SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,075
    Likes mottatt:
    3,272
    Bonuspoeng:
    113
    hei folk's jeg lurte på en ting, vet noen av dere når man får hver måned 1000 poeng fra sas mastercard premium når man har betalt regningen om disse regnes som grunnpoeng? Jeg mener kundeservice sa at dem teller og at da bare trenger 33000 poeng til gullkortet, er det sant?
     
  2. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Som det står i tråden "oppgrader til SAS Mastercard Premium" får du 1000 grunnpoeng på opptjeningsbaren for hver måned du benytter kortet. Det er derfor kun 33 000 poeng til gullkort. Jeg får poengene inn ca. 2. - 4. hver måned.
     
  3. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Tok kontakt med SAS på Chat idag for å få oppdatert min Fly Premium saldo (mangler to overføringer fra Trumf i mars).

    God hjelp...

    Så sender jeg noen sitater fra denne tråden (mail til/fra SAS Gull-mail) og får tilslutt denne svaret:

     
  4. senorwafflez

    senorwafflez Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Det var jo bare forvirrende. Og vissvass.
    Alle senere overføringer fra trumf har påvirket FlyPremium poengene. Savner fremdeles 40ish k selv.

    Forhørte meg via melding i app'en for et par uker siden og fikk til svar at poengene ville bli oppdatert, og dette pleide å skje rundt den 10de hver måned, men det har ikke skjedd så mye.
     
  5. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde meg selv på chatten for litt siden og fikk beskjed om å smøre meg med tålmodighet ("det kan ta noen uker"... men ellers er det alltid øyeblikkelig...?) Da jeg pushet på ble saken "sendt til vores bonusafdeling" her også. Dog etter litt mindre om og men enn i ditt tilfelle... :rolleyes:
    Blir spennende å sjå om det skjer noe...
     
  6. netrom84

    netrom84 Medlem

    Innlegg:
    119
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Hadde noen telefoner med SAS-telefonen i forrige uke. Alle jeg snakket med måtte jeg overbevis om at trumf-poeng skulle telle med. Til slutt var det en som satte meg på vent en lang tid før han kom tilbake og kunne bekrefte at det var en feil. I går ble poengene oppdatert.

    Synes det er veldig merkelig at en kundeservice ikke har rutiner om å informere de som jobber der om slike kjente feil. Mulig SAS har alt for mange kjente feil til at det er mulig ;P
     
  7. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg skrev en avhandling før jeg kom på chatten hvor jeg forklarer hva slags poeng jeg mangler og at dette er en kjent sak for eurobonus-teamet. Jeg avslutter med å be vedkommende sende saken til eurobonusteamet(som han over i tråden fikk beskjed om på gull-mailen). Noen dager etter fikk jeg en hyggelig epost fra eurobonus-support med beskjed om at det var i orden og med ny saldo.
     
  8. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    This!

    Etter bare 3 telefonsamtaler, 6 chat-økter og 1 henvendelse via kontaktskjema på sas.no, ble min Fly Premium-saldo endelig oppdatert i dag. Fikk beskjed de siste 4 gangene på chat at de kjente til problemet og at de skulle videresende til deres eurobonus-avdeling som ville oppdatere saldoen "senest innen i morgen". Det skjedde jo selvsagt ikke, men trikset var kanskje å forberede en detaljert beskrivelse på forhånd, for deretter å repetere/mase annenhver dag.

    I tillegg til poeng fra NorgesGruppen nå i mars, manglet jeg også ca. 32' poeng fra DNB den 5. april 2017 i Fly Premium-saldoen. De "mangler" jeg fremdeles. Nå har det riktignok i disse dager passert 12 måneder siden de poengene kom inn på EB-kontoen, men hadde alt virket som det skulle, så hadde jeg passert 200'-grensa med god margin i slutten av mars.

    Uten DNB-poengene var jeg derfor kun et par tusen poeng fra 200'-grensa etter oppdateringen i dag, og tok derfor en sjefsavgjørelse med meg selv og kjøpte de siste poengene på sas.no for å bikke grensa :p
     
  9. sirwinston

    sirwinston Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Kjøpte poeng fra SAS teller vel ikke med på premium-saldoen?
     
  10. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    399
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    To runder med sas chat løste problemet for min del. Begge gangene måtte jeg forklare grundig hva dette gjaldt og hvor mange poeng det var snakk om. Informerte om at dette var en feil i mars og at flere andre på dette forumet hadde fått oppdatert sin fly premium saldo. Begge gangene fikk jeg beskjed om at de skulle sende saken til eurobonus og 2 dager etter siste henvendelse dukket mine savnede 8323 poeng opp!:) Det lønner seg tydeligvis å være standhaftig og henvende seg så konkret som mulig så løser det seg etter hvert!
     
  11. duppsko

    duppsko Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    43
    Jo, testet dette ved å kjøpe 1000 poeng for noen uker siden da jeg mistenkte at de ikke kom til å godskrive DNB-poengene. Kjøpte 3000 til i dag, og de gav uttelling umiddelbart både på Fly Premium-saldo og dermed også øverste nivå frem til 2019-04-30.
     
    Xflipper liker dette
  12. Rygel

    Rygel Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Manglet 75k fra en trumfoverføring i mars. Kontaktet chat rundt lunsjtider idag og viste til at det var et kjent problem. Ble spurt hvilken transaksjon det gjaldt, og fikk etter dette tilbakemelding om at de ville sende saken videre i systemet. Ser nå at flypremium saldoen er oppdatert og alt er ok.
     
  13. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Min chat var litt før kl. 14 idag. Ingen endring på saldo ennå..
     
  14. senorwafflez

    senorwafflez Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Har endelig fått oppdatert min FlyPremium saldo. Tok ca. 24 timer fra jeg tok kontakt via chaten. Fremgangsmåte som nevnt over her - viste til at det var et kjent problem og spesifiserte hvilken transaksjon som manglet. Han skulle sende saken videre og spådde det ville bli oppdatert iløpet av dagen idag - og det ble det.

    Litt styr å måtte jakte saldoen på den måten, men det var jo greit at det ordnet seg når skaden først var skjedd.
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er også min oppdatert.
    Hvorfor kan de ikke kjøre en oppdatering på alle..?!?
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Gjetter på at det jobbes med en automatisk gjennomkjøring av alle som mangler, men at de kan gjøre det manuelt en og en konto..
     
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk kortet i går. Ser allerede at de har feil på antall flypremium poeng (med 50k!). Har 109k poeng nå på sas-kontoen, uten å regne i det hele tatt vet jeg at minst 90 av dem innen de siste 12 mnd. Hvordan skal jeg klage på dette? Si at det er 50k feil eller må jeg finne ut av hvilke 50 det er? Mulig det kan være trumf, overførte ca 30k EBP før omeleggingen, og har vel kanskje hatt en ca 800 trumf kr overført etter det...
     
  18. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke selv Premium kortet men har fått noen spørsmål fra noen som akkurat har
    hoppet på bonuspoengkjøret med Trumf, kredittkort osv.

    Hvor er det man ser "FlyPremium" saldoen?
     
  19. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Man kan se saldoen i mobil appen for kortet
     
  20. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    604
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, men er det det eneste stedet man kan se det? De som har fått seg kortet er litt oppe i årene og jeg tviler på at de har lastet ned appen.
     

Del denne siden