hei folk's jeg lurte på en ting, vet noen av dere når man får hver måned 1000 poeng fra sas mastercard premium når man har betalt regningen om disse regnes som grunnpoeng? Jeg mener kundeservice sa at dem teller og at da bare trenger 33000 poeng til gullkortet, er det sant?
Som det står i tråden "oppgrader til SAS Mastercard Premium" får du 1000 grunnpoeng på opptjeningsbaren for hver måned du benytter kortet. Det er derfor kun 33 000 poeng til gullkort. Jeg får poengene inn ca. 2. - 4. hver måned.
Tok kontakt med SAS på Chat idag for å få oppdatert min Fly Premium saldo (mangler to overføringer fra Trumf i mars). God hjelp... Så sender jeg noen sitater fra denne tråden (mail til/fra SAS Gull-mail) og får tilslutt denne svaret:
Det var jo bare forvirrende. Og vissvass. Alle senere overføringer fra trumf har påvirket FlyPremium poengene. Savner fremdeles 40ish k selv. Forhørte meg via melding i app'en for et par uker siden og fikk til svar at poengene ville bli oppdatert, og dette pleide å skje rundt den 10de hver måned, men det har ikke skjedd så mye.
Prøvde meg selv på chatten for litt siden og fikk beskjed om å smøre meg med tålmodighet ("det kan ta noen uker"... men ellers er det alltid øyeblikkelig...?) Da jeg pushet på ble saken "sendt til vores bonusafdeling" her også. Dog etter litt mindre om og men enn i ditt tilfelle... Blir spennende å sjå om det skjer noe...
Hadde noen telefoner med SAS-telefonen i forrige uke. Alle jeg snakket med måtte jeg overbevis om at trumf-poeng skulle telle med. Til slutt var det en som satte meg på vent en lang tid før han kom tilbake og kunne bekrefte at det var en feil. I går ble poengene oppdatert. Synes det er veldig merkelig at en kundeservice ikke har rutiner om å informere de som jobber der om slike kjente feil. Mulig SAS har alt for mange kjente feil til at det er mulig ;P
Jeg skrev en avhandling før jeg kom på chatten hvor jeg forklarer hva slags poeng jeg mangler og at dette er en kjent sak for eurobonus-teamet. Jeg avslutter med å be vedkommende sende saken til eurobonusteamet(som han over i tråden fikk beskjed om på gull-mailen). Noen dager etter fikk jeg en hyggelig epost fra eurobonus-support med beskjed om at det var i orden og med ny saldo.
This! Etter bare 3 telefonsamtaler, 6 chat-økter og 1 henvendelse via kontaktskjema på sas.no, ble min Fly Premium-saldo endelig oppdatert i dag. Fikk beskjed de siste 4 gangene på chat at de kjente til problemet og at de skulle videresende til deres eurobonus-avdeling som ville oppdatere saldoen "senest innen i morgen". Det skjedde jo selvsagt ikke, men trikset var kanskje å forberede en detaljert beskrivelse på forhånd, for deretter å repetere/mase annenhver dag. I tillegg til poeng fra NorgesGruppen nå i mars, manglet jeg også ca. 32' poeng fra DNB den 5. april 2017 i Fly Premium-saldoen. De "mangler" jeg fremdeles. Nå har det riktignok i disse dager passert 12 måneder siden de poengene kom inn på EB-kontoen, men hadde alt virket som det skulle, så hadde jeg passert 200'-grensa med god margin i slutten av mars. Uten DNB-poengene var jeg derfor kun et par tusen poeng fra 200'-grensa etter oppdateringen i dag, og tok derfor en sjefsavgjørelse med meg selv og kjøpte de siste poengene på sas.no for å bikke grensa
To runder med sas chat løste problemet for min del. Begge gangene måtte jeg forklare grundig hva dette gjaldt og hvor mange poeng det var snakk om. Informerte om at dette var en feil i mars og at flere andre på dette forumet hadde fått oppdatert sin fly premium saldo. Begge gangene fikk jeg beskjed om at de skulle sende saken til eurobonus og 2 dager etter siste henvendelse dukket mine savnede 8323 poeng opp! Det lønner seg tydeligvis å være standhaftig og henvende seg så konkret som mulig så løser det seg etter hvert!
Jo, testet dette ved å kjøpe 1000 poeng for noen uker siden da jeg mistenkte at de ikke kom til å godskrive DNB-poengene. Kjøpte 3000 til i dag, og de gav uttelling umiddelbart både på Fly Premium-saldo og dermed også øverste nivå frem til 2019-04-30.
Manglet 75k fra en trumfoverføring i mars. Kontaktet chat rundt lunsjtider idag og viste til at det var et kjent problem. Ble spurt hvilken transaksjon det gjaldt, og fikk etter dette tilbakemelding om at de ville sende saken videre i systemet. Ser nå at flypremium saldoen er oppdatert og alt er ok.
Har endelig fått oppdatert min FlyPremium saldo. Tok ca. 24 timer fra jeg tok kontakt via chaten. Fremgangsmåte som nevnt over her - viste til at det var et kjent problem og spesifiserte hvilken transaksjon som manglet. Han skulle sende saken videre og spådde det ville bli oppdatert iløpet av dagen idag - og det ble det. Litt styr å måtte jakte saldoen på den måten, men det var jo greit at det ordnet seg når skaden først var skjedd.
Gjetter på at det jobbes med en automatisk gjennomkjøring av alle som mangler, men at de kan gjøre det manuelt en og en konto..
Fikk kortet i går. Ser allerede at de har feil på antall flypremium poeng (med 50k!). Har 109k poeng nå på sas-kontoen, uten å regne i det hele tatt vet jeg at minst 90 av dem innen de siste 12 mnd. Hvordan skal jeg klage på dette? Si at det er 50k feil eller må jeg finne ut av hvilke 50 det er? Mulig det kan være trumf, overførte ca 30k EBP før omeleggingen, og har vel kanskje hatt en ca 800 trumf kr overført etter det...
Har ikke selv Premium kortet men har fått noen spørsmål fra noen som akkurat har hoppet på bonuspoengkjøret med Trumf, kredittkort osv. Hvor er det man ser "FlyPremium" saldoen?
Takk, men er det det eneste stedet man kan se det? De som har fått seg kortet er litt oppe i årene og jeg tviler på at de har lastet ned appen.