg ikke "opptjent siste år" beløpet - skal dette da skje ved slutten av måneden, eller oppdaterer det seg ikke når man er på det høyeste nivået?
     
  3. olemandt

    olemandt Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg opplever også dette, har riktignok ikke høyeste Premium nivå. Er det fortsatt slik at EB fra Trumf poeng gjelder for opptjening av Fly Premium nivå, men at saldoen blir oppdatert sist i hver måned?
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det stemmer.
     
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Veit ikkje kva du meiner, men når eg fekk øverste nivå etter å ført over trumf, så fekk eg høgaste premium nivå umiddelbart etter overføring, og slapp å vente til slutten av måneden før eg kunne bruke det!
     
  6. olemandt

    olemandt Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk SAS EB MC for kun 3 -4 uker siden, og overførte ca 30000 EB poeng fra trumf i går bare for å teste ut. På appen til EB MC får jeg da bare opp Fly Premium saldo på rett over 16000 som da tilsvarer bruken av kortet den siste måneden. Mens Total SAS EB saldo på appen viser riktig antal EB poeng inkludert de 30000 jeg nettopp satt over. Derfor jeg lurte på om EB poeng fra trumf fortsatt gjelder på Fly Premium nivået
     
  7. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Overførte for 3 dager siden, og disse teller med i saldoen min.
     
  8. olemandt

    olemandt Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    hmm, det var rart. Jeg får sette over resten før 27/3 og satse på at de dukker opp over månedskiftet.
     
  9. A346

    A346 Medlem

    Innlegg:
    125
    Likes mottatt:
    191
    Bonuspoeng:
    43
    Min Fly Premium poengsaldo oppdateres fortløpende med nye transaksjoner, om det er fly eller andre poenggivende transaksjoner, men med ett unntak: Trumf. Overført Trumf har ikke blitt oppdatert, så da satser jeg på at dette skjer ved månedsskiftet.
     
  10. olemandt

    olemandt Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Ja det er akkurat dette jeg også opplever. Tenkte jeg skulle shoppe litt Trumf i tillegg nå før 27/3, men om dette ikke hjelper på Fly Premium nivået vet jeg ikke helt om jeg gidder det.
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Trumf gjelder på Fly Premium Nivå men det kan være litt forsinkelse ved oppdatering av nivået.
     
  12. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Kjedelig at det drøyer. Skulle vært over 200k poeng nå, slik at jeg kunne bestille biz. Men må bare vente.
     
  13. Elninjos

    Elninjos Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    13
    Hei!

    Ny på forumet her.
    Er det sånn at Fly premium teller poengene fra og med du skaffer deg et SAS MC Premium kort, eller telles det i løpet av et kalenderår?
     
  14. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Dei siste tolv månadane tel, uavhengig av kva tid du skaffar deg kortet.
     
  15. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    544
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Telles siste 12 måneder rullerende. Uavhengig av når du skaffet kortet.
     
  16. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var en stor tråd med mye spredt informasjon! :) Noen som kan hjelpe meg med noen avklaringer? Jeg har fra før av SAS AmEx Platinum, DNB Saga MC, Trumf og et Shell MC underveis. Er EBS.

    Hvis man kun tenker på poengopptjening er mitt inntrykk at SAS MC Premium er dårligere enn alle de kortene jeg har i dag. Eneste grunnen for at jeg skal ha det er derfor å få med meg velkomstbonusen på 10k poeng. Riktig oppsummert, eller noe unyansert...?

    1) Har det forekommer kampanjer der man slipper rimeligere unna enn 1500 for første året, eller er det det jeg må forholde meg til?

    2) Er det slik at de 1000 man får hver måned ikke kan brukes til reising, men kun er tellende for status? I så tilfelle greit å time oppstart i juli, slik at det sammenfaller med EB-perioden min.

    3) Har det noe for seg å gå via Basic til Premium for å få to omganger med velkomstpoeng?
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    DNB Saga og Amex gjer 20 EBP per 100 kr, så desse er bedre enn MC Prem. Har opplevd 4 kampanjer med mitt kort, og det har vore doble poeng ved oppstart, jul og no i mars, og triple poeng ved kjøp av sas billetter ved salget.
    Dei 1000 poenga skal kun vera byggende for status, så eg reknar med at det stemmer. Har ikkje rekna over det.
    Eg har kortet då eg blir EBD, og då er det halv pris, og eg blir EBD på grunn av dei 12000 poenga. Eg har også kutta ut DNB MC, då dette ikkje gjer poeng på Payr/vipps. Eg vurderer å sjå om eg kan bli Saga, men vurderer det fortsatt.
     
    Gullars liker dette
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Men på payr/vipps gjør vel Shell MC samme nytte som SAS MC Premium? Kjenner at jeg sliter litt med å forsvare prisen på SAS MC Premium, med mindre det er det som skal til for å vippe meg over til EBG - men ganske sikker på at jeg klarer EBG uansett neste periode.
     
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    SAS MC Premium er bra hvis du passerer 200.000 EB pr. 12 mnd. Da kan du booke Biz og Plus for GO pris hos SAS. Ellers er vel Shell MC like greit.
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    For poengopptjening er det ikkje verdt det, men eg glømte også fly premium som eg har sendt familien på i plus, samt at me har nokre bookinger inne no med go pris og me reiser på business og plus.
     

Del denne siden