SAS Mastercard Premium (samletråd)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av dkvt, 13. mai 2017.

  1. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    666
    Likes mottatt:
    2,334
    Bonuspoeng:
    93
    God helg til alle dere som ønsker høyere kredittgrense :)


    Fra meg:

    Har i dag SAS Eurobonus Mastercard Permium, kontonummer xxx. Fikk beskjed om at jeg skulle sende inn lønnslippene mine her for å søke om høyere kreditt. 40 000 hadde vært fint om det er mulig, eventuelt et annet beløp som er høyere enn det jeg har i dag. Jobber for tiden fulltid på timebasis hos xxx, og begynner i fast stilling som konsulent i xxx i sommer. Vedlagt ligger siste fire lønninger fra xxx samt arbeidskontrakt fra xxx Mvh

    Svar fra Kundeservice en uke etterpå:

    Hei xxx,

    Det viser seg att du har vært kunde hos oss siden februar 2018. For å øke
    kredittrammen på ditt kort må du hatt kortet minimum 6 måneder.

    Vil du hjelpe oss å bli bedre? Klikk på linken for å delta i vår
    kundeundersøkelse. http://brights.se/6b4sz

    Med vennlig hilsen/Best regards
    Moa
    Kundeservice
    SEB Kort Bank AB, Oslofilialen

    Fra meg:

    Hei.

    Er det slik at dere ikke har anledning i det hele t att til å øke
    kredittgrensen til tross for at jeg har et relativt nytt kundeforhold? Dette
    har gått fint hos andre tilbydere.

    Jeg/vi er i gang med oppussing av bolig og kunne trenge større ramme på kortet
    da ting som kjøkken, møbler etc fort vil overstige 20 000 og jeg er lei av å
    drive å betale inn penger på kortet slik jeg har gjort nå i flere mnd.

    Alternativet er at jeg må over på andre kredittkort som Bank Norwegian,
    Komplett Bank etc, og det er noe jeg helst vil unngå, og dere ønsker nok heller
    ikke dette.

    Mvh

    Svar fra kundeservice ettter ca 12 minutter:

    Hei, Vi har gjort en ny manuell vurdering og søknaden din er nå akseptert. Vi viser til henvendelse, og bekrefter med dette at kredittreserven NOK 40,000,- på ditt SAS World Premium Mastercard nå er etablert. .
    Med vennlig hilsen Vebjørn
    Kredittservice SEB KORT AB, Oslofilialen

    Endelig fått skikkelig hjelp fra deres eller labre ''kundeservice''. De kan jo faktisk svare med en gang også! :D
     
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Her sa du de magiske ordene :D Men synd man må gi det inn med teskje. Har hatt tilsvarende utfordringer med ulike selskap. Når man tilslutt sier an en vil ta med omsetningen til et annet selskap/hotellkjede blir det straks enkelt likevel.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    De var helt utrolig håpløse mot meg de første månedene også. Da det endelig hadde gått 6 mnd så sa de jeg måtte være kunde i ett år før de ville røre den. Hadde det ikke vært for en viss gode hadde jeg holdt meg langt unna SEB.
     
  4. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hat tbetydelig mer positive opplevelser; hadde et storinnkjøp på Vinmonopolet på NOK 50' kort tid etter at jeg skaffet meg kortet; én tlf: både enkelttransaksjonen og økt kredittgrense ordnet ila 5 min. Å øke fra 200' til 250' gikk også greitt over tlf., men dette var ca ett år siden... Har prosedyrene endret seg i negativ retning?
     
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Dette var fra høst 2016 til høst 2017.
     
  6. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,363
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    113
    Du er vel ikke helt representativ om du kvalifiserer til kredittgrense på 250K :cool:

    Er de nye retningslinjene fra finanstilsynet innført?
    https://insideflyer.no/forums/threads/nok-en-gang-nye-retningslinjer-fra-finanstilsynet.8250/
    (Maks kredittgrense på 25K uten omfattende kredittvurdering og maks gjeldsgrad på 5X inntekt inkl. forbruksgjeld.)

    SAS Mc oppgir selv følgende om kredittgrense:

    Kan jeg øke kjøpsgrensen min?
    Ja, du kan søke om å øke kredittgrensen med opp til 15 % av din årsinntekt. Du søker enkelt ved å logge inn på Mitt kort, og du får svar direkte.
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Har mottatt SAS MC Premium og tilhørende PointEarner nå. Fikk opprinnelig 3k EB For SAS MC og 1k EB for PointEarner, og får nå nye 10k EB for SAS MC Premium. Blir spennende å se om jeg også får nye 2k for nytt PointEarner :) Totalt 16k EB i velkomstbonuser på dette kortet ville jo gjort seg!

    Spørsmål angående krav om månedlig transaksjon for å få statusbyggende poeng: Holder det at denne kommer fra PointEarner, eller må transaksjonen komme fra hovedkortet?
     
  8. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Godt spm, vil tro at du må bruke hovedkortet. Hvis du har råd til å ikke få 1000 statuspoeng en måned, så er det så klart bare å gunne på, men er vel ikke så vanskelig å bruke det på ett kjøp i måneden? Jeg bruker det som nytt utenlands- og netthandelkort, siden jeg da får 5 poeng mer per hundrings enn Shell MC (har ikke Amex).
     
  9. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Neida, det er helt uproblematisk. Men samboeren kommer til å bruke det som primærkort, og da kunne jeg i så tilfelle hatt det liggende hjemme - eller kun til bestilling av SAS-turer som gir 25 EB.

    Får man forresten 25 EB ved bestilling av SAS-turer gjennom Berg Hansen?
     
  10. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    ja på Berg hansen spm
     
    Gullars liker dette
  11. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Om du har eit eller anna abonnement (Netflix?) kan du legge inn dette kortet slik at du har minst ein transaksjon per mnd?
     
    SAJblue liker dette
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    God idé! Det gjør jeg.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg anbefaler kiva.org - mikrofinans.
    Sett inn 25/50 USD per måned og lån de ut til noen som er mye dårligere stilt enn oss.
    Senere komer beløpet tilbake og det kan lånes ut på nytt.

    Personlig har jeg kjørt 50usd/mnd siden jeg fikk kortet og liker opplegget veldig godt. Den 500lappen glir mer eller mindre totalt umerket igjennom systemet hver måned for meg, men gjør en stor forskjell for andre. Det finnes også en insideflyer gruppe der.
     
    TigerTravel, wilco, Xflipper and 5 others like this.
  14. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Spennende opplegg. Har da satt opp fast månedlig overføring fra SAS MC til Kiwa. Takk for tipset!
     
    Are and Insomnia4u like this.
  15. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Kiwa eller Kiva ? :D

    Synes forøvrig nettsidene deres er relativt dårlige, vanskelig å finne det man ønsker osv.

    Ta gjerne å se her:
    https://www.kiva.org/team/insideflyer

    Det er flere insideflyer-teams, men jeg synes vi skal legge oss til den store gruppen. Ser ingen grunn til å lage forskjellige underavdelinger og vi vil jo tross alt bli den beste gruppen.. Vi er nå nr 4..

    Ligger en del snakk om dette rundtom på forumet.. Tror faktisk jeg skal prøve å samle det i en egen tråd..

    Følg med! :)

    Edit:
    https://insideflyer.no/forums/threads/kiva-gi-noe-tilbake-til-samfunnet-samletråd.11050/
     
    Last edited: 21. mai 2018
    jgroneng and Gullars like this.
  16. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Én ting en skal være litt obs på her er at noen mnd kan disse trekkes fra kortet den 1. i stedet for de siste datoene i en måned, har sett dette på både Netflix og Spotify enkelte ganger.
     
  17. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Fant ikke igjen tråden som handlet mer spesifikt om dette, men flere som vet de hadde feil på Flypremium-saldo som nå opplever som meg at denne er korrekt?

    Sendte en klagemail til SEB med scr shots av siste 12 mnd fra sas oversikten, så vet ikke om det er dette som gjorde det, eller om det er noe som skyldes EB-oppdateringen 20-21. mai som gjør at ting nå er på stell hos dem.
     
  18. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Min er i alle fall fortsatt feil, så tror det er fordi de har gjort noe spesifikt med din konto.
     
  19. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Min er også fortsatt feil.
     
  20. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Fremgangsmåten jeg brukte, for dem som måtte være interessert:

    Send en mail til:
    [email protected]

    Si at det er feil i flypremium-saldoen. Jeg liker onenote-scrf shot funksjonen, så jeg brukte den til å ta bilder og limte dem inn i et word dokument som jeg la ved mailen. Limte da inn alt som på bildet her, og gikk tilbake 12 mnd. Regner med de da regnet det sammen manuelt, stakkarene, men det er nå deres problem..

    Sendte også en mail til gullmailen og ba dem videresende til EB-teamet og at det var noe de var vant med, men det er vel 10-14 dager siden, så tviler på at det er de som ordnet det.

    upload_2018-5-22_18-41-24.png
     

Del denne siden